Ik ga van het winter beginnen aan een nieuw project voor de swift gti
Nu weet ik wel dat ie nog niet eens klaar is momenteel maar goed een quad TB setup is iets wat ik al heel lang wil hebben op de auto en nu kreeg ik laatst een goede tip over een mooi systeem wat redelijk goedkoop is te vinden en vrij makkelijk pas te maken
Het is een orginele setup van een toyota AE101 met een 4AG blok. (1.6 16V) zoals je op de laatste foto kan zien komt ie al heel aardig overeen met de kop van onze gti's.
Het plan is eerst om in autocad een adaptorplaat te gaan ontwerpen en als die gemaakt is ergens op een CNC machientje laten maken en dan kan alles aangesloten worden.
Een leuke extra is dat de injectoren hier in de TB's zitten wat dus handig kan zijn als een 2e rij injectoren voor een turbo setup of voor NOS waar ik ze hopelijk dus ook voor gebruiken ga
Met een beetje mazzel heb ik ruimte genoeg om ook de aitbox erop te laten zitten en kan ik gewoon mijn 55mm Ford MAF erop laten zitten in het begin en wellicht later overgaan op een andere ECU zodat de MAF kan vervallen.
Als er vorderingen zijn (waarschijnlijk pas in december) dan houd ik jullie wel weer effe op de hoogte
Nu weet ik wel dat ie nog niet eens klaar is momenteel maar goed een quad TB setup is iets wat ik al heel lang wil hebben op de auto en nu kreeg ik laatst een goede tip over een mooi systeem wat redelijk goedkoop is te vinden en vrij makkelijk pas te maken
Het is een orginele setup van een toyota AE101 met een 4AG blok. (1.6 16V) zoals je op de laatste foto kan zien komt ie al heel aardig overeen met de kop van onze gti's.
Het plan is eerst om in autocad een adaptorplaat te gaan ontwerpen en als die gemaakt is ergens op een CNC machientje laten maken en dan kan alles aangesloten worden.
Een leuke extra is dat de injectoren hier in de TB's zitten wat dus handig kan zijn als een 2e rij injectoren voor een turbo setup of voor NOS waar ik ze hopelijk dus ook voor gebruiken ga
Met een beetje mazzel heb ik ruimte genoeg om ook de aitbox erop te laten zitten en kan ik gewoon mijn 55mm Ford MAF erop laten zitten in het begin en wellicht later overgaan op een andere ECU zodat de MAF kan vervallen.
Als er vorderingen zijn (waarschijnlijk pas in december) dan houd ik jullie wel weer effe op de hoogte
Als het niet goed is zorg ik dat het goedkomt.