Quad Throttlebodie setup van een AE101/4AG
#1
Ik ga van het winter beginnen aan een nieuw project voor de swift gti Smile
Nu weet ik wel dat ie nog niet eens klaar is momenteel maar goed een quad TB setup is iets wat ik al heel lang wil hebben op de auto en nu kreeg ik laatst een goede tip over een mooi systeem wat redelijk goedkoop is te vinden en vrij makkelijk pas te maken 39


Het is een orginele setup van een toyota AE101 met een 4AG blok. (1.6 16V) zoals je op de laatste foto kan zien komt ie al heel aardig overeen met de kop van onze gti's.
Het plan is eerst om in autocad een adaptorplaat te gaan ontwerpen en als die gemaakt is ergens op een CNC machientje laten maken en dan kan alles aangesloten worden.
Een leuke extra is dat de injectoren hier in de TB's zitten wat dus handig kan zijn als een 2e rij injectoren voor een turbo setup of voor NOS waar ik ze hopelijk dus ook voor gebruiken ga 42

Met een beetje mazzel heb ik ruimte genoeg om ook de aitbox erop te laten zitten en kan ik gewoon mijn 55mm Ford MAF erop laten zitten in het begin en wellicht later overgaan op een andere ECU zodat de MAF kan vervallen.

Als er vorderingen zijn (waarschijnlijk pas in december) dan houd ik jullie wel weer effe op de hoogte Tongue

[Image: quadtb.jpg]
[Image: quadtb1.jpg]
[Image: quadtb2.jpg]
[Image: quadtb3.jpg]
Als het niet goed is zorg ik dat het goedkomt.
[Image: 38444500009_large.jpg]
Reply

#2
ik ben benieuw, ITB's geven een zulks lkkr geluidje39
veel succes!
Reply

#3
Klinkt wel geinig, met carbs rijden is echt een plezier,
zal ongeveer hetzelfde effect hebben denk ik.

Veel succes met alles pas maken en rijdende te krijgen39
Reply

#4
Het lijkt wel mode man. Throttlebodie en carbs lijken hot te zijn.
Ik heb een kant in het buitenland die perse zijn carburateurs wilde gebruiken voor een turbo set-up met snelle nokkenassen.
Gelukkig heb ik hem nu zo ver dat ie ook een Throttlebodie set gaat gebruiken waar je ook door de constructie 2 rijen injectoren hebt.
Als de gaskleppen zo dicht voor de inlaatkleppen zit pakken we zowel MAP als TPS om de brandstof goed af te kunnen stellen bij een N/A motor.
Laag in toeren en belasting bijna alleen MAP en hoog belast en hoog in toeren meer op TPS omdat je dan toch niet meer je inlaatdruk als referentie kan gebruiken.

Waar ik met de carburateurs van junior maffia achter gekomen ben is dat je met de gaskleppen dicht voor de inlaatkleppen met snelle nokkenassen het erg mooi kan laten lopen.
Ook met een injectie systeem is het makkelijker afstellen met een Throttlebodie.
Ik ben benieuwd naar het resultaat en het geluid natuurlijk.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.