Green storm openluchtfilter aangesloten maar geen geluid?!?
#1
hallo allemaal
heb die green storm luchtfilter aangesloten op mn (gewoon op de carb. ''ufo'' en ouwe filter heb ik ook al eruitgehaald) swift 1.3 glx, maar krijg geen geluid.Unhappy weet iemand waardoor het komt?? doe ik wat verkeerd of moet ik m nog ''inrijden''
of de ecu resetten??

hoop wat te horen


Reply

#2
Watvoor geluid zoek je?

Openluchtfilters op een Swift vind ik sowieso niet veel geluid maken...
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#3
Een echte k&n brult sowiesow een stuk harder als zo'n smekkie tekkie filter op me GTI heb ik gemerkt.
Maar die filter begint pas met grommen vanaf de 5000rpm.

En tja.. dan moet jij met je 8v tegen die tijd al schakelen Wink

De filter kan je aansluiten en direct knallen.. inrijden is nvt.
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#4
ow okeej dan moet ik maar n andere manier zoeken om extra geluid te krijgen. trouwens ik schakel pas tussen 6 en 7000 rpmTongue

thnx voor de info
Reply

#5
als je tussen de 6 en 7 duizend toeren schakelt, hoop ik niet dat je je swift nog verkoopt, is motorisch niet zo best om dat heel vaak te doen (zo af en toe met goed warme motor kan geen kwaad ofcourse)
maar met die filters merk je niet zo heel veel. wel iets maar niet echt extreem dan moet je andere uitlaat nemen.
Reply

#6
ja af en toe trek k em wel zo ver door maar nii heel vaak hoor, maar heb al n rvs uitlaat onder zitten, maar merkte nii ... verschil...
Reply

#7
ik heb een K&N filter erop zitten de mijne begint bij 4000 echt te grommen hoor en schakelen bij de 5500 of de 6000 mja goed heb ook een GS. mja ligt ook aan de grote volgens mij of klopt dat niet. Ik heb een vrij kleine maar ik denk dat wanneer ik een grotere erop zet dat ie veel meer brult ivm grote klankkast. of lul ik nu?
Reply

#8
Ik had op mijn vorige Swift gs ('99) zo'n 'broodtrommel' foam luchtfilter zitten van PiperXcross, dat hoorde je echt weldevil En ik weet niet of je je middendemper nog heb, zoja lekker laten verwijderen... kost bijna geen drol als ze er gewoon een stuk pijp tussen lassen Wink

Nu heb ik een 16v motor met een Green Twister en een Injen aanzuigbuis, dat scheeld ook een hoop in geluid.

Grtz Ramon
Reply

#9
lassen doe ik zelf welWink maar ik wil idd me middendemper verwijderen ja alleen ben ik bang dat er dan een oorverdovend geluid eruit komt aangezien ik weet hoe een GTi klinkt zonder middendemper en alleen een katje eronder is TE erg voor woorden gewoon.
Reply

#10
Wat voor uitlaat jheb je dr op liggen? Bij een standaard uitlaat zal een filter niet veel extra kabaal geven.. Japstyle is denk ik beste optie.. dan gaat ie pas brullen.
Reply

#11
Op mijn Baleno doet een Green Storm filter het erg fijn. Fijn brommetje bij versnellen.
Geen Suzuki meer.
Reply

#12
Met een standaard uitlaat hoor je die filter JUIST wel..(bij mij dan) want anders overheerst het geluid van je brompot onder je auto!
Maar het geluid van je powerfilter is niet echt super...ik heb zelf een pipecross filter, maar vond het nou niet echt van dat je zegt : JOEPIETongue
Bij de Citroen Saxo VTS van mn moeder(zit een Green luchtfilter op) hoor je hem wel extreem goed..maar dit kan ook zo zijn omdat deze klem achter je schutbord ligt en bij de Suzuki ligtie voorin bij de koplamp (behalve bij de Cab. rijders onder ons)
Suc6 ermee!
<<<<<<My oTHeR ToY hAs TitS>>>>>>

SrY 4 bEiNG lOuD
Reply

#13
zo'n luchtfilter brult alleen bij een WOT
met andere woorden...het voetje helemaal tot de bodem trappenWink
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#14
ik heb zelf ook een green openluchtfilter erop zitten (GS) maar ik hoor er helemaal niks van, mja ach. Ik had hem nog liggen en het staat wel mooi onder de kap.

Trouwens: hoe meer hij brult hoe meer warme lucht ie aanzuigt. (=vermogensverlies!)
Citroen saxo driveur.
Reply

#15
mijn filter maakt een hoog stofzuiggeluid als ik doortrek in zn 1 het is echt een stom geluidje gewoon haha


vervangen?
Sorry... Ik verkoop alleen ijs!




''Winnaar: Quote van de maand November"
Reply

#16
Black pearl, het ging erom dat je met je powerfilter je uitlaat meer kan laten brullen, niet dat je m hoort blazen/zuigen etc...
Reply

#17
de korter de weg van opening naar je inlaat, de meer geluid je krijgt.
maar meer kans op warme lucht en dus nadelig voo rje motor (vooral bij lage snelheden.


Stefanos Wrote:mijn filter maakt een hoog stofzuiggeluid als ik doortrek in zn 1 het is echt een stom geluidje gewoon haha


vervangen?

klinkt als je versnellingsbak, ik zou ff checken als ik jou was.
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#18
mmm.. Blijkbaar is er veel onduidelijkheid over het installeren van power-filters zie ik.. een How-To zou niet slecht zijn.. als die al niet bestaat Wink
Reply

#19
met de zoekfunctie zul je er achterkomen dat er al meerdere topics over zijn en dat alles al eens geprobeerd is.

ik tel nu al 28(!) topics over een sportfilter op een SPI systeem.
hierin zijn alle vragen wel 20x beantwoord.

misschien eens tijd om de zoekfunctie weer eens onder de aandacht te bregen...WireWess! waar is die afbeelding!34
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#20
Ja vind ik ook.. Teveel Topics over Filters en ook over Engine Check lampjes.. pff niet normaal..
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.