Twan - Suzuki Swift MK4 GTI 1300 16V => Platensper!!!
toch zou ik een mk3 frontje cooler vinden Tongue desalniettemin, mooie wagen Twan.
Es Aa Drie Één Nul
Reply

Joah, liep deze 7 jaar geleden toevallig tegen het lijf door inruil en heb em nu nog37

Ik rij er in tegenstelling tot voorheen alleen praktisch niet meer mee, heb nu een auto van de zaak waar ik ook prive mee rij. De Swift wordt eigenlijk alleen nog maar gebruikt voor de autoslalom en af en toe te touren.
[Image: bannercdc.png]

Uploaded with ImageShack.us
Reply

Even voor de Westlanders onder ons, deze auto is in de aanstaande editie van Het Hele Westland (huis aan huis krant) te bewonderen in de Auto bijlageWink

Zal het stuk tzt ook wel even inscannen en hier laten zien.
[Image: bannercdc.png]

Uploaded with ImageShack.us
Reply

Ongelofelijk gave bak man!! ben jaloers Biggrin
TE KOOP: 2002 1.3 Swift MK5, 16V (86 PK) blok. (1 na snelste swift na de GTI) 'summum-special' (alles electrisch, op ABS na de meest luxe uitvoering)








Reply

ThanksBiggrin
[Image: bannercdc.png]

Uploaded with ImageShack.us
Reply

Sow dan, tof project!! Zal deze in de loop van de week eens helemaal doornemen. Ben benieuwd of motorisch ook het één en ander is 'versleuteld'!

Reply

Dat motorische gaat de komende weken gebeuren, zoals het er nu uitziet begin ik in de week na de nieuwjaarsmeetingWink
[Image: bannercdc.png]

Uploaded with ImageShack.us
Reply

Hier het stuk iut de krant, heb het digitaal dus hoef het niet in te scannen Smile

Ik vind het helemaal leuk geworden en eindelijk eens goede foto's van mijn Swift :-)

Quote:Prijswinnaar en kilometervreter!

Mijn Auto & Ik – 1997 Suzuki Swift & Twan Dekkers

Ruim vier ton op de teller van een Suzuki Swift, voor veel mensen klinkt dit misschien ongeloofwaardig in de oren. Toch is het zo, de 15 jaar oude Swift van Twan Dekkers uit ’s-Gravenzande heeft ruim 411.000 km gelopen. En wie denkt dat de compacte Japanner een rustige oude dag heeft, heeft het mis. Hij wordt zelfs nog ingezet bij slalomwedstrijden en valt daar regelmatig in de prijzen!

Door Michiel Kruijthof

Een jaar of acht geleden werd de groene Swift, toen 7 jaar oud, ingeruild bij het autobedrijf van de vader van Twan. Misschien kwam het door zijn niet alledaagse kleur, misschien dat er op dat moment gewoon weinig interesse was, maar feit is dat de Swift een behoorlijk tijdje te koop stond. Twan had een kleine, zuinige auto nodig en besloot de Swift van zijn vader over te nemen, met toen nog geen ton op de teller.

Aanpassen
Voor een compacte auto uit de tweede helft van de negentiger jaren is de Swift behoorlijk compleet uitgevoerd: airco, stuurbekrachtiging, elektrische ramen en centrale vergrendeling waren in die tijd lang geen vanzelfsprekendheid in het B-segment. Met zijn 101 pk was de 1.3 liter viercilinder ook niet bepaald onderbedeeld, zelfs tegenwoordig zijn dat in deze klasse nog prima cijfers! “De auto beviel me prima,” vertelt Twan. “Maar ik vond hem standaard toch wat saai, dus ben ik hem wat gaan aanpassen. Het begon vrij onschuldig, met sportbumpers, zijskirts en andere achterlichten. Daarna volgden sportstoelen met vierpuntsgordels. Het jaar erna ben ik de auto technisch gaan aanpassen: het onderstel werd aangepast en de Swift werd verlaagd. Dat leverde meteen een stuk beter en sportiever weggedrag op!”

Slalom
Ook de motor werd aangepast. Door toepassing van een sportluchtfilter en aanpassingen aan de nokkenas werd de krachtbron 20 pk sterker. Er volgde een sportstuur, de airbags werden verwijderd, net als de achterbank. Langzamerhand begon de Swift, waar Twan nog altijd zijn dagelijkse kilometers mee reed, geschikt te worden voor de autosport. “In 2008 deed ik voor het eerst mee aan een slalomwedstrijd,” gaat Twan zijn verhaal verder. “Dat beviel goed en ik ben ermee door gegaan. De Swift blijkt een perfecte auto, door de gunstige verhouding tussen gewicht en vermogen is hij lekker snel en door de aanpassingen aan het onderstel is hij lekker wendbaar. In de klasse tot 1300 cc heb ik met deze auto dan ook al best wat prijzen gewonnen, waaronder regelmatig de eerste prijs!”

Nooit meer weg!
En is de auto nu af? “Nee,” lacht Twan. “Ik heb nog meer aanpassingen in petto. Ik ben een nieuwe motor aan het bouwen. Daarmee wordt de Swift echt een kanon, bedenk dat hij nog geen 800 kilo weegt! Ik ben benieuwd wat hij dan doet bij de slalom!” Sinds een half jaar rijdt Twan voor zijn dagelijks vervoer niet meer met de Suzuki: “Ik maak zoveel kilometers, dat ik toch een diesel wilde. Dat is een Saab 9-3 geworden, op lange afstanden toch wel iets comfortabeler dan de Swift. Al moet ik toegeven: de Suzuki heeft zijn betrouwbaarheid inmiddels bewezen. Ik heb er nu zelf meer dan 300.000 km mee gereden en de teller staat nu op 411.000, officieel de hoogste geregistreerde kilometerstand van een Suzuki in Nederland! En laat één ding duidelijk zijn, hij gaat nooit meer weg!”

[Image: dsc0006lb.jpg]

Uploaded with ImageShack.us

[Image: dsc0013wi.jpg]

Uploaded with ImageShack.us

[Image: dsc0015iwu.jpg]

Uploaded with ImageShack.us

[Image: dsc0016ct.jpg]

Uploaded with ImageShack.us

[Image: dsc0021ro.jpg]

Uploaded with ImageShack.us
[Image: bannercdc.png]

Uploaded with ImageShack.us
Reply

Leuk bericht en mooi foto's!
Een wagen om trots op te zijn!39
Gang is alles, remmen is angst.
Reply

een woord

prachtbak45
Reply

Bedankt mannen, das een lekker begin van het weekend39
[Image: bannercdc.png]

Uploaded with ImageShack.us
Reply

Zeker een nette wagen en ook heel leuk dat dit zo in de krant komt. Alleen losse gamma-boxen achterin is echt fout haha.
Reply

Maar wel lekker makkelijk voor de Autoslalom, ze zijn er alle 3 binnen 20 seconden uit37
[Image: bannercdc.png]

Uploaded with ImageShack.us
Reply

Daar heb je dan natuurlijk wel weer gelijk in. Heb jij die auto trouwens gekocht met al een gti blok erin? Of heb je die later erin gezet?
Reply

Nee, hij was volledig standaard toen ik hem kocht. In 7 jaar tijd is er veel veranderdWink
[Image: bannercdc.png]

Uploaded with ImageShack.us
Reply

Je bent nu toch bezig met opbouwen van dat gti-blok van imprezagirl (met die lekke koppakking), en daar een beest van te maken?Wink
Gang is alles, remmen is angst.
Reply

Klopt idd, is nog wel ff werkTongue Die motor wordt itt de huidige verre van standaardWink Heb de MK3 GTI draadboom er na veel gedoe in zitten met een tijdelijke motor.

Ach, ik ben al 7 jaar bezig met deze auto en stop er nooit meer mee, dus er is altijd verandering.
[Image: bannercdc.png]

Uploaded with ImageShack.us
Reply

Goed stuk man!!! En mooie foto's van een nog mooiere bak Biggrin

Wat glimmen je bandjes mooi trouwens, welk spul gebruik jij daarvoor pcies?
TE KOOP: 2002 1.3 Swift MK5, 16V (86 PK) blok. (1 na snelste swift na de GTI) 'summum-special' (alles electrisch, op ABS na de meest luxe uitvoering)








Reply

Daar gebruik ik Cartec Vinyl voor, ik gebruik alles van Cartec (en héél soms is er Commandant nodig voor het lakwerk).

1 nadeel voor de meesten op dit forum, het gaat per jerrycan. Hier kun je er alles over terugvinden:

http://www.cartec.nl/prod14.htm
[Image: bannercdc.png]

Uploaded with ImageShack.us
Reply

Dus die 411.000 km zijn alleen van de carrosserie,niet van het blok. Geen wonder dat je de hoogste stand hebt in het topic hier, alle overige standen zijn van 1 blok. Idea
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.