Poll: Plaatjes in je signature
You do not have permission to vote in this poll.
Het liefst zo klein mogelijk, of geen plaatjes in
0%
0 0%
Waar maak je je druk om, laat het lekker zoals het
5.56%
3 5.56%
max 100 tot 150 pixels hoog, max. 300 pixels breed
3.70%
2 3.70%
max 150 tot 200 pixels hoog, max 300 pixels breed
0%
0 0%
max 200 tot 300 pixels hoog, max. 300 pixels breed
1.85%
1 1.85%
max 100 tot 150 pixels hoog, max 600 pixels breed
70.37%
38 70.37%
max 150 tot 200 pixels hoog, max 600 pixels breed
9.26%
5 9.26%
max 200 tot 300 pixels hoog, max 600 pixels breed
7.41%
4 7.41%
Anders, namelijk... (licht toe in een reactie)
1.85%
1 1.85%
Total 54 vote(s) 100%
* You voted for this item. [Show Results]

Plaatjes in je signature (richtlijn maken voor de afmetingen)
#1
Oke ik loop al een tijdje met hetvolgende idee in m'n hoofd, en dat is om een harde richtlijn te gaan maken voor de afmetingen van foto's die mensen in hun signature hebben.

Nou heb ik het hier natuurlijk niet alleen voor het zeggen, en ik ben een echte democraat, dus ik hoor graag de mening van de gebruikers. Het is ook jullie forum, dus als jullie iets anders willen dan dat ik wil, dan heb ik me daar maar bij neer te leggen Wink

Het gaat dus om plaatjes /foto 's die mensen onder hun bericht zetten. Deze zie je dus doorlopend voorbij komen als je een discussie leest. En wanneer die plaatjes nogal groot zijn, kan het voorkomen dat die signature 90% is van het geplaatste bericht (bijvoorbeeld een reactie van 1 zin, en een foto van 300pixels hoog).

Het gaat mij er vooral om in deze om het leesbaarheid en het leesgemak van het forum te vergroten. Tevens heb ik het idee dat het een stuk netter zou staan als eenieder een vrijwel evengrote foto in zijn signature zou zetten (voor diegene die dit uberhaupt doen).

De breedte van het geheel is niet zo'n probleem, zolang het de layout van het forum niet uitrekt, doet dit niets af aan het leesgemak. Voor de breedte zou ik dus een maximale afmeting voor willen stellen van 600pixels. Ik kan me niet voorstellen dat die afmeting bij iemand de layout uit z'n verband zou trekken.

Waar het mij vooral omgaat, is de hoogte van de afbeelding. Als je een breedte aanhoudt van 600pixels, kun je 3 tot 4 kleine foto's naast elkaar zetten, iets wat sommige van jullie al doen. Daarom zou ik voorstellen de hoogte te limiteren tot 150pixels. Dit is niet veel, maar zat om wat van je auto te laten zien naar mijn idee.

Hieronder wat voorbeelden van op het forum gebruikte foto's in signatures. En voor de digibeten onder ons Wink, de afmetingen van een foto kun je zien door er met je rechtermuisknop op te klikken, en dan te kiezen voor "eigenschappen".

96 x 72 pixels (breedte x hoogte)
[Image: fe.jpg]

227 x 140pixels
[Image: stc-sig-jan-2005.jpg]

500 x 100pixels
[Image: avatar2.jpg]

600x140pixels
[Image: onderschrift.jpg]

501 x 187
[Image: sigswiftdude.jpg]

600 x 226 pixels
[Image: avatar.jpg]

762 x 258
[Image: aventar2ye.jpg]

565 x 363
[Image: butt.gif][Image: rebel.jpg]

Dit zijn even wat voorbeeldjes. Je komt ze vrijwel dagelijks tegen op het forum. Laat weten wat je er van vind door te stemmen, want feedback is altijd goed om te horen als je eventueel regels wilt gaan instellen Wink

O en bij optie 1 staat dus: "Het liefst zo klein mogelijk, of geen plaatjes in het signature"
En bij optie 2: "Waar maak je je druk om, laat het lekker zoals het nu is"

#2
Ik stoor me er ook al een tijdje een beetje aan. Vind die formaten die jij noemt goed. Iets breder mag wat mij betreft maar inderdaad de hoogte is echt kut as die te hoog zijn.

#3
ik zit ook over de 100 pixels te denken, want sommige zijn wel errug groot.... we zullen zien of er iets over in de regels komt... en zo niet tjah... Het is een probleem waar wel mee te leven is naar mijn inzicht

#4
Ik heb voor "max 100 tot 150 pixels hoog, max 600 pixels breed" gekozen...

Breedte boeit me niet zo hoogt wel...

#5
Of er een richtlijn/regel voor komt lijkt me iets waar jullie als gebruikers zelf inbreng over kunnen hebben. Daarom deze poll.

Als blijkt dat 80% van jullie die plaatjes veel te groot vindt, en dus een richtlijn wil, dan lijkt me het een kwestie van opstellen en toevoegen aan de forumregelementen, en dan is ie er Wink

#6
die van jerryR vind ik een mooie afmeting, heb dus gekozen voor 100 tot 150 pixels hoog en 600 pixels breed.

Nja die van mij valt er ruim binnen dacht ik zo.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)

#7
Ik erger me eigen kapot aan veel signatures die te groot zijn. Voorbeeld is die van Engeltje.
Gewoon 100 tot 150 hoog en 600 breed is prima. Dan heb je voldoende ruimte om een duidelijke foto neer te zetten en de ergernis is nihil.
Geen Suzuki meer.

#8
Die van puppet vind ik een mooi maatje, en die van jerry alweer te hoog.
Ik heb dus anders gestemd, mij lijkt 100 hoog het beste, en om de 800 * 600 gebruikers geen horizontale scrollbars te bezorgen max 600 breed.
«Once a computer beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing.»

#9
Max 100 hoog en max 600 breed vind ik wel een mooie maat. Kan niet stemmen vanwege 'Hack Attempt' .

#10
ik ook niet , 250 hoog vindt ik niet irri
[Image: scen_copy3.jpg]
ik vertrouw niks wat 5 dagen bloed en niet dood gaat!!!!!!!!!!!!!!!!
en in iedere vrouw zit iets goeds je moet het alleen zelf erin steken!!!!!!!!!!!!!

#11
Eens met Cipher alleen vind ik 100 niet hoog genoeg om een duidelijk plaatje in kwijt te kunnen. Smile

Ik ben wel voor een limiet aan file size, bijv. de signature van Eagle is 1 mb groot ofzo.

#12
Ja alleen hoe dat gaat weet ik niet want die afbeeldingen host eenieder op zijn eigen server(ruimte).

Het gaat hier alleen ff over de afmetingen Smile

#13
wees creatief en maak een mooie langwerpige afbeelding (horizontaal). en niet zomaar een enorme foto ergens van t internet geplukt...
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]

#14
Quote:Originally posted by dreeke
Eens met Cipher alleen vind ik 100 niet hoog genoeg om een duidelijk plaatje in kwijt te kunnen. Smile

Ik ben wel voor een limiet aan file size, bijv. de signature van Eagle is 1 mb groot ofzo.

Als ik kijk naar de signature van Björn, is die met hoogte 100 toch echt wel duidelijk!

#15
ik zie dat mijn maatje gata winnnen TongueTongueTongue ahahah

ik vind de 150 x 600 wel netjes

als ze maar gelijk zijn dus 3 plaatje sop rij maar dan ook allemaal 150 hoog b.v.

alles strak houden

Gr JerryR
merk: chrysler -- Type:Neon -- Motor 2.0 16V 130 pk -- kleur: winning bleu -- status: under construction
[Image: onderschrift.jpg]




#16
Kan me best voorstellen inderdaad dat je helemaal geen signatures hoeft te zien, gelukkig is daarvoor dan die optie om ze uit te schakelen. Ikzelf heb de signatues aanstaan, omdat ik het wel leuk vind om gelijk de auto te zien bij degene die post, en je signature is toch een stukje promotie van jou en je auto / project.

Alleen de afmetingen die ik de laatste tijd tegen kom worden echt te gek, vandaar dit topic Smile

#17
Ik vind het ook leuk om andermans auto te zien en eventuele veranderingen, maar ik heb precies hetzelfde als jij, die plaatjes hoeven niet zo groot, als die plaatjes wat kleiner zijn, word je alleen maar nieuwsgieriger naar iemands 'wie is wie' Wink

#18
Quote:Alleen de afmetingen die ik de laatste tijd tegen kom worden echt te gek


ik zal maar eens gaan verkleinenTongue hijs idd best lompTongue

ow trouwens mij boeit het nie zo welke grootte van signature mag..Tongue maar jah ik wil niemand tot last zijn dus ik ga de mijne verkleinenWink
d'r WAS er maar ééntje gek genoeg om met markeerstift groene Viperstrepen en Kever-style Harley uitlaten te gaan rijden!
Now driving: Ford Focus Wagon & Mazda RX-8

#19
sommige mensen weten echt altijd over de essentie van het verhaal heen te lezen, en het randgebeuren eruit te lichten he? Wink

Laten we het even serieus houden voor deze ene keer Wink. Wat vind jij er bijvoorbeeld van engeltje, je hebt zo'n beetje de grootste signature van iedereen hier Tongue

#20
Maar wel degene met de lekkerste kont...

maareuh..mag wel iets kleiner inderdaad..heb elke keer de neiging om em te pakken, bijna schaal 1:1 Tongue



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.