24-01-2005, 02:31
Een ouwuh bekende van de club Rudy Visser is weer bezig geweest, niet meer met zn rally Swift maar nu met een Samurai.
Ze hebben er een G13B motor ingehangen en er 2 turbo's custom opgebouwd, bij deze een impressie filmpie (met een vleugje Philly)
Turbo Samurai
Het blok ligt er nu wel weer uit omdat ie aan gort is gegaan (afgeschreven blok) maar zijn weer bezig met een nieuw blok. Bij deze de overige info die ik van Rudy door kreeg:
Hee Philip!
Hij deed het hoor de turbo motor, het blok is alleen leeg dus we bouwen even
een nieuwe.
Hij had wel erg veel carter druk, niet gek ook alles zat net binnen of
buiten zijn toleranties.
Blok was al slecht onderhouden door de vorige eigenaar en hij was al
afgekeurd voor race & rally gebruik, had al minder als 3 bar oliedruk maar
des ondags heeft ie het toch nog een jaar uit weten te houden. Op het laatst
had ie nog maar 3 bar compressie druk op 3 cilinders en de vierde had 18
bar.
Alleen de kop en het vliegwiel en carter gaan over de rest is schroot.
Even wat data.
Gewicht auto 1040Kg.
0 tot 100Kmh is 8,2seconden.
Vermogen op de wielen is 125Pk of 145 Pk op de krukas.
Turbo Boost 35Kpa of 0.35 Bar.
Er staat meer op de cardomain site.
Stuur wel een maitje als ik een keertje naar een meeting wil komen.
Misschien dat er meer mensen geïnteresseerd zijn om een turbo op hun Swift
te zetten en de volvo 940 TD04H-13C-6CM2 turbo doet het erg goed en moet
eenvoudig op de sloop te vinden zijn voor weinig geld, wij vonden hem voor
50 euri.
150Pk is geen probleem voor het injectie systeem, we hebben al 1 Bar druk
gedraaid en ook dat houd het brandstof systeem bij alleen de motor pingelt
omdat de compressie verhouding 1:10 is en die gaat nu terug naar 1:8.
Crazy sam filmpje stuur ik mee.
Groetjes Ruud.
Ze hebben er een G13B motor ingehangen en er 2 turbo's custom opgebouwd, bij deze een impressie filmpie (met een vleugje Philly)
Turbo Samurai
Het blok ligt er nu wel weer uit omdat ie aan gort is gegaan (afgeschreven blok) maar zijn weer bezig met een nieuw blok. Bij deze de overige info die ik van Rudy door kreeg:
Hee Philip!
Hij deed het hoor de turbo motor, het blok is alleen leeg dus we bouwen even
een nieuwe.
Hij had wel erg veel carter druk, niet gek ook alles zat net binnen of
buiten zijn toleranties.
Blok was al slecht onderhouden door de vorige eigenaar en hij was al
afgekeurd voor race & rally gebruik, had al minder als 3 bar oliedruk maar
des ondags heeft ie het toch nog een jaar uit weten te houden. Op het laatst
had ie nog maar 3 bar compressie druk op 3 cilinders en de vierde had 18
bar.
Alleen de kop en het vliegwiel en carter gaan over de rest is schroot.
Even wat data.
Gewicht auto 1040Kg.
0 tot 100Kmh is 8,2seconden.
Vermogen op de wielen is 125Pk of 145 Pk op de krukas.
Turbo Boost 35Kpa of 0.35 Bar.
Er staat meer op de cardomain site.
Stuur wel een maitje als ik een keertje naar een meeting wil komen.
Misschien dat er meer mensen geïnteresseerd zijn om een turbo op hun Swift
te zetten en de volvo 940 TD04H-13C-6CM2 turbo doet het erg goed en moet
eenvoudig op de sloop te vinden zijn voor weinig geld, wij vonden hem voor
50 euri.
150Pk is geen probleem voor het injectie systeem, we hebben al 1 Bar druk
gedraaid en ook dat houd het brandstof systeem bij alleen de motor pingelt
omdat de compressie verhouding 1:10 is en die gaat nu terug naar 1:8.
Crazy sam filmpje stuur ik mee.
Groetjes Ruud.