Swift 1.5
#1
Vanmiddag heb ik een stukje gereden met een nieuwe Swift 1.5.
Mijn tante heeft er een gekocht, en ik kwam dr tegen en toen had ik de sleutels even uit dr handen gerukt om een stukje te testen Smile

Moet zeggen dat ie best aardig rijdt.
Alles voelt lekker nieuw aan en hij schakelt erg goed en stevig.
Dashboard ziet er best leuk uit, al ogen sommige dingen een beetje te snel afgewerkt. Maar moet zeggen voor een wagen in die klasse dat het zeker niet verkeerd is.

Het enige wat ik wel een beetje mis is de koppel.
Mijn vader heeft een 1.3 gs'je als noodwagen die ik vanochtend even gebruikte, en het lijkt wel alsof dit wagentje beter trekt dan zo,n nieuwe swift. Hij valt ook erg terug in z,n toeren bij het schakelen waardoor dat je echt weer omhoog moet klimmen in z,n toeren om een beetje vlot vooruit te komen.

Maar na in deze swift gereden te hebben denk ik toch wel dat een 125 pk 1.6 swift toch wel lekker zal rijden. En de aankleding nog wat luxer zal zijn. Maar goed, dat mag ook wel voor een auto die dan over de 20d gaat kosten.

Al bij al een leuke auto, maar ik zou hem graag willen zien met wat meer koppel.

fototje:
[Image: newswift1.jpg]
[Image: newswift2.jpg]
Reply

#2
Review Review.

DAt snel zakken in toeren is juist goed. De mijne doet dat ook, gas los en de toeren denderen naar beneden, op toeren komen is ook niet zo'n probleem.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#3
thieu ik denk dat hij bedoelt dat de versnellingsbak ratio niet helemaal optimaal is
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#4
even wat foto's toegevoegd Smile
Maar ik doelde meer op, wanneer je overschakelt hij echt weer 'moeite' moet doen om vanuit lage toeren omhoog te klimmen naar een hoger toerental, waar deze swift pas echt een beetje vlot is.

Dat komt gewoon door het gebrek aan trekkracht/koppel onderin.
Dat mist ik wel een beetje bij deze wagen en het viel me ook gelijk op.
Als ie wat meer koppel zou hebben zou ik hem een stuk prettiger vinden rijden.
Reply

#5
Wil je koppel onderin, koop dan een diesel. Je weet gewoon dat een benzine auto onderin niet zoveel koppel heeft als hoger in toeren. Een GTi trekt toch ook niet onder de 3.000. Wil je met deze vlot vooruit komen, hou hem dan gewoon boven de 3.500 toeren. Heb je trouwens ook het bochtengedrag geprobeerd? 42
Reply

#6
En de airco uitzetten scheelt ook nog wel wat, vooral in motorgeluidTongue
Reply

#7
Niet echt, ben er een beetje zuinig op geweest uiteraard omdat ie van m,n tante was Smile

Maar die Corrado die ik had was ook een 4cylinder op benzine maar die trok goed onderin. Was wel een 2 liter, maar toch. Zo,n klein autotje kun je toch echt wel wat meer uit halen. Nogmaals, denk dat de 1.6 125pk swift wel wat meer koppel zal hebben.

Maar goed. Ik ben ook een koppelliefhebber, maar toch viel het me direct op. Ik rij nu rond in een 1.4 polo maar qua koppel onderin merkte ik echt weinig verschil. Uiteraard in hogere toeren kwam ie best goed op gang. Maar toch. Het kan beter Smile
Reply

#8
hoeveel koppel ie heeft is het punt niet maar meer het punt waar ie koppel heeftWink
kijk maar naam jasper zn dyno uitslag, tonnen koppel bij lage toeren, vergelijk die maar eens met een dyno uitslag van een atmosferische gti dan zie je een groot verschil in de koppelkromme
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.