Posts: 201
Threads: 31
Joined: Aug 2006
Auto: swift spirit 1.0 1994
Ik heb mijn auto in den beginnen niet zo lief behandeld, ik heb daarom nu zo'n beetje de lelijkste mk3. Maar goed probleem is een beetje ik ben student en het onderhoud wordt me nu een beetje te duur. er gaat van alles stuk dat dan weer gerepareerd moet worden, gelukkig een bekende dus eerlijke prijzen maar 100 is zo uitgegeven.
Nu ben ik niet zo heel erg bekend met auto motoren, dus ben ik op zoek gegaan naar de vraagbaak. Ik kon alleen die van 89 tot 92 vinden en van nog ouder. Die van mij is van 94. Komt dit overeen of moet ik echt 1 van mijn eigen auto hebben??
Posts: 2.180
Threads: 13
Joined: Jun 2005
Auto: Swift GTi Turbo
Dat is even afhankelijk van wat je precies wil vervangen
De meeste dingen komen in grote lijnen wel overeen!
Posts: 201
Threads: 31
Joined: Aug 2006
Auto: swift spirit 1.0 1994
In principe is het natuurlijk zo dat dingen ongeveer dezelfde behandeling vragen neem ik. Je zal niet ineens bij het vervangen van de remmen de remleidingen los moet halen voordat je weer gaat rijden.
Ik wil in eerste instantie mijnradiateur vervangen ik had hier al gelezen dat dat een eitje is. Maar het vervangen van het onderdeel is natuurlijk net zo makkelijk als het verwijderen ervan alleen dan in omgekeerd volgorde. Alleen dan de dingen als het vullen, wat daarna. Nu weet ik dat, maar ik wil ook mijn vering vervangen en uiteindelijk misschien ook mijn koppelingsplaten.
Niels
Posts: 2.180
Threads: 13
Joined: Jun 2005
Auto: Swift GTi Turbo
Voor de veren en koppelingsplaten even kijken in de tips en tricks section daar staan alle voorbeelden incl. afbeeldingen!
Posts: 3.019
Threads: 64
Joined: Dec 2004
Auto: SAAB/Volvo
Bij verreweg de meeste gevallen is he zo dat je de vraagbaak van een mk2 kan gebruiken voor een mk3.
Alleen niet als het gaat om electrische schema's enzo, die zijn dan net wer wat anders. Verder motorisch (staat er in de vraagbaakl van de mk2 ook de 1.0 uitgelegd?) en technisch is het allemaal hetzelfde!
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)