Suzuki Swift Sport komt eraan *update*
#81
Nick Wrote:Zo'n Ford hebt je voor minder geld waarvoor je de Swift op 150 pk hebt (standaard in de Fiesta ST) op 180 pk.

Dan wist ik het wel... dan kocht ik me een witte ST met blauwe striping.

doen !
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#82
Zover ik mij heb laten informeren (op deze korte termijn) zitten alle mogelijke accessoires er al wel op. Denk hierbij aan standaard climate control, radio, ESP, ABS, kuipstoelen, 17inch wielen, metallic lak, etc

Het enige wat er nog bij moet zijn de afleveringskosten en eventueel de kosten van leer (al vind ik dat bij deze versie niet zo noodzakelijk)

Stevige prijs in elk geval, maar gezien de uitrusting wel te verantwoorden denk ik. Wanneer je een Fiesta ST ditzelfde uitrustingsniveau geeft, zal je nog wat verder in de buidel moeten tasten. Bovendien heeft een vriend van mij er een en ik moet eerlijk zeggen dat ik de Swift op vrijwel elk vlak net even ietsjes mooier vind!

Greetz,
Werner
Reply

#83
Ik heb toen ik vorig jaar in de race was voor een nieuwe auto ook naar een Fiesta gekeken. Nu zijn alle niet ST modellen wel wat duurder dan een Swift, maar daarvoor krijg je wel iets meer auto. Alleen de motoren die ze daarin lepelen, dat komt echt niet vooruit...

Net even gekeken, maar, als ik een ST uit Duitsland haal en de Swift voor een goede prijs particulier verkoop dan hoeft er bijna niks bij 42
Reply

#84
Dan ga je lekker een fiesta rijdenstupidzeikerds ut aantal pk is niet voor iedereen belangrijk,

Voor degene die ut willen weten 28september staat hij pas bij de dealers en de prijs die de autoweek noemt is maar een gegokte prijs,mijn dealer heeft al een swiftsport verkocht en die wist de prijs nog eens niet, hij komt ook maar in 4 kleuren rood/zwart/blauw/grijs en helaas niet het gele vondt dat op de sport zelf wel leuk
sloomste,maar best klinkende suzuki
[Image: 358703_81_full.gif]
Reply

#85
aerowswift Wrote:Dan ga je lekker een fiesta rijdenstupidzeikerds ut aantal pk is niet voor iedereen belangrijk,

Of je koopt een standaard uitvoering als je pk's niet belangrijk vind.
Voor degene die daar wel wat extra's voor over hebben moet je deze tijd toch wel met een krachtpatsertje komen aanzetten om erbij te horen.

Jammer dat Suzuki dat nog niet helemaal snapt.
Reply

#86
Ik doe met Erwin mee hoor, Als je dan die fiesta zo goed waar voor zijn geld vind geven, ga je daar toch in rijden. Tuurlijk iedereen mag zijn mening geven, maar ja, het gaat hier om de nieuwe Swift sport.

Het liefst hadden we er allemaal graag 600 pk en 2000 Nm in zien zitten, maar ja das niet het geval.

Jammer dat Suzuki niet iets snellers er in gooit, maar 125pk is al heel wat. En tis een leuk karretje

Take it or leave it.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#87
dapo1981 Wrote:
aerowswift Wrote:Dan ga je lekker een fiesta rijdenstupidzeikerds ut aantal pk is niet voor iedereen belangrijk,

Of je koopt een standaard uitvoering als je pk's niet belangrijk vind.
Voor degene die daar wel wat extra's voor over hebben moet je deze tijd toch wel met een krachtpatsertje komen aanzetten om erbij te horen.

Jammer dat Suzuki dat nog niet helemaal snapt.
Tja tis wel typisch suzuki hoor...

Kijk maar naar de "oude" swift gti... Die had ook "maar" 101 pk en dat was destijds in vergelijking met de gti's van de andere merken ook erg weinig... Toch deed hij niets onder tegen de concurrenten...

Leuk getalletje, de hoeveelheid pk's dat een auto heeft, maar het zegt ook niet alles!! Dat is wat aeroswift bedoelde volgens mijWink

Suzuki is altijd een underdoug geweest en zal het denk ik ook wel blijven. Persoonlijk dat vind ik dat juist gaaf...


Wil je liever een frot fiasco hebben, koop je die toch lekker... Dan blijft de Swift Sport tenminste weer wat exculsiever45
Reply

#88
En ze happen lekker allemaal 39
Het is net of ik jullie vriendin afkraak of zo ....
Reply

#89
Nick Wrote:En ze happen lekker allemaal 39
Het is net of ik jullie vriendin afkraak of zo ....

Dat heb je helemaal juist !
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#90
De kgs./pk verhouding is al niet goed en nu is de prijs/pk verhouding ook al niet goed. De Sport wordt echt een verkooptopper !
Reply

#91
Blue Concept-S Wrote:.... en nu is de prijs/pk verhouding ook al niet goed.

Dat weet je niet, prijs is nog niet bekend.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#92
Ik weet niet hoe jij leest, maar de prijs is op dit forum al wel 10x te lezen. zie ook de vorige pagina van dit topic.

of anders:
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5244&cache=no
Reply

#93
dan lees jij ook niet goed die prijs is een gissing van autoweek, als de dealer het al niet weet, hij heeft een bauwe blind verkocht waar ik de 28ste in ga rijden en wist de prijs niet, de klant maakte het ook niks uit die wou er persee eentje hebben
sloomste,maar best klinkende suzuki
[Image: 358703_81_full.gif]
Reply

#94
Nick Wrote:Ik weet niet hoe jij leest, maar de prijs is op dit forum al wel 10x te lezen. zie ook de vorige pagina van dit topic.

of anders:
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5244&cache=no

aerowswift Wrote:dan lees jij ook niet goed die prijs is een gissing van autoweek, als de dealer het al niet weet, hij heeft een bauwe blind verkocht waar ik de 28ste in ga rijden en wist de prijs niet, de klant maakte het ook niks uit die wou er persee eentje hebben

I rest my case!
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#95
werdt tijd dat je je wafel houdtdevil
sloomste,maar best klinkende suzuki
[Image: 358703_81_full.gif]
Reply

#96
Ik zie toch echt staan dat Suzuki die prijs heeft vastgesteld... en als de dealer nog niet wat weet ... dat zou best kunnen, ze hebben natuurlijk ook nog geen Sport staan, dus de brochures zijn nog niet klaar. De verkopers zullen vast ook nog wel geen training gehad hebben e.d.
Reply

#97
Nick Wrote:Zo'n Ford hebt je voor minder geld waarvoor je de Swift op 150 pk hebt (standaard in de Fiesta ST) op 180 pk.

Dan wist ik het wel... dan kocht ik me een witte ST met blauwe striping.

Kom je een keer een proefrit maken op mijn werk? We hebben er wel een paar staan hoor. Wink

Ik had de prijs iets lager verwacht, maar we zien het wel als we er mee gaan rijden. Kijken wat de fun-factor is wat het bakkie. Da's het belangrijkste! Niet de pk's.
Geen Suzuki meer.
Reply

#98
De dealer heeft mij gisteravond gebeld om mij te informeren over de Sport. Uiteraard had ik alles al gelezen, maar de prijs is (helaas) wel vastgesteld op 19.899 euro. Alles zit hier, zoals eerder gezegt, bij in en eind september zou die in de showroom moeten staan. Dat laatste betwijfel ik, maar we zullen het zien!

Feit is in elk geval ook dat alle dealers in Nederland afgelopen zondag en maandag een kennismakingsdag hebben gehad met de nieuwe Sport, maar niet veel verder zijn gekomen dan wat theorie en de buitenkant. De auto was op slot en niet beschikbaar voor een testrit.. Voor de dealers is het dus net zon verrassing hoe die auto rijdt, als voor ons!

Ik kan in elk geval niet wachten om erin te rijden, ben erg benieuwd hoe het gevoel is in die auto en inderdaad; de fun factor!

Greetz,
Werner
Reply

#99
Werner Wrote:Zover ik mij heb laten informeren (op deze korte termijn) zitten alle mogelijke accessoires er al wel op. Denk hierbij aan standaard climate control, radio, ESP, ABS, kuipstoelen, 17inch wielen, metallic lak, etc

Het enige wat er nog bij moet zijn de afleveringskosten en eventueel de kosten van leer (al vind ik dat bij deze versie niet zo noodzakelijk)

Stevige prijs in elk geval, maar gezien de uitrusting wel te verantwoorden denk ik. Wanneer je een Fiesta ST ditzelfde uitrustingsniveau geeft, zal je nog wat verder in de buidel moeten tasten. Bovendien heeft een vriend van mij er een en ik moet eerlijk zeggen dat ik de Swift op vrijwel elk vlak net even ietsjes mooier vind!

Greetz,
Werner
Standaard op de ST: 16" sloffen, ABS, airbags voor en zijkant, electrische ramen, airco, leer bekleed stuur en kuipstoelen, boordcomputer, radio/cd-speler, stuurwielbediening, regensensor, electrische en verwarmde buitenspiegels, automatische verlichting. En dat voor
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

aks he ziet wat de swift al voor prijzen en goede kritiek heeft gehad dan lijkt me dat geen punt39
sloomste,maar best klinkende suzuki
[Image: 358703_81_full.gif]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.