Suzuki Swift Sport komt eraan *update*
#41
hier dan de laatste update:

Suzuki komt met een snelle versie van de Swift. Volgende maand debuteert die op de Autosalon van Parijs.

De Duitse importeur maakt al de technische gegevens bekend van de Suzuki Swift Sport. Hij is voorzien van een 1,6-liter motor met een vermogen van 125 pk. Daarmee kan de 1.105 kilo wegende Swift in 8,9 seconden van 0 naar 100.
De Suzuki Swift Sport is voorzien van 17 inch tienspakige wielen en de nodige spoilers. Vooraan is er een brede en lage voorspoiler met ge
[Image: blackkeyssig.jpg]
Reply

#42
Dan snap ik niet waarom ze de sport niet gewoon vorig jaar uitgebracht hebbenPuzzledThumbsdown
Reply

#43
Tsja, meestal komen die ozgenaamde pretletters altijd standaard wat later
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#44
laat ze in godsnaam dat ding is wat meer pks geven Thumbsdown Cry

ik zie vaak zat dikke mk6jes rijden met uitbouw kitjes en vindt ze eigenlijk steeds mooier worden maar'...

komt er een sport maar hoezo denkt suzuki niet aan wat meer pks dan trek je hem met een oude swift er nog uit Zzzz

en ze denken dus ook niet aan de vw's enzo die tegenwoordig toch echt geen 125 pk meer hebben

beetje jammer
Reply

#45
daarom rij ik morgen ffkes naar zolder toe daar staan de mk6-en met carbs,turbos en compressors 39,ben heel benieuwd wat dat doet en wat de cijfers zijn
sloomste,maar best klinkende suzuki
[Image: 358703_81_full.gif]
Reply

#46
slecht hoor, kan zeker beter:s een golf GT 1,4 turbo/compressor is met 170 pk al zeker sneller als deze swift
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#47
Maar kijk eens wat je voor die golf/polo ofwat dan ook betaalt?
Als je dit verschil in de swift pomt met turbo of compressor dan heb je zeker een unieker leukere auto39
sloomste,maar best klinkende suzuki
[Image: 358703_81_full.gif]
Reply

#48
aerowswift Wrote:Maar kijk eens wat je voor die golf/polo ofwat dan ook betaalt?
Als je dit verschil in de swift pomt met turbo of compressor dan heb je zeker een unieker leukere auto39

Daar heb je wel gelijk in

maar vindt toch dat ze maar een matige gti of sport bouwen
Reply

#49
nou wat zou de nieuwe swift sport kosten?
als hij zoveel gaat kosten als de swift gti uit 93 ofzo is t 14.000 euro zal wel een 3000 bovenop komen ,
dan scheelt het idd heel veel met de golf GT: 33:000 euro:| had ff niet naged8 dat deze zo duur is niet normaal

dan kun je veel versleutelen aan je swift sportTongue voor dat geld
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#50
hardcore Wrote:nou wat zou de nieuwe swift sport kosten?
als hij zoveel gaat kosten als de swift gti uit 93 ofzo is t 14.000 euro zal wel een 3000 bovenop komen ,
dan scheelt het idd heel veel met de golf GT: 33:000 euro:| had ff niet naged8 dat deze zo duur is niet normaal

dan kun je veel versleutelen aan je swift sportTongue voor dat geld
14000... denk dat de sport wel wat meer gaat kosten, het topmodel kost al zoiets geloof ik, weet niet 100%, maar de mk6 rijders weten hier vast wel meer over te vertellenWink
Reply

#51
klopt, de 1.5 exclusive kost al 16.000
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#52
Ja ok maar laat hem dan 20,000 kosten heb je nog altijd 13.000 om te versleutelen43 en daar kan je uhm
velgen 1000
turbo 5000
ramen tinten 200
schroefset 1300
uitlaat 750
vleugeldeuren 1600
----------------------------------
9850

uhm dan heb ik nog 4150 voor de audio/bodykit
kom maar op dan met je golf GTdevil
sloomste,maar best klinkende suzuki
[Image: 358703_81_full.gif]
Reply

#53
Voor het geld koop ik liever een Fiesta ST of een Colt CZT. Die hebben wel wat meer pk en zijn ook makkelijk te tunen.
Reply

#54
gaat niet alleen maar om het aantal PK jongens ook om de koppel Smile

oja was vandaag met erwin in zolder en die man maakte van een 92 pk een 150 pk Tongue kijk dat noem je nog eens pk's en koppel ging ook nog eens omhoog....... en dat was een swift1.3 dus jongens koop een swift 1.3 en gooi er een turbo op en je bent stukken goedkoper uit 45

maarja de swift sport heeft wel meer he.... 17 inch velgen andere boddykit dubbele uitlaat enz....

dus prijs zal wel tegen de 20.000
www.suzukiswiftclub.nl (mk6 club andere swifts zijn ook welkom)
suzuki the way of life
Reply

#55
Ja, heb je gelijk in.

Maar het gaat niet om makkelijk, het gaat om een Mk6 kietelen... Da's de uitdaging!

Idd Aerow, voor dat geld kun je een heleboel leuke dingen doen aan je Mk6 en heb je een snelle, unieke auto!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#56
Die 125 pk is opzich nog niet zo slecht, maar wel dat hij meer dan 1100 kilo weegt! Dat is meer dan 300 kilo meer dan de oude GTi (die dus met een armzalig 1.3-tje met 100 pk wel sneller was!). Zelf de Fiesta ST met 2 liter motor en 150pk is lichter (evenals de Colt 1.5 turbo). Laatstgenoemden hebben dan wel echt de sport-badge (ST) danwel een turbo.... en dat verkoopt. Ze zijn ook gewoon duidelijk sneller/krachtiger dan de Swift. Dus wil die Swift nog gaan verkopen moeten ze echt op MAXIMAAL 18,000 euro gaan zitten ofzo, in Nederland dan he, in het buitenland de helft daarvan zeg maar Wink puke. Thumbsdown

Ik zie trouwens dat de 1.5 maar 955 kilo weegt,... idioterie dat er voor een 1.6 met nog geen 25pk meer ineens 150 kilo bij moet komen dan!

Maar als ze dus even ruim 100 kilo van dat gewicht afsnoepen (gewoon wat luxe en onzin eruit), wellicht nog onder de magische 1000kg grens kunnen blijven en er een GTi badge opplakken en dan onder de 18,000 euro blijven, dan wordt het een topper en een verkoophit! Maargoed weten zij veel, dat maak je ze niet wijs ... 37 34
Reply

#57
125 pk op 1100 kilo is gewoon een flap ding.
Sorry dat ik het zeg.

Mijn bmw coupe was 1150 kilo en had 140pk.
En die vond ik al sloom.

M,n corrado had 150pk op 1100 kilo en dat vond ik redelijk, maar niet echt supersnel.

150pk op 950/1000 kilo, dan begint het leuk te worden Smile
Ik had eerlijk gezegd toch wel een dikke 200pk swift verwacht.
Reply

#58
200 pk in een Swift verwacht ik echt niet, ...dat zit veel te ver af van de concurrentie in die klasse en is meer voor de klasse erboven. Dus de Golf/Astra/Focus en dat soort spul, niet voor die miniklasse van de Fiesta/Swift/Colt etc. Maar met 1100 kilo heb je gewoon minimaal 150 pk nodig om een beetje mee te komen met de concurrentie in de hot-hatches. Maar daar zijn we het allemaal wel over eens geloof ik.
Als er nog een GTi komt na de Sport, met 150+ pk's, dan is het een ander verhaal, ... maar daar komen ze wel laat mee dan, lijkt me bijna stug.

TROUWENS, of iets leuk is of niet is niet 1-1 gebonden met het aantal pk's of hoe snel je naar de 100 kan. De hele feel in de auto, geluid, koppel/schakelgedrag, is enorm belangrijk in dit soort autootjes! Dat heb ik gemerkt met bv mijn 106 Rallye 1.6. Met een op papier tijd van 0-100 in 9,6 niet indrukwekkend, maar OH zoveel lol en beleving en gevoel en speligheid! 39 Die schakelde/koppelde geweldig, het beste van al de autootjes die ik heb gehad. De Swift GTi deed het overigens ook zeer goed,... dan uitblinkend in kleverigheid in de bochten en vooral het heerlijke opzwepende geluid in de toeren!!
Reply

#59
het +punt van de swift gti mk1/2/3 was gewoon met een klein motertje veel pk's halen in een licht autotje

dit is heel interessant voor jongeren(weinig wegenbelasting, verzekering).

met de nieuwe swift word dit dus heel wat minder, en de concurentie is ook hevig> andere merken met kleine motoren met turbo etc.

het beste zou zijn als suzuki uitkwam met de swift van 150 pk maar het gewicht een stuk omlaag bracht naar de 955 kilo van de 1.5, dan word het een leuk monstertje dat goed mee kan komen met de coincurentie.

en waarom geen 1.3 turbo dan als het motertje al 150 pk kan halen zoals marco h zei
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#60
we gaan het wel beleven, denken we ook niet?
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.