Hoe verslaafd ben jij..? (tunen)
#1
Hoe verslaafd ben jij aan je GTi'tje tunen?!?..

Hoeveel geld heb je naast de aanschaf in je sportwagen gestopt?..



Ik nog niks... ben een arme student... Thumbsdown
Reply

#2
Ik denk niet dat mensen bedragen gaan neerzetten hoor...
Iedereen bouwt op zijn manier, en met zijn budget...

Mensen hebben allemaal ander zicht op '' tunen ''

Alles wordt gewaardeerd Smile
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#3
Verslaving aan tuning en het uitgeven van geld er aan zijn 2 verschillende dingen.
Geen Suzuki meer.
Reply

#4
ik heb geen gti37

en ik heb geen geld om mn auto zo mooi te tunen.

ik vind het wel super gaaf.

ik ben blij dat mn auto goed is en goed onderhouden kan worden.

maar dat neemt niet weg dat ik niet van getunde autos hou.
ik vind ze mooi.39
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Jolandaswift*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Reply

#5
Euhmm, zo min mogelijk Smile
Maar niet aan een GTI, tis een leukere sport om alles voor zo min mogelijk geld te tunen. Dus koopjes jagen geblazen.
Ga er vanmiddag ook weer op uit om wat spulletjes op te halen die ik gevonden heb op MP. 39
Reply

#6
Tsja, wat is tunen? Ik ben nu bezig om mn Swift (GTi, jaja) qua onderstel en carosserie weer in topstaat te brengen, maar roestverwijdering en -preventie noem ik geen tunen, terwijl het vervangen van dempers, veren en remmen wel tunen kunt noemen.

Mijn uitgangspunt is: het mag niet slechter worden dan het origineel was. Origineel rijd de Swift al redelijk lekker door de bochten, nu moet ie dat nog beter doen. De remweg moet korter, de acceleratie sneller, dat soort zaken, maar niet eerder dan wanneer de basis goed is. Een turbo bouwen op een rot onderstel is aan mij niet besteed, vind ik jammer geld.

Er is alleen
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#7
Miep ik hoop toch echt voor je dat je geld in je auto stopt.
Of tank je altijd gratis ? Wink

En arme student vind ik een zwak excuus, ik ben ook student Wink
Niet genoeg geld.? ga dan maar extra werken Tongue

Ik vind het zelf wel zo prettig dat hij het gewoon doet, zonder problemen.
Daarnaast nog wat muziek erin, nieuwe velgen en eerdaags nog een zooi dingen naar de spuiter brengen.

Maar net zoals Bob al zei iedereen doet z'n ding en dat is juist het leuke. 39
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#8
alles zelf doen!
daar leer je het meest van...en als het dan niet lukt...kan ie altijd nog naar de dealer.

Probeer ook zoveel mogelijk geld te besparen door goede 2dehands onderdelen te verzamelen, gebruiken en evt. te verkopen.

ik gebruik alleen orginele (maar speciale) suzukionderdelen (dus veel zoeken en geluk hebben) of maak het zelf (tijdrovend)

verslavend?....dat weet ik niet maar het help me ontspannen/afleiden
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#9
Mmm... verslaafd? Tja....

Om een idee te geven denk ik wel dat wij erg verslaafd zijn. Hoeveel geld erin is gestoken? Incl. de turbosetup alles tussen de 10.000 en 15.000 euro denk ik....

Ik denk overigens dat er weinig mensen keiharde bedragen neer gaan zetten. Wink
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#10
ikinks Wrote:Mijn uitgangspunt is: het mag niet slechter worden dan het origineel was. [...] Een turbo bouwen op een rot onderstel is aan mij niet besteed, vind ik jammer geld.

Amen! 45

Eerst de basis goed en dan de rest!!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#11
ikinks Wrote:Tsja, wat is tunen?

Simpel....
Tunen: motorisch upgraden
Stylen: optisch upgraden
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#12
RealManiac Wrote:Verslaving aan tuning en het uitgeven van geld er aan zijn 2 verschillende dingen.

Dat snap ik.. Het gaat mij erom hoeveel je bereid bent om voor je verslaving (in dit geval zowel optisch als motorisch tunen) neer te leggen..


Ik snap best dat niet iedereen dat wil melden, maar het geeft me een indruk wat sommigen ervoor over hebben...

Vind 't wel interesant..
Reply

#13
Tja, zo af en toe koop ik wat.
Maar heb ook andere prioriteiten en hobby's. Anders stond er al een Baleno met dikke bodykit bij mij voor de deur. 42
Geen Suzuki meer.
Reply

#14
WireWess Wrote:En arme student vind ik een zwak excuus, ik ben ook student Wink
Niet genoeg geld.? ga dan maar extra werken Tongue

dan is het maar waar je als student je geld aan uitgeeft natuurlijk Smile ik vind het allemaal mooi om te zien die getunede auto's, maar aan m'n eigen swift gebeurd er niets qua tuning.

*ga misschien nu mensen op de ziel trappen* maar ik vind het van mijn auto zonde. Te oud en om helemaal uit te bouwen zou ik denk ik voor toch een andere auto gaan, sowieso een nieuwere
Reply

#15
boemboem Wrote:*ga misschien nu mensen op de ziel trappen* maar ik vind het van mijn auto zonde. Te oud en om helemaal uit te bouwen zou ik denk ik voor toch een andere auto gaan, sowieso een nieuwere

Als iedereen zo zou denken, zou er geen '92er/'93er GTi meer rond rijden.
Je moet het zo zien... we houden een stukje geschiedenis in takt. Wink
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#16
vanuit welke hoek kijk je? Kijk je eerst naar een bedrag en zoek je daar iets leuks voor of kijk je wat je wilt envervolgens hoe je dat gaat betalen?
Dat bepaalt ook veel in kosten. Zelf heb ik bijv. een luchthapper op het oog die (denk ik) wel snel op 500 euro neer komt. Is veel geld, maar dan heb ik wel de happer die ik wil.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#17
boemboem Wrote:
WireWess Wrote:En arme student vind ik een zwak excuus, ik ben ook student Wink
Niet genoeg geld.? ga dan maar extra werken Tongue

dan is het maar waar je als student je geld aan uitgeeft natuurlijk Smile ik vind het allemaal mooi om te zien die getunede auto's, maar aan m'n eigen swift gebeurd er niets qua tuning.

*ga misschien nu mensen op de ziel trappen* maar ik vind het van mijn auto zonde. Te oud en om helemaal uit te bouwen zou ik denk ik voor toch een andere auto gaan, sowieso een nieuwere

En dan is het maar weer waar je je geld aan uit geeft, laat je hem maken, zodat ie zo goed is zodat je m kan tunen en stylen, of spaar je door voor een andere bak.... Jerry doet t allebei ;-)
Net waar je hart ligt.... de mijne bij Suzuki, en als ik later groot ben komt er een preza. Die zal ook zeker gestyled worden.....
Zolang je opnieuw kunt beginnen, heb je nog altijd kans om te winnen!
Reply

#18
Puppetmaster Wrote:
ikinks Wrote:Tsja, wat is tunen?

Simpel....
Tunen: motorisch upgraden
Stylen: optisch upgraden
Ik doelde meer op mijn project. Echt onderhoud is het ook niet, want ik zie een garage niet standaard de hele onderkant kaalschuren en in tectyl zetten. Tunen is het ook niet, want de auto zal er geen milliseconde sneller om gaan (eerder langzamer door het extra gewicht 34). Stylen dan? Nee, ook niet, want wat is er nou interessant aan de onderkant van een Swift? \

He-le-maal niets...
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#19
ikinks Wrote:
Puppetmaster Wrote:
ikinks Wrote:Tsja, wat is tunen?

Simpel....
Tunen: motorisch upgraden
Stylen: optisch upgraden
Ik doelde meer op mijn project. Echt onderhoud is het ook niet, want ik zie een garage niet standaard de hele onderkant kaalschuren en in tectyl zetten. Tunen is het ook niet, want de auto zal er geen milliseconde sneller om gaan (eerder langzamer door het extra gewicht 34). Stylen dan? Nee, ook niet, want wat is er nou interessant aan de onderkant van een Swift? \

He-le-maal niets...

Jawel hoor... roest roest en nog eens roest... de mijne niet trouwens
Zolang je opnieuw kunt beginnen, heb je nog altijd kans om te winnen!
Reply

#20
ik heb ook geen gti maar wel een erg leuk swiftje die me elke maand weer me salaris kost!
hij zal nu zo tussen de 7000 en 9000 echte euro gekost hebben en dat is zonder onderhoud45
[Image: 596448_44.jpg][Image: 596448_91.jpg][Image: 596448_72.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.