Waarom eerst je auto tunen/stylen en dan wegdoen??
#21
Ik zal na m'n studie ook vast wel wat anders gaan rijden, maar m'n swift hou ik er dan waarschijnlijk bij.
De vaste lasten zijn te verwaarlozen (evenals het bedrag dat ik ervoor terug zou krijgen als'k em wegdoe Tongue )

Wat ik jammer vind aan de huidige auto's, is dat ze bijna allemaal zo zwaar zijn.
Dus zolang een Elise/Exige er financi
[Image: stc-sig.jpg]
Reply

#22
Je vergeet de Atom 37
Reply

#23
[quote=VR]
En inderdaat het bouwen is het leuks maar het lijkt soms dat sommige
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#24
voor alleen het blijven verbouwen is een daily ride wel handig. Gewoon een goedkoop bakkie waar je zat 2dehands onderdelen voor krijgt en leef je maar uit. Ok, heb je wel binnen vrij korte tijd voor iedere dag van de week een andere motorkapTongue met steeds een ander idee luchthapper, maar goed.

enige probleem is dat ik voor een tweede autootje ook al dergelijke plannen heb dat deze niet meer geschikt is voor dagelijks gebruikstupidstupidstupid
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#25
Je wilt gewoon wel eens wat anders. Ik rijd nu bijna 2 jaar in de Baleno en ik ben ook stiekem aan het kijken naar wat anders, zelfs zonder dat er aan de Baleno superveel is veranderd (maar veel werk zit er wel in, hoewel dat in het niet valt bij anderen...). Ik kan me ook heel goed voorstellen dat als je auto volledig verbouwd is en je eigenlijk alle grote dingen wel hebt aangepakt dat je dan naar wat anders uit gaat kijken.
En ja, sommige figuren willen nou eenmaal blijven (ver)bouwen aan hun auto. ik begrijp het wel.
Geen Suzuki meer.
Reply

#26
ik ben het echt helemaal eens met puppetmaster!
ook ik heb nu een punt berijkt waar de mogenlijkheden een beetje gaan ophouden!
en ga steeds meer denken dit is gewoon niet de auto die bij mij past ben er wel trots op en blij mee maar wil gewoon wat anders!
zit nu ook stiekem te kijken naar een andere auto en wel een vw kever!!
dus al zou er nu eimand komen die een leuk bod doet voor me auto dan is hij ook zo weg!

je wilt gewoon veder en eits nog meer naar je smaak maken en daar past de swift soms niet bij!
[Image: 596448_44.jpg][Image: 596448_91.jpg][Image: 596448_72.jpg]
Reply

#27
Je bent er op uitgekeken...
Je hebt em te lang...
Je wilt een nieuwe uitdaging...

Meestal wel 1 van de bovenstaande redens, waarom mensen de auto weg doen juist als ie net mooi is!
Quote:De naald van de toerenteller klimt en nadert de 6000 toeren. Hoewel je gevoel en gehoor zegt 'hier houdt het op' weet je dat je hier met een VTEC te doen hebt. Blijven vloeren dus...
Reply

#28
Puppetmaster Wrote:"tuning-dip".

mooie uitdrukking bjorn, en dit geld zeker voor 80% van de serieuze tuners.

Ik weet zelf niet of ik daar ook last van heb, maar ik ga nu meer voor de grotere uitgave op lang termijn, dus het zal wel meevallen.

Zoweizo gaat de swift er nooit uit, maar ik wil er alleen maar auto's bij.
vb. als ik niks meer aan de swift zou doen, was de alto al het slachtoffer geweest Smile.

Maar toch gaat de drang door om een mooie '67 mustang cabrio aan te schaffen, maar met mijn financiele toestand nu is het niet mogelijk om alleen al erin te rijden, laat staan er iets aan te doen.

En............ sparen voor een huisje is toch ook een belangrijk item.

Het is moeijker om van je geld af te blijven, maar als je later het huis uit ben zal je er blij om zijn met het opgebouwde extratjeSmile

grtz John


Reply

#29
67? Dus jij geeft de voorkeur aan die naar binnen gebogen achterlichten of zijn er nog andere verschillen?(ja, tankdop etc dacht ik)
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#30
Tja wegdoen zal ik de swift ook niet zomaar, alhoewel ik wel al een paar keer serieus over heb zitten denken "wat als ik nou een lekker (nog goedkopere) auto zou kopen (alto ofzo), hoeveel geld zou ik dan overhouden voor de andere noodzakelijke dingen, maar dan kom ik als snel tot de conclusie dat et weinig uit zou maken omdat de swift nu ook al niet zo heel veel kost.

Ik snap best dat mensen erop uitgekeken zijn na het opleuken van je auto, maar ik vindt het dan ook wel een btje raar dat je heel erg enthousiast alles op het forum vertelt wat je eraan gedaan hebt en foto's en alles laat zien en dan "inneens" je auto verkoopt omdat je toch wat anders/nieuws wilt.
Ik zou het dan niet kunnen om zomaar me geld en zaligheid wat in die auto zit zomaar aan iemand anders te kunnen "geven" (verkopen uiteraard) en niet te weten wat er verder mee gebeurt en dan opnieuw te beginnen met een nieuw project.
DAN zal ik juist in een tuningdip zitten omdat ik dan weer helemaal overnieuw zou moeten beginnen.

Ik zat daarom ook best wel in een wak toen ik de GS waar ik veel tijd en geld in had gestoken uit mekaar moest slopen omdat er gewoon niks meer mee te beginnen was (was erg rot) en dat is nu ook 1 van de redenen dat er nog maar heel weinig aan de gti is gedaan terwijl ik em al weer een maand of 9 heb.
Ik krijg NU ook pas weer een btje de zin en plannen om er wat aan te doen, maar dat zal nooit meer zo erg wezen als wat ik allemaal met die GS van plan was.
Reply

#31
zelf zal ik de swift niet snel weg doen, hooguit voor een andere swift sedan. Het rijgedrag bevalt me gewoon heel erg icm het sedan model.
Uitzondering zou natuurlijk bijv. een kind kunnen zijn, maar tegen die tijd (als er geen ongelukjes gebeuren) is de swift ook weer een paar jaartjes ouder en valt ie qua verzekering al bijna in de oldtimerklasse.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#32
die van mij ging weg omdat ie gewoon te veel ging rotten..
en ik weet gewoon dat ze dat allemaal binnenkort krijgen..
ik zou dan toch ee MK2 terug willen omdat dat MIJN autotje wsa zeg maar.. en die hebben of krijgen snel allemaal t zelfde problem.. daar zat ik niet op te w8en..
gr Cotjuh

Volvo 4 Life
[Image: onder.JPG]

Cotjuh zijn home page
Reply

#33
Ik ga mijn auto ook stylen (niet zo extreem als sommigen, maar toch) Maar zal um nooit weg doen. Om de simpele reden dat het mijn wagentje is en blijft.

Bovendien wil ik hem helemaal kaal amken en weer opnieuw opbouwen, zodat ie weer 16 jaar mee kan. Want er komen steeds meer dingen aan, dat wil ik allemaal voor zijn.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#34
Meeste huis toen en keuken tuners. Waaronder ik val Tongue
Die tunen de auto omdat ze eigenlijk een mooie nieuwe dure auto willen rijden.
Maar daar gewoon het geld niet voor hebben. Dus kopen ze, net als ik een relatief goedkope betrouwbare auto. Omdat je dan in stappe je auto nog kan aankleden.
De reden dat je hem uit eindelijk toch weg doet is meestal omdat je op een gegeven moment toch gaat inzien, dat je die honderde euro's ook had kunnen sparen, voor die auto die je eigenlijk had willen hebben. En die wijsheid komt denk ik met de jaren Wink
Al hoewel ik zelf ook wel weer es een tunings-dip heb en het toch niet kan laten om dat ene kleine spoilertje of die bumper toch maar te kopen. Met de gedachte, ach dit kost toch maar een paar tientjes Wink En zo blijf je bezig 34

Dus wie weet als ik me eens kan inhouden (doordat er bijna ... meer te tunen valt)
Dat die nieuwe Mini Cooper er toch komt. En de Bal die net af is, verkoop 39

Amen 45
Reply

#35
ik doe hem niet weg , want toch had wel is een keer zin om hem te verkopen

maar nee ik wil hem toch houden en zorgen dat die nog oud wordt en dat vindt ik juist ook nog leuk eraan zoon oude mk2 gti swift en toch nog netjes

enigste nadeel is als je hem in de prak rijdt dan is het verhaal over
en wordt het dus een andere auto

als ik ooit een andere auto zou wille zou ik graag een lancia delta 16v hf integrale koopen . of ooooit in me leven als ik geld heb een honda nsx 42


de meeste mensen boeid hun auto niet eens en zien er niet uit terwijl die van 2005 is ofzo stupid
Reply

#36
Tja zoveel heb ik niet eens verbouwd aan mijn Swift en ik zie mezelf niet als "serieuze tuner".
Ik heb er wel eens over gedacht om iets anders te kopen omdat ik het niet het soort auto vond om mee heen en weer te rijden naar m'n werk.

Altijd als ik een andere Swift erbij had gekocht liet ik de paarse thuis staan en ging ik met die andere naar m'n werk.

Maar sinds ik ander werk heb met een bedrijfsauto, staat mijn Swift vaak de hele week voor de deur en gebruik ik hem alleen in het weekend. Het is dus echt een fun-auto geworden in plaats van een noodzakelijke auto en daarom heb ik besloten om hem gewoon te houden.
De maandelijkse lasten zijn laag, plus dat ik mijn bedrijfsauto niet veel prive kan gebruiken, dus zou ik toch een andere auto erbij willen.
Ben ik bijna net zo duur uit.

Bovendien heb ik deze Swift al 3,5 jaar en zitten er dus ook een heleboel verhalen en belevenissen aan vast.
Ik heb er destijds best wel een hoop geld voor betaald, maar toen was het nog een GTI van 8 jaar oud met nog maar 87.000 km....

Inmiddels zijn er ook een hoop plekjes bij gekomen en zie ik de auto ook ouder worden, tegen de tijd dat het zover komt dat de gaten erin vallen denk ik dat de auto alsnog niet weg gaat, maar net zolang in de opslag gaat tot ik het geld heb om hem weer helemaal op te knappen.

M.a.w. ik ben nog lang niet van plan om hem weg te doen. Qua geld denk ik dat ik er nog niet eens zoveel op achteruit ga, als ik zie wat sommige GTI;s hier opbrengen als ze verkocht worden.
Stel dat ik hem voor 3.500 Euro kan verkopen dan heeft 'ie me nog geen 300 Euro per jaar gekost Smile
Reply

#37
Ik heb m,n swiftjes allemaal wel verkocht.
Waarom ?
Omdat er nog genoeg ander leuk spul te krijgen is Smile

Alleen moet ik zeggen dat ie me blijft boeiend.
Vandaar dat er nu weer 1 bijna klaar in de schuur staat Smile
En als ik deze verkoop, heb ik serieus ruzie met m,n vriendin denk ik Biggrin
Want die heeft nu al 3? auto's gehad voordat ze uberhoubt dr rijbewijs heeft.
En deze wil ze beslist houden.
Dus tja, swift 4 life denk ik dan maar Biggrin

Heb laatst m,n bmw verkocht, dat vond ik ook een mooie auto.
Maar op de een of andere manier heb je met een swift toch meer lol.
Hij kost niet zoveel, en om die reden heb je er iets minder zorgen aan.

Met de bmw was het zo van, zuinig doen, dure onderdelen, oppassen waar je hem parkeerd, ect.
En met de swift gaf ik er lekker het gas op. Koppeling op ? ach, nieuwe erin. Bandjes glad ? 15'' kost geen fluit

En dat is toch wel lekker.
En niet te vergeten het gunstige benzineverbuik en de lage maandelijkse kosten, met daartegenoverstaande de goede prestaties !

Niks mis met de swift Smile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.