Building an 1.6 GTi (R.I.P.)
gwoon verkopen, dan ben je er vanaf dan kun je er ook niet meer over nadenken 39
Reply

heb net ff heel snel naar de motor gekeken en het klepdeksel er af gehaald.

nou de nokkenassen draaien nog vrolijk rond, dus die zijn goed.

de motor zit vast (dat wist ik wel) maar heb ff snel met zo'n endoscoop gekeken in de cil ruimte.

kon helaas niet veel zien maar ik dacht in een flits te zien dat er krassen op de cilinder wand te zien. maar dat weet ik niet zeker.

maar goed ik ga zaterdag de boel ff uit elkaar trekken om te zien wat er kapot is en hoe dat komt.
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

Dat zou helemaal [minder prettig] zijn, als je 3 weken oude nokkenassen verrot zouden zijn gegaan.
«Once a computer beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing.»
Reply

Quote:Originally posted by Cipher
Dat zou helemaal [minder prettig] zijn, als je 3 weken oude nokkenassen verrot zouden zijn gegaan.


Dat staat er toch niet??? Puzzled
Reply

Hij zegt dat ze nog goed zijn, en ik zeg dat het helemaal kut zou zijn als die ook kapot zouden zijn.
«Once a computer beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing.»
Reply

Damn damn damn zoek ik hier dan eindelijk een pc op in Orlando lees ik totaal niet wat ik wou horen Unhappy maar ja shit happens en tunen gaat met vallen en opstaan ik hoop in elk geval dat je nog snel weer een nieuw 1.6 blokkie op de kop kunt tikken zodat het antwoord toch nog is komt 39
Reply

had je er nu snelle nokken in leggen??

dus die gaan mooi voor een goed bedrag weg????
[Image: balk%20dave%20swift3.jpg]
Reply

Quote:Originally posted by dave swiftGTI
had je er nu snelle nokken in leggen??

dus die gaan mooi voor een goed bedrag weg????

hmmm....dat denk ik niet tenzij je een goed bod doet.

maar als je ook eeen setje wil kopen kan ik je daarbij helpen hoor.

kost je ongeveer 350,-
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

eh man echt balen. MAar ja, blij te hroen dat je vrolijk verder gaat met een 1.6 GTi. 39 39

Maar hat lag dus gewoon aan het blok? m.a.w. had je en slecht blok genomen? of is er iets wat je over het hoofd hebt gezien ofzo??? i.v.m. smering e.d.?????
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

de constructie is op zich goed, blok zou ook goed moeten zijn.

daar heb ik niets aan gedaan, weet verder ook niet wat de vorige eigenaar los of vast gezet heeft.

ben er vanuit gegaan dat alles inwendig goed was. de motor had 35.000 km gedraaid dus dat is ook niet veel.

wat er nu is mis gegaan, moet ik op dit moment een beetje gokken.
de motor ligt nog niet uit elkaar en kon nog niet kijken.
misschien heb ik teveel van het blok gevraagd?? weet dat de onderste lagerschaal van de 4e cilinder uit gewalst is en dat de lagers niet meer klemden in het lager huis.

ze waren ook een beetje blauwig aan de buitenkant en aangevreten aan de binnenkant.
denk beetje weinig smeering.

maar goed zaterdag meer info
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

Ja dat gaf je zelf al aan..... als ding blauw worden... worden ze kk heet.... dus...

Maar wel vaag dat daar te weinig smering komt vind ik......
Reply

Quote:Originally posted by BiG W
Ja dat gaf je zelf al aan..... als ding blauw worden... worden ze kk heet.... dus...

Maar wel vaag dat daar te weinig smering komt vind ik......


wou dat ik het wist 42

[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

Ja want dan kon je eriets aan doen namelijk. Maar ja..... We horen het wel als ie uit elkaar ligt en alles. Toch?
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

nou ferry en ik hebben hard gewerkt, 1.3 motor ligt er weer in maar we zijn het nu zat.

lang genoeg gewerkt, zit nu nog een klein uurtje werk aan en dan is tie weer als vanouds.

ga zaterdag weer verder bouwen en kunnen we weer rijden.

motor was er snel uit maar moest het een en ander over bouwen en het zat een klein beetje tegen.

maar heb nu me snelle nokkenassen in me 1.3 gelegd devil

[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

Das natuurlijk ook altijd mooi he, tis al helemaal mooi dat je snel weer kunt rondrijden.
Reply

Smering en koeling schijnt idd een probleem te zijn bij 1.6 GTi ...

Ik blijf toch bij een 1.3 zweren die volgens mij betrouwbaarder is .
Suc6 ermaar weer mee Jasper,ik ga ook alweer aanme 4e motor beginnenTongue Tongue
Reply

Zel wel weer wennen zijn dat je langzamer bent als ervoor neem ik aanCry Maar snelle nokkenassen zullen de pijn wel verzachten denk ikTongueWink

Quote:Originally posted by RUBBERBURNER
Smering en koeling schijnt idd een probleem te zijn bij 1.6 GTi ...

Ik blijf toch bij een 1.3 zweren die volgens mij betrouwbaarder is .
Suc6 ermaar weer mee Jasper,ik ga ook alweer aanme 4e motor beginnenTongue Tongue
Noem je dat betrouwbaarTongueTongueTonguedevilWinkWink
Reply

Tsjah,als een 1,6 zo'n 250pk ophoest zal ie ookniet zo betrouwbaar meer zijn denkik ...
Maar een standaard GTi motor is eigenlijk niet stuk te krijgen met een 130pk .39
Reply

nou heb ff snel naar het blok gekeken, en de zuigers zaten niet vast.
kon de kruk as nog een beetje rond draaien maar ik denk dat de drijfstang lagers helemaal kapot zijn.

de zuiger van de 4e cilinder komt ook een stukkie hoger dan de rest, boven het blok uit.

er zitten geen groeven in de zuiger of wand, maar alle zuigers kunnen kantelen.
denk dat ze een beetje ovaal zijn nu.

kop is nog helemaal goed, dus kijk ff wat ik daar mee doe.
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

Betekend dat dat het allemaal weer te fixen is of niet?
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.