Building an 1.6 GTi (R.I.P.)
Ik ook, veel plezier iig en we zien het wel...Smile
Reply

nou mensen hier eindigd (voorlopig) mijn 1.6 project.

de motor is dood.

hij is onderweg vast gelopen nadat ie op de vermogens bank een flinke tik heeft gehad.

het probleem is al eerder ontstaan door dat ik geen olie druk had vorige week.

ik dacht het opgelost te hebben maar hij heeft waarschijnlijk toch iets opgelopen.

alles ging redelijk goed maar toen hij werd belast kwam er een rauw getik uit de motor.

we hoorden gelijk dat het een drijfstang lager was die speling had.
heb toen daar ff het carter er onderuit gehaald en gekeken.
zag toe ik de lagerschaal van de 4e cilinder er uit haalde gelijk dat daar geen/weinig smering was geweest. (sporen van vreten en blauw uitgeslagen)

dus was einde oefening.

het toch besloten dat ik er wel mee naar huis moest dus de gok gewaagd en naar huis gereden. (alvast maatje van me op gebeld dat ie me te gemoed moest komen om me weg te slepen)

heb er nog 40 km mee gereden en toen is ie vast gelopen.

hebben toen de auto vanaf zaandijk tot krimpen gesleept ( ca 110km )

hij staan nu op me werk en ga zodra ik er tijd voor heb ff me orginele motor er in hangen.

ga als ik weer tijd heb ff kijken wat de veroorzaker is geweest en kijken of ik ergens goedkoop een nieuw 1.6 blok kan scoren.

en met een beetje mazzel zijn de zuigers nog in tact devil
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

Wow, dat is wel wat anders gelopen als gepland... K*t voor je kerel. Thumbsdown
Reply

Das mooi klote, maarja dat is het risico van het vak zullen we maar zeggen. Heb je nog wel run kunnen doen op de vermogensbank??
Reply

Quote:Originally posted by nox6
nou mensen hier eindigd (voorlopig) mijn 1.6 project.

de motor is dood.

hij is onderweg vast gelopen nadat ie op de vermogens bank een flinke tik heeft gehad.

het probleem is al eerder ontstaan door dat ik geen olie druk had vorige week.

ik dacht het opgelost te hebben maar hij heeft waarschijnlijk toch iets opgelopen.

alles ging redelijk goed maar toen hij werd belast kwam er een rauw getik uit de motor.

we hoorden gelijk dat het een drijfstang lager was die speling had.
heb toen daar ff het carter er onderuit gehaald en gekeken.
zag toe ik de lagerschaal van de 4e cilinder er uit haalde gelijk dat daar geen/weinig smering was geweest. (sporen van vreten en blauw uitgeslagen)

dus was einde oefening.

het toch besloten dat ik er wel mee naar huis moest dus de gok gewaagd en naar huis gereden. (alvast maatje van me op gebeld dat ie me te gemoed moest komen om me weg te slepen)

heb er nog 40 km mee gereden en toen is ie vast gelopen.

hebben toen de auto vanaf zaandijk tot krimpen gesleept ( ca 110km )

hij staan nu op me werk en ga zodra ik er tijd voor heb ff me orginele motor er in hangen.

ga als ik weer tijd heb ff kijken wat de veroorzaker is geweest en kijken of ik ergens goedkoop een nieuw 1.6 blok kan scoren.

en met een beetje mazzel zijn de zuigers nog in tact devil


Mijn 3e motor is gister ookweer in de soep gelopen,dus je bent niet de enige met een shitweekend...Thumbsdown Cry
Reply

Quote:Originally posted by Spark
Das mooi klote, maarja dat is het risico van het vak zullen we maar zeggen. Heb je nog wel run kunnen doen op de vermogensbank??


ja maar dat ging ook al minder, was gelijk raak.

maar goed, die gasten bij de ringsleutel weten goed wat ze doen hoor.
alleen jammer dat mijn auto er mee nokte vroeg tijdig.

maar het was onvermijdelijk, de dyno heeft hem ff een zetje gegeven.

was wel een pokke eind terug slepen
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

Ja wel zonde inderdaad. Naja joh je weet nu hoe het allemaal in elkaar moet, dus maar weer een nieuwe maken dan Wink
Reply

Laat dit topic een wijze les zijn voor mensen die aan motortuning willen gaan beginnen en geen geld hebben Biggrin
Reply

tja ik heb het je net al verteld....zonde...echt jammer. Maarrrrrrr je laat je zeker niet zomaar uit het veld slaan, toch?

"Gewoon" een nieuw 1.6 blok regelen en die erin hangen. Misschien tegen die tijd ook je nieuwe tellers installeren en kijken hoe het dan gaat.

Komt goed daar ga ik vanuit. Wink 39
~S~
Cobra
-------------------
Honda powerrr
Reply

jammer! Thumbsdown Thumbsdown

maar kun je de motor niet gewoon uitboren en dat je dan nog meer motorinhoud hebt [1.7 / 1.8] en een zuiger op maat laten maken, en dan opnieuw de mouwen opstropen en er tegenaan gaan?
Reply

Quote:Originally posted by Cliffhanger
jammer! Thumbsdown Thumbsdown

maar kun je de motor niet gewoon uitboren en dat je dan nog meer motorinhoud hebt [1.7 / 1.8] en een zuiger op maat laten maken, en dan opnieuw de mouwen opstropen en er tegenaan gaan?


zo dan jij maakt het helemaal veel te bont Biggrin ik denk niet dat het zou kunnen (maar ik weet dat absoluut niet) maar stel dat het wel zo kunnen dan krijg je dus een 1.8 16V GTI in een swift hatchback.........wow das best snel volgens mij.

Maar ik denk niet dat dat kan. Maar Jasper zal dat beter weten denk ik.Tongue
~S~
Cobra
-------------------
Honda powerrr
Reply

kan dus wel, REVNIT van redline GTI heeft dat dus!!! die groene, ff zoeken daar en je weet n boel

http://www.revnit.bravepages.com/
Reply

Had .... en das heel erg duur,dan kanje beter een typeR blokkie swappen,das makkelijker.Tongue
Reply

wow zonde zeg dat hij is vastgelopen Cry Na al dat werk. Maarja ervaring voor de volgende keer Idea
Reply

OMG:o :o :o Das echt flink beroerd voor je manThumbsdown Thumbsdown Thumbsdown Thumbsdown

Sterkte erme zeg!!!!


En hopen dat de (eventuele) volgende 1.6 gti motor het langer volhoud...Wink
Reply

ik uit het veld geslagen???!!1.......Nooit hehehe devil

idd ik ga weer op zoek naar een 1.6 onderblok (moet wel goei prijs zijn)

en dan kijk ik wel hoe of wat ik dan doe.

maar voorlopig heb ik wel waarschijnlijk een set goeie 1.6 zuigers over.

en ik denk dat er misschien wel mensen zijn die weten wat je daar mee kan Wink
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

1.6 zit toch in sedans ofnie? Een sloper vlak bij mij heeft wel een 1.6 op het autokerkhof staan, maar de motoren staan allemaal in het magazijn. Misschien dat die er nog wel één heeft...
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

zo he stupid

dan sta je niet te lachen hoor.

erg jammer voor je jasper.

vooral na al die tijd en ( eventueel ) geld wat er in zit.

maar als straks het geld binnen is van die poelies kun je weer aan de slag devil

veel succes ermee joh Biggrin
[Image: swiftdraai1.gif]

Driver: Sebastiaan Age: 27 Car: Suzuki Swift MK3 1.3 GTi Color: Black Metallic Current Status:5 mods so far
Reply

Quote:Originally posted by nox6
ik uit het veld geslagen???!!1.......Nooit hehehe devil

idd ik ga weer op zoek naar een 1.6 onderblok (moet wel goei prijs zijn)

en dan kijk ik wel hoe of wat ik dan doe.

maar voorlopig heb ik wel waarschijnlijk een set goeie 1.6 zuigers over.

en ik denk dat er misschien wel mensen zijn die weten wat je daar mee kan Wink

Jeps, verkoop ze maar aan Ice en mij. Hebben niks aan een compleet onderblok waar ze veeeels te veel voor vragen. En aangezien jij nu toch eenmaal de 1.6-route genomen hebt zou je gek zijn als je al je leuke aanpassingen nu aan de kant zetdevil.

Dus bij deze, 50 euro staat voor de zuiger (mits ze nog goed zijn natuurlijk, duh).
Reply

hehe dat dacht ik wel Wink

maar ik ben er niet over uit wat ik met ze doe, wil namelijk ook een turbo swift en deze zijn dan erg handig.
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.