Building a Rascal (Impreza stoelen gekocht!)
#21
Gisteren lekker aan de slag geweest met het interieur. Electrische ramen en spiegels werken weer, nu is het alleen nog een kwestie van afwerken.
Binnenkort komt er een nieuw alarm in. Dit keer laat ik 'm lekker inbouwen, te veel gelazer om het zelf te doen. Tongue

Hopenlijk komt vandaag van Deijne met de laatste spulletjes incl. een nieuwe tellerbak voor de afgebroken metertjes.

Zal later effe fotootjes maken. Tongue
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#22
Begin maart staat de Swiffer een dagje bij Ron de Vries in Zwaag.
Dan krijgt ie eindelijk z'n alarmpje weer terug.

Tevens kan ie op afstand gestart worden. BiggrinBiggrinBiggrinBiggrinBiggrinBiggrin

[Image: DSC_0009195a889.jpg]
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#23
He he he, inderdaad.

[update]
Nadat we vorige week de asjes van de toerenteller, temp en benzine meter hadden afgebroken, kwam vandaag mijn nieuwe tellerbak van van Deijne binnen. Gisteravond meteen maar even aan de slag gegaan.

Om dit keer ellende te voorkomen, hadden we besloten om ze dit keer maar in te snijden met een stanley mes en later weer dicht te plakken. Misschien minder mooi, maar het scheelt weer een hoop gelazer.
De sneedjes worden later weggewerkt met een witte stift. Wink

[Image: 19-2-1.jpg]

[Image: 19-2-2.jpg]
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#24
Even mijn eigen topic opgeschoond. Werd toch wel een beetje te uitgebreidt.

Dus... jullie kunnen nu weer opnieuw beginnen met commentaar leveren. Tongue
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#25
De Rascal heeft effe stil gelegen. Net bijna twee weken griep gehad, dus dat zat effe allemaal tegen.
Hopenlijk volgend weekend weer lekker aan de slag.

Aanstaande dinsdag wordt in ieder geval ons alarm ingebouwd en het MOMO Corse sportstuur is besteld.

Met andere woorden... het was effe bagger, maar we gaan er nu weer vol tegenaan om de deadline te halen. Wink
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#26
Het hele project heeft even stil gestaan omdat ik net met een dikke griep 2 weken heb plat gelegen.
Hierdoor hebben we helaas even niks kunnen doen. Hopelijk kunnen we volgend weekend de laatste delen lassen die nog gedaan moeten worden (bodemplaat, roest achter de spatschermen) en als we even de tijd hebben, tevens de kit pasklaar maken. Daar gaat namelijk ook nog een beetje werk inzitten.
Ik hoop tussen nu en drie weken de kit er helemaal op te hebben zitten.

De spuiter is "on demand" dus die kunnen we bellen en er zo terecht. Wink
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#27
Vandaag staat de auto bij Ron de Vries in Zwaag. Daar wordt het Camco alarm ingebouwd en omdat we er toch waren, hebben we meteen maar een 13 cm compo setje meegenomen. Nu alleen nog effe deurbakken maken. Biggrin

[Image: 8-3-1.jpg]

[Image: 8-3-2.jpg]
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#28
Heb jij toevallig een fotootje van hoe ze er bij jou inzitten? We zitten nog een beetje te twijfelen hoe we ze gaan monteren. Wink
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#29
ik heb huis tuin en keuken deurbakken die voor jouw project waarschijnlijk niet voldoen Wink

[Image: deurbak1.jpg]

Ik verwacht van jou toch wel dat je wat moois maakt van polyester Wink of neem deurbakken van een peugeot 106 (als ik het goed heb), die heeft barry (rubberburner) erin als ik het goed heb.

En de plek van de tweeter heb ik ok van iemand anders gepikt, maar staat wel netjes:

[Image: tweeter.jpg]

#30
[update]

Vandaag kwam dus het MOMO stuur binnen. Hartelijk dank meneer de postbode. 39

[Image: 10-3-1.jpg]

[Image: 10-3-2.jpg]

Natuurlijk moest het wel effe meteen geplaatst worden. Wink

[Image: 10-3-3.jpg]

[Image: 10-3-4.jpg]
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#31
Tja... had de stiksel effe niet voor het uitzoeken. Had ook bij het bestellen niet gezien dat ze rood waren. Maar ach... het irriteert met niet, dus ik kan er goed mee leven. 39
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#32
Tevens vandaag effe aan de deurbakken begonnen.
De bedoeling is dat er een gedeelte van de kaartbak blijft zitten (altijd makkelijk voor de troep).
Nu een kwestie van schuren en gaten maken. Tongue

[Image: 10-3-5.jpg]

[Image: 10-3-6.jpg]

[Image: 10-3-7.jpg]
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#33
Zo... gisteren eindelijk weer verder met de auto.
Het was roest-verwijder-dag nummer zoveel. We hadden roest achter de spatborden zitten en omdat we 'm echt zo goed mogelijk roestvrij willen hebben, moest dat er ook aan geloven.
Natuurlijk moest alles dik in de tectyl. Wink

[Image: 13-3-3.jpg]

[Image: 13-3-4.jpg]

[Image: 13-3-5.jpg]

Ook de andere kant meteen even gedaan...

[Image: 13-3-6.jpg]

En hier een sneak preview van de einddempers die Ben custom gaat maken (dubbel links/dubbel rechts).

[Image: 13-3-1.jpg]

[Image: 13-3-2.jpg]
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#34
Zo... topic weer even opgeschoond.
Bedankt voor de reacties mensen! Kunnen we hier weer verder. Wink
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#35
Quote:Originally posted by engeltje
dus het motorgedeelte moet toch wat gespoten worden nu, ofniet?

Nee, motorruimte wordt niet gespoten. Die had ik vorige keer bij Roger al een keer schoongemaakt en die is redelijk "kleurvast". Dus die wordt binnenkort nog een keer schoongemaakt. Kleur blijft dezelfde kleur wit, dus dat maakt niet uit. Wink

@ Sebastiaan:
Thanx dude. Wordt nog eens wat. Wink
Ga van de week weer naar Ben toe, om de laatste roest op de bodem weg te halen. Dan wordt het Rascal-plak-tijd. 39 39 39
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#36
Rascal kit past gewoon hoor... alleen moet er wat aangepast worden om 'm helemaal strak er tegenaan te krijgen. Wink

Vandaag even bij Bosch geweest. Hoewel... "even"...
De man is een stortvloed aan informatie en hebben punt voor punt door genomen hoe de kit gemonteerd moet worden. Echt super!!!!

Meteen de kit meegenomen en de Rascal voorbumper opgehaald. Deze bumper komt erop tot de uiteindelijke bumper binnen is. Want, hoewel deze mooi is, blijf ik toch bij "mijn andere liefde"....

[Image: 17-3-1.jpg]
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#37
Ach... we zien het wel effe.
Waarschijnlijk heb ik al een paar motor knippers geregeld en die komen er (tijdelijk) in.

Vandaag wel weer even flink aan de slag geweest, hoewel ik dit keer geen foto's heb. Vandaag is een groot deel van de bodem gelast en het ziet er echt piekfijn uit! Niet "zomaar" effe een stukkie erop lassen, maar de bodem ziet er weer uit als nieuw!

We wilden vandaag eigenlijk de skirts gaan plakken, maar door omstandigheden liep dat effe een beetje buiten de planning. Dat gaat over anderhalve week gebeuren.
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#38
Nadat we bij Ron de Vries een compo setje van DLS hadden meegenomen, waren we vorige week druk bezig geweest met deurpanelen van MDF.
Maar.... dat werd toch niet zoals we wilde, dus daarom zaterdag maar een paar stukken piepschuim gehaald en meteen aan de slag gegaan.

We nemen:
Een paar stukken piepschuim
Een zaag
Een losse ijzerzaag
Een schuurpapiertje (korrel 180 ofzo)

Eerst even de outlines aftekenen:

[Image: 21-3-1.jpg]

Het eerste gedeelte uitzagen met de grove zaag:

[Image: 21-3-2.jpg]

Het 13 cm gat van de speaker uitzagen:

[Image: 21-3-3.jpg]

De ring passen:

[Image: 21-3-4.jpg]

Met de losse ijzerzaag grof het model uitzagen:

[Image: 21-3-5.jpg]

En vervolgens net zo lang schuren tot dat het naar onze zin was:

[Image: 21-3-6.jpg]

Aan de onderkant komt nog een MDF bodem (is makkelijker met schroeven op de deurpanelen.
Volgende stap: polyester! Biggrin
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#39
Vooruit dan maar....

Vanmorgen lekker vroeg de tuin in (het is lekker weer en ik heb "natuurlijk" een dagje vrij).
Zoals ik al had gezegd, wordt de basis van de deurbakken van MDF. Ik gebruik hiervoor 2,5 cm MDF dat ik uitzaag in de vorm van de piepschuim panelen.

[Image: 23-3-1.jpg]

[Image: 23-3-3.jpg]

Aan de achterkant zaag ik de uitsparing die in het MK3 deurpaneel zit, zodat het geheel mooi aansluit. Best effe een klusje, maar wel de moeite waard.

[Image: 23-3-2.jpg]

[Image: 23-3-4.jpg]

De basis is nu stevig genoeg om de bakken straks tegen de panelen aan te schroeven en tevens passen de speakers in de bakken zonder in de deur te zagen. Ik boor echter wel een groot aantal gaten in de deur zodat de speaker wel z'n "lucht" kwijt kan en je zodoende geen "opgesloten" geluid krijgt.

Nu nog even de tweede MDF basis afmaken en vanmiddag de eerste laag polyester aanbrengen.
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#40
Quote:Originally posted by Cipher
Eindelijk weer foto's Biggrin

Eindelijk weer foto's??? Puzzled
Denk dat niemand zoveel foto's op het forum post als ik. Tongue
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.