Building a Rascal (Impreza stoelen gekocht!)
#1
Hoewel het voorlopig nog een geheim project is, is het wel duidelijk dat er het één en ander gaat gebeuren met de Swift.

De doelstelling is duidelijk: met Full Speed outdoor moet de auto helemaal (show-) klaar zijn.
Hoewel ik eerst speelde met het idee om de auto te verkopen, kon ik het toch niet over mijn hart verkrijgen.
Dan maar een hoop geld erin steken en een echte show auto maken.

Globaal kun je zeggen... auto helemaal uit elkaar. Roestvrij (arm) maken. Andere voorbumper, andere skirts, andere achterbumper, dan de hele auto laten spuiten, andere velgen (al gedaan), ander interieur en misschien met de tijd motor reviseren en dan een turbo erop. Tongue

De grond beginselen zijn gelegd... de onderdelen zijn besteld en de velgen zitten onder de auto.

Via dit topic zal ik jullie (natuurlijk) op de hoogte houden van de gang van zaken, zonder te veel prijs te geven van het uiteindelijke doel.

De velgen zijn het begin....

[Image: toora1.jpg]
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#2
Volgend weekend hebben we een afspraak met Ben de katvervanger-man en de spuiter. Dan zal ook de kleur gekozen worden.
Ben gaat helpen met het roestvrij maken van de auto. Als eerste zal de plek boven het voorraam gedaan worden. Daar moet waarschijnlijk een nieuw stuk in gelast moeten worden, en natuurlijk meteen een nieuw raam erin.
Dan wordt het een kwestie van panelen verwijderen en zien wat we tegen komen. Misschien worden ook uit voorzorg de dorpels vervangen. De achterlichten worden MK4, dus dat moet ook allemaal los. Dan meteen de roest onder de lampen aanpassen.

Dan is het een kwestie van wachten op de body onderdelen. Het wachten op de voorbumper zal wel het langst duren, maar ja... Wink

Oh ja... waarschijnlijk gaat het gat van de antenne ook weg. Met een sprietje achterop. Tongue
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#3
Quote:Originally posted by dapo1981
Mooie velgen , maar o wat duur Biggrin ( zag ze staan op marktplaats )

Duur? Voor bijna nieuwe velgen is het absoluut niet duur. Ik denk dat je de velgen alleen al niet onder de 600 euro kan kopen. Deze velgen zijn echt helemaal nieuw, zit geen krasje op.
Tel daar nog maar eens een paar centjes voor banden op.

Dit setje heeft twee maanden geleden bijna 1300 euro gekost. Geloof me... duur is het niet. Het is een hoop geld, maar dat is heel wat anders.

Mijn motto: als je het doet, moet je het goed doen. Wink

Wat de voorbumper betreft... tja... dat zien jullie vanzelf. Het wordt in ieder geval geen custom bumper.
De bedoeling is dat de voorkant subtiel wordt. Wink
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#4
Zo... net even nieuwe foto's gemaakt van de velgen. Het volledige overzicht is terug te vinden in mijn "wie is wie".

[Image: toora17-1-2.jpg]

Plannen voor deze week:
- morgen nieuwe binnenbalk van de bumper ophalen bij Brezan
- van de week de Fox eraf en wit/paarse MK3 voorbumper plaatsen Tongue
- hopen dat einde van de week de eerste onderdelen binnenkomen
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#5
Gisteren (maandag) even bij de Beun-meister aan het shoppen geweest en daar een MK4 achterkant en een rechter MK4 achterlicht vandaan gehaald. Nog één achterlichtje te gaan en de achterkant is compleet. Tongue

[Image: 18-1-1.jpg]

[Image: 18-1-2.jpg]
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#6
Het wordt two tone!!!!






Tenminste.... voorlopig. Wink Tongue
Vandaag even de Fox eraf gehaald. Die wordt zondag opgehaald door MJOY. Dus voorlopig maar even wat anders.

Hier het resultaat:

[Image: zwart2.jpg]

[Image: zwart1.jpg]

Deze blijft erop zitten tot de onderdelen van de kit binnen komen. Dan gaat meteen de nieuwe custom voorbumper erop. Want euh.... dit kan echt niet. Tongue
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#7
Vandaag met Prezabunny bij Ben de katvervanger-man en de spuiter geweest. Het was weer mega gezellig! Maar daar kwamen we natuurlijk niet voor.

Het plan:
- binnenkort gaat het raam eruit en wordt de roest verwijderd.
- gat wordt dicht gelast
- antenne gat gaat dicht
- voorbereidingen voor de bodykit worden gedaan

Overigens is (in overleg met de spuiter) ook de kleur bepaald. Het blijft gewoon wit. Niet alleen omdat we het mooi vinden, ook uit pratische overwegingen. Dat scheelt namelijk weer het spuiten van de motorruimte e.d.

Binnenkort de voorbumper monteren. Ach... dan kan ik net zo goed bekend maken wat het allemaal gaat worden. Wink
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#8
Jep... blijft helemaal wit. Biggrin

Net van Swift Tuning z'n MK3 dashboard gekocht, dus dat is ook weer binnen. Weer een stukje van het project onthuld.
Nu nog kijken of ik het erin krijg. Denk dat ik de Swift goeroe maar even ga bellen. Tongue
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#9
Zo... vanmorgen is de Fox opgehaald door MJOY (veel succes ermee) en straks komt Ronny V de velgen halen.

Eindelijk weer ruimte voor het vervolg van het project. Hopelijk komen de nieuwe onderdelen snel, want dan kan ik effe wat foto's maken en ze natuurlijk online gooien. Wink
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#10
Update:

Ik wilde alvast de MK4 achterlichten gaan monteren, maar had helaas geen MK3/4 achterbumper. Maar..... je kunt MK4 achterlichten gewoon op een MK2 bumper plakken ben ik achter gekomen. Biggrin

Nu nog even wachten op de stekkers en dan monteren die hap!
Foto's? Het verdient geen schoonheids prijs, maar ja.... het doel heiligt de middelen. Tongue

[Image: MK4licht3.jpg]

[Image: MK4licht4.jpg]

[Image: MK4licht5.jpg]

[Image: MK4licht6.jpg]
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#11
Vandaag effe een lekker dagje op pad geweest.
Met een auto (letterlijk) afgeladen weer richting Uithoorn en daar ons nieuwe MK3 interieur neer gepland. Weer een hoop zooi erbij.

[Image: dash1.jpg]

[Image: dash2.jpg]
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#12
Nee.... het is en het blijft een project pagina. Ik ga namelijk een complete fotoserie maken van het verbouwen van de auto.

Hier komt ie.....
Vandaag stond Arco voor de deur met een leuk pakketje!
Dit was de inhoud:

[Image: rascal1.jpg]

[Image: rascal2.jpg]

[Image: rascal3.jpg]

[Image: rascal4.jpg]

[Image: rascal5.jpg]

De volgende stap....
Achterbumper pasklaar maken voor een dubbel demper systeem. Tankdop aanpassen. Van de week richting lasser voor roest verwijdering.

Volgende week:
Rascal set monteren.

Overigens moet ik nog even wachten op de voorbumper. Dat wordt geen Rascal, maar weer net effe iets anders. Wat, dat horen jullie nog wel. Wink
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#13
[update]
Vandaag de MK4 achterlichten gemonteerd. Ik moet alleen nog de mistlichten en achteruitrij lichten aansluiten, maar daar wacht ik mee tot de achterbumper eraf gaat.

Tja... de auto is vies en MK4 achterlichten staan niet super op een MK2, maar het gaat effe om het einddoel. Wink

[Image: MK4licht7.jpg]

[Image: MK4licht8.jpg]
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#14
Vandaag was het zo ver.....
Vanmorgen met twee auto's vol met spullen richting Ben de katvervanger-man. Het was effe passen en meten, maar uiteindelijk kon alles in de auto's.

Eenmaal aangekomen bij Ben meteen maar begonnen met "puin ruimen". Eerst maar eens de plekken aanpakken waar roest overheerst. En dat viel reuze mee!
Op de voorste balk (onder de radiateur) zat een roest plek die Ben meteen verholpen heeft.

[Image: 6-2-16.jpg]

Ook de bodemplaat heeft hier en daar een paar plekken. Hier worden metalen strippen voor gemaakt en eronder gelast.

[Image: 6-2-19.jpg]

[Image: 6-2-18.jpg]

Wonder boven wonder zijn de dorpels nog keihard (op de ophangpunt van de skirts na).

[Image: 6-2-14.jpg]

[Image: 6-2-13.jpg]

En toen was het zover.... het passen van de Rascal skirts. Dat was een beetje een tegenvaller. Wat plug and play moest zijn, vereist nog wel een paar aanpassingen. Maar niet getreurd... het is allemaal te doen. Een beetje handigheid is alleen wel vereist. Wink

[Image: 6-2-1.jpg]

[Image: 6-2-2.jpg]

[Image: 6-2-5.jpg]

[Image: 6-2-8.jpg]

Meer foto's op mijn website
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#15
Geen idee.... dat moeten we nog even uitdokteren.

We willen in twee weekenden de kit gaan plaatsen. Het eerste weekend om 'm helemaal pas te maken (ophangpunten, we hebben een "andere" manier van ophangen bedacht) en het tweede weekend om 'm daadwerkelijk te gaan kitten.

Overigens vandaag ook nog een setje meters gehaald. Omdat het MK3 dash wit wordt, wilde we ook witte meters die geplaatst worden in de middelste roosters. Vindt ze wel errug cool. Tongue

[Image: 6-2-22.jpg]
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#16
@ Thieuke:
Ja, de bovenkant wordt inderdaad MK4. Tevens gaan de achterwielen 32mm naar buiten.

[update]
Gisteren bij Jelle (Swift_Tuning) geweest voor de grote dashboard conversie. En dat ging helaas niet zonder slag of stoot.
Het één en ander zat een beetje tegen en hadden meer op ons hals gehaald dan we hadden verwacht. We hebben namelijk niet alleen het dash vervangen, maar meteen de hele kabelboom. Mijn GTi-tje is dus inwendig MK3. Smile

Helaas hebben we nog niet alles voor elkaar gekregen. Sommige dingen werken nog niet naar behoren, maar dat komt wel. Ook moet de electrische ramen nog worden aan gesloten.

Nog effe een "special thanks" naar Jelle en Maarten toe. Bedankt voor "a job beyond the call of duty". Wink
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#17
Zo.... net effe een paar fotootjes gemaakt van het dash. Tja... het ziet er nog een beetje kaal uit (deurpanelen moeten er nog in) maar het werkt wel!
Ik moet alleen zo even naar de radio kijken en een paar lampjes in het dash en middenconsole vervangen. Want dat is een beetje donker. :x

Voor de rest past het precies! Voor de duidelijkheid.... niet alleen het dash is vervangen, maar de komplete kabelboom. Onderhuids is mijn Swiffer dus MK3. Alleen de kolomschakelaar is MK2 gebleven (vindt ik ook niet zo erg, die is namelijk mooier Tongue).

Foto's:

[Image: 10-2-1.jpg]

[Image: 10-2-2.jpg]
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#18
Gisteren overigens lekker aan de slag geweest met de witte tellerplaten. Na mijn werk meteen even de tellerbak eruit gehaald en begonnen met demonteren.
Natuurlijk zat het weer even tegen, want om te beginnen trok ik het complete asje van de toerenteller eruit. Die zal het dus niet meer doen denk ik, hoewel ik 'm wel gewoon terug kon doen. Toen braken nog eens de asje van de temp. meter en benzine meter.
Gelukkig is de benzine meter van de MK2 en MK3 gelijk, dus die kon ik nog redden.

De rest probeer ik nu ergens te bemachtigen. Tja.... het staat wel errug gaaf moet ik zeggen. Wink

[Image: 11-2-1.jpg]

[Image: 11-2-2.jpg]
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#19
Vandaag maar weer een beetje Hobby Bobben. Biggrin

De oliedruk- en temperatuurmeter moeten in het MK3 dash komen te zitten, dus moesten de roosters plaats maken voor houders voor de meters.
Die hebben we vandaag dus effe uit MDF gemaakt. Ziet er errug leuk uit vindt ik zelf.

Ze worden nog overtrokken met (nep-) carbon folie.

[Image: 12-2-1.jpg]

[Image: 12-2-2.jpg]
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#20
Hobby Bob gisteravond nog effe lekker in de weer geweest....

Oliedruk- en temperatuur meter zijn nu ingebouwd, de adaterplaten zijn van carbon folie en de randen van de meters zwarte gespoten. Ziet er lekker uit, al zeg ik het zelf. Wink

[Image: 13-2-1.jpg]

[Image: 13-2-2.jpg]
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.