Roadhunter exterieur voorlopig af!
#61
ik zou gewoon een andere auto kopen34
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#62
Ik heb dus nooit teveel gezegt over Tappel34
Ik wel eens verteld op het forum dat je nooit naar Tappel moet gaan, omdat ze daar geen verstand hebben van GTi-tjes34



Thieuke Wrote:Kijk: je hebt 4 cilinders met nagenoeg dezelfde compressie. Ok er is wel wat versleten, maar geen van de cilinders heeft een echt gebrek.

Geen gebrekPuzzled Als je 8 Bar per cilinder meet, dan hebben de cilinder/zuigers zeker wel een gebrek.
Dan zou je denken dat de zuigerveren gewoon heel erg versleten zijn. Ook lijkt het me dat dan het motortje wel een flinke slok olie lust.
Je moet inderdaad even een second opinion doen en kijken wat daar uti komt. Misschien hebben ze bij Tappel een scheurtje in het rubbertje zitten van het slangetje van de compressietestmeterdinggeval. Dat hoop ik tenmiste voor je...
Als je auto nog snel genoeg aan voelt, dan hoef je je eigen geen zorgen te maken denk ik. Je merkt het namelijk wel als je i.p.v 13
....Drivin' the Rival....
Reply

#63
[quote=SpeedSwiftMarky]
Als je auto nog snel genoeg aan voelt, dan hoef je je eigen geen zorgen te maken denk ik. Je merkt het namelijk wel als je i.p.v 13
Reply

#64
haha idd Wink maar hij voeld idd nog wel snel aan! zoals anno zei misschien dat tappel de gasklep niet helemaal goed open heeft gedaan ofzo Smile

tappel zei nog tegen me, dat het goed was en dat hun race gti';s dezelfde compressie hebben..puke

Reply

#65
roadhunter Wrote:tappel zei nog tegen me, dat het goed was en dat hun race gti';s dezelfde compressie hebben..puke

HAHA, wat een chappies daar zeg 34
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#66
blijkt wel weer... of het zijn ongelovelijke prutsers offf ze hebbe rommel voor gereedschap Tongue
Reply

#67
tja mijn auto is ooit door tappel gechipt

dat zag je gelijk aan dat uitlaat spruitstuk denk ik Puzzled waNT die was dichtgelast waar normaal een lamdasonde hoort te zitten naja beetje vaag

hij komt nog altijd door de keuring en rijdt normaal
Reply

#68
gifgroenswift Wrote:dat zag je gelijk aan dat uitlaat spruitstuk denk ik Puzzled want die was dichtgelast
dat alleen al... laat em erin & haal de stekker gewoon losstupid beetje beun de haas oplossing
Reply

#69
SpeedSwiftMarky Wrote:Ik heb dus nooit teveel gezegt over Tappel34
Ik wel eens verteld op het forum dat je nooit naar Tappel moet gaan, omdat ze daar geen verstand hebben van GTi-tjes34



[quote=Thieuke]
Kijk: je hebt 4 cilinders met nagenoeg dezelfde compressie. Ok er is wel wat versleten, maar geen van de cilinders heeft een echt gebrek.

Geen gebrekPuzzled Als je 8 Bar per cilinder meet, dan hebben de cilinder/zuigers zeker wel een gebrek.
Dan zou je denken dat de zuigerveren gewoon heel erg versleten zijn. Ook lijkt het me dat dan het motortje wel een flinke slok olie lust.
Je moet inderdaad even een second opinion doen en kijken wat daar uti komt. Misschien hebben ze bij Tappel een scheurtje in het rubbertje zitten van het slangetje van de compressietestmeterdinggeval. Dat hoop ik tenmiste voor je...
Als je auto nog snel genoeg aan voelt, dan hoef je je eigen geen zorgen te maken denk ik. Je merkt het namelijk wel als je i.p.v 13
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#70
anno en ik gaan eerst aankomende zaterdag even testen vor second opinion. NAar mijn idee bevat mijn swift GTI meer als 8 bar. Dit omdat hij errug vlot op de 100 zit en de 180 redelijk makkelijk haald, wil niet
eigenwijs doen

maar als ik vol gas trap in de 1e en 2e versnelling waar bij mn spullen het dasboard uit/af vliegen ga ik ... vermoedde dat die 8 bar (getest) niet klopt.

Is het daarom niet handig als ik een filmpje plaats van mijn gti met sprintje van 0 tm 100 km/h? vanavond?
Reply

#71
roadhunter Wrote:Is het daarom niet handig als ik een filmpje plaats van mijn gti met sprintje van 0 tm 100 km/h? vanavond?

valt opzich vrij weinig uit te halen, zou idd ff ergens anders een compressietest laten doen.... wat is je topsnelheid?
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#72
het hardst wat ik heb gereden tot nu toe is 206 maar had nog ietsjes verder gekund naar mijn id, maar niet gedaan stupid
Reply

#73
lijkt me idd vrij normaal... vreemd dan dat je zo weinig compressie hebt
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#74
Misschien dat de tets geen goede uitslag heeft gehad door een fout ofzo.
Probeer het anders eens bij een andere garage, hopelijk is het dan wel goed, of iig beter als nu. Tongue
Want 8 bar terwijl de auto goed rijd lijkt me wat vreemd, dan moet je toch wel wat merken lijkt me zo.
Reply

#75
joopieboy Wrote:Misschien dat de tets geen goede uitslag heeft gehad door een fout ofzo.
Probeer het anders eens bij een andere garage, hopelijk is het dan wel goed, of iig beter als nu. Tongue
Want 8 bar terwijl de auto goed rijd lijkt me wat vreemd, dan moet je toch wel wat merken lijkt me zo.
ja precies sinds ik hem heb isie alleen maar sneller geworden juist.
onderandere door em us paar x flink schoon te branden.
maare zoals vermeld 37 zaterdag met anno ff opnieuw.
hoop dan op goede resultaten Cry
Reply

#76
[quote=gifgroenswift]
tja mijn auto is ooit door tappel gechipt

dat zag je gelijk aan dat uitlaat spruitstuk denk ik Puzzled waNT die was dichtgelast waar normaal een lamdasonde hoort te zitten naja
Reply

#77
nieuwe gegevens van de 2e compressie test:

cilinder...------------- 1e test --------------------- 2 test

1 ------------------- 8 bar ----------------------- 11,9 bar

2 ------------------- 7,1 bar ----------------------- 10 bar

3 --------------------- 8 bar --------------------------- 11,9 bar

4 ------------------------ 8 bar --------------------------- 11,2 bar


dat word dus fijn me 30 euries terug vragen aaan tappel. of is da nie mogelijk...Puzzled
Reply

#78
zoals ik zei gewoon proberen39
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Jolandaswift*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Reply

#79
Zowiezo is
....Drivin' the Rival....
Reply

#80
Alleen cylinder 2 wil niet zo ...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.