Roadhunter exterieur voorlopig af!
#41
Ff nog over dat hemeltje... Heb je die nieuw gehaald of niet?!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#42
nope dies niet nieuw Wink
Reply

#43
en vandaag de compressie test gehad..ThumbsdownThumbsdownUnhappyUnhappyCryCry

speekt voorzich neem ik aan.

clinder 1 8 bar
cilinder 2 8 bar
cilinder 3 8 bar
cilinder 4 7,5 bar

zware teleurgesteld en voel me flink genaaid door de mensen van tappel Unhappy

een goede gti yeah sure, en 8 bar wa snog prima volgens hen. aha jaah uitstekend hoor! komt er gewoon op neer dat ze me flink hebben genaaid met deze gti. puke

Reply

#44
hmmmmm, ja daar zit wel wat slijtage aan ja.

8 is zelfs voor een gs te laag (die is namelijk rond de 12 normaal).

Je kan nog beter je blok uit elkaar trekken en alles vernieuwen.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#45
sowww dat is wel echt slechtstupid

standaard hebben ze iets van 14 bar geloof ik.....
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#46
Dat is niet veel soeps!
Je hebt de test wel goed uitgevoerd?

Bij mijn blokje (170dkm) was er eentje 14 bar, de andere drie 14,5

Als ik het me goed herinner was 14,5 fabrieksopgave en 11,5 de "ondergrens" volgens het WPHB.
[Image: stc-sig.jpg]
Reply

#47
tappel heb em uitgevoerd. dus lijkt me goed genoeg om te weten dat ik bij hun niet meer hoef aan te kloppen

ben ernstig sjagi over dit feit.
en het gekke is ... dat is anders heel vlot nog is Puzzled
Reply

#48
Minders man Thumbsdown

Maar wel een leuke swift Wink
Reply

#49
ja ik heb niet alles gelezen maar 8 bar .. ja ik vond het toch al heel raar allemaal 89000 kilometer ..leek me eeerder 289000 of is dat NAP (zelfs daar wordt mee gefuckt schijnbaar maar ok)
Reply

#50
[quote=Tommyknocker]
ja ik heb niet alles gelezen maar 8 bar
Reply

#51
Nja weet je wat wel is........

Je was best positief over je GTi.

Je ging er van uit dat je 10.5 toch wel ging halen, dus je hebt neem ik aan een redelijk tot goed lopend blok, anders had je daar wel iets van gezegd.

De les die je uit je compressietest haalt is niet, dat je een klote blok hebt gekocht, of Tappel dat nu wel of niet wist, maakt nu even niets uit, maar is iets heel anders namelijk:

Er is in principe niks mis met je motor, en daar heeft Tappel dan wel gelijk in.

Kijk: je hebt 4 cilinders met nagenoeg dezelfde compressie. Ok er is wel wat versleten, maar geen van de cilinders heeft een echt gebrek.

En dat is eigenlijk hetgeen waar je het meest op moet letten bij een compressietest.

Als je 3 cilinders met 12 bar had en 1 met 8, ja dan is er iets goed mis in 1 cilinder. MAar je hebt 4 cilinders met gelijke compressie. JA goed, aan de lage kant, maar ja, wat wil je? Je blok slijt,dat is een feit, en dat is precies wat er met je blok aan de hand is.

Daarbij: de omstandigheden waaronder de test wordt uitgevoerd scheelt ook nog al he. Suzuki Markgraaf (van de Nieuwjaarsmeet) vertelde me ooit dat als je bij een compressietest een paar oliedruppels op de zuiger plaatst, de compressie ook omhoog schiet.

Wat ik wil zeggen is:

Op zich is het helemaal geen verassende uitslag, die 8 bar, eerlijk gezegd best netjes, aangezien ze alle 4 rond de 8 zitten.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#52
het blok loopt idd wel goed, en is nog errug vlot . maar helaas is de conditie van het blok dus best heeeel laag.

maar dat geeft wel aan dat hij niet weinig heeft gelopen wat de dealer mij beweerde. en zo ging er veel meer kapot , dus tsja.
Reply

#53
roadhunter Wrote:het blok loopt idd wel goed, en is nog errug vlot . maar helaas is de conditie van het blok dus best heeeel laag.

maar dat geeft wel aan dat hij niet weinig heeft gelopen wat de dealer mij beweerde. en zo ging er veel meer kapot , dus tsja.

Ik zou als ik jou was even een second opinion laten doen bij een andere suzuki dealer, of andere dealer.

Je hebt niet veel vertrouwen in Tappel, zeg je net, misschien weten ze helemaal niet hoe ze een compressietest moeten doen.......

nee geintje, ga gewoon even op een ander voor een compressietest, dan wordt je misschien wel wat wijzer. Misschien krijg je dan hele andere waarden.

Op zich heb je een auto met een bok met slijtage gekocht, want hij is tweedehands. de vraag is hoeveel slijtage....en daarom even een ander een compressietest laten doen.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#54
tsja mss moek arno maar ff vragen of hij zaterdag dat ff kan doen op de meeting Idea tis kleine moeite zag ik, bougies eruit en meten maar
Reply

#55
Wel moet ik zeggen dat tappel met open gasklep heeft getest maakt dat wat uit?
Reply

#56
roadhunter Wrote:Wel moet ik zeggen dat tappel met open gasklep heeft getest maakt dat wat uit?

dat hoort zo, anders kan er ook geen lucht binnen in je cilinder komen, dan heb je helemaal geen compressie, want dan drukt ie niks samen.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#57
roadhunter Wrote:Wel moet ik zeggen dat tappel met open gasklep heeft getest maakt dat wat uit?

dat hoort zo, anders kan er ook geen lucht binnen in je cilinder komen, dan heb je helemaal geen compressie, want dan drukt ie niks samen.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#58
Ja dat moet namelijk!!!!!34
Reply

#59
[quote=roadhunter]
[quote=Tommyknocker]
ja ik heb niet alles gelezen maar 8 bar
Reply

#60
roadhunter Wrote:tsja mss moek arno maar ff vragen of hij zaterdag dat ff kan doen op de meeting Idea tis kleine moeite zag ik, bougies eruit en meten maar
het is annoIdea & ik ga proberen om compressie tester mee te krijgen! & dan zien we wel weerZzzz
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.