Devil-GTi's Turbo project.. nwe speeltjes
#61
even een kleine update wat niet ... met het turbo gebeuren te maken heeft maar ..., wel een performance updateSmile
heb mn schakelpook omgebouwd tot shortshifter, werkt ... perfect! super snel schakelen, korte weg, kan er geen genoeg van krijgen.
ojah, volgende week krijg ik eindelijk mn apexen binnen39 dus die zet ik er dan ook gelijk op37

#62
Schets van je spruitstuk ziet er goed uit 39
Vwb die shortshifter... heb je alleen de bovenkant ingekort of ook echt wat erbij gelast onderaan?
[Image: stc-sig.jpg]

#63
Je spruitstuk schets ziet er goed uit. Maarre... heb je wel genoeg ruimte op deze manier?
Het wordt namelijk een erg drukke bedoeling aan die kant van het blok met het spruitstuk, downpipe, intercooler aansluiting
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#64
DGR Wrote:Schets van je spruitstuk ziet er goed uit 39
Vwb die shortshifter... heb je alleen de bovenkant ingekort of ook echt wat erbij gelast onderaan?
Ik heb een stuk van boven de kogel onder de kogel gelast Wink

[quote=Puppetmaster]
Je spruitstuk schets ziet er goed uit. Maarre... heb je wel genoeg ruimte op deze manier?
Het wordt namelijk een erg drukke bedoeling aan die kant van het blok met het spruitstuk, downpipe, intercooler aansluiting

#65
weer een update, mijn boostmeter is eindelijk binnenIdea nu nog ff inbouwenSmile in de ventilatie roosters Smile

plaatje komt later39

#66
vandaag eindelijk tijd gehad om naar de ijzerboer te gaan & een plak staal te halen voor het spruitstuk37 nu nog ff gaten in zien te maken34 maar daar heb k wel een adresje voorZzzz

& heb ik de boostmeter tijdelijk in de rooster gezet & verlichting aangeslotenSmile

foto's

[Image: p1010018zv3.th.jpg] [Image: p1010019go4.th.jpg]

#67
Ziet er geinig uit Tongue
Ga je nog wat om je meter plaatsen of ga je em er ook vrij snel weer weghalen Smile

#68
SnakeMind Wrote:Ziet er geinig uit Tongue
Ga je nog wat om je meter plaatsen of ga je em er ook vrij snel weer weghalen Smile
ja wordt nog dicht gemaakt maar dat kan later ook nog wel, wil eerst mn spruitstuk klaar hebbe34 de meter wordt nog vergezeld met een AFR meter (Air/Fuel Ratio)

#69
zozo gaat de goede kant op, maaaar wanneer moet ie boost gaan meten42 Enne trouwens als je nog hulp nodig hebt kan je altijd vragen!!

#70
morgen met spruitstuk & turboflens beginnenSmile
& de twee even aan elkaar vast lassen, zo kan ik op mn gemak de route voor de runners bepalen, maar dat is nadat er gaten ingefrezen zijn
daarna ff wat 90 graden bochtjes regelen met een binnenmaat van 35mm

al met al zit er weer wat schot in, het heeft een tijdje stil gestaan maar ach, ik heb tijd zat34
ik hoop aankomende zomer met drukvulling te rijden (5PSI)
maar dat kan ook maar zo eind dit jaar wezen, of begin ' 07

wie weet, je merkt het vanzelf wel daniel op een meet34 dan hoor je psshhhSmile

ojah, ben je ook goed met glasvezel daniel? om de meter btje fatsoenlijk op zn plek te houden34 ik heb namelijk nog nooit met glasvezel gewerkt

#71
veel succes, wel het spruistuk tijdens het lassen goed warmstoken anders scheurt ie binnen de kortste keren... let goed op de volgorde van het aan elkaar lassen van de bochten anders krijg je ze nog moeilijk rondom dicht...

persoonlijk zou ik spruitstuk laten lassen, scheelt heel veel tijd, ken je beter in die tijd er voor werken om je spruitstukkie bij elkaar te sparen.

je hebt je handen al vol aan de rest v/d setup...

#72
ik ga t eerst zelf vast stippen & dan laat k mn oom het allemaal dicht branden, die is lasser namelijk37


beide flenzen zijn klaar om gaten in gemaakt te worden dus nu ff 2 pakkingen halen & dan kan ik de flensen wegbrengen zodat de gaten erin worden gefreesd, daarna spelen met het ontwerp van de spruitSmile

#73
Hehe, ik heb het laswerk ook uitbesteedt hoor... Als ik het zou doen krijg je vogelpoep. Wink

Ik moet wel zeggen dat de oom van Allison er veel moeite mee heeft gehad. Hij moest elke keer weer iets doorslijpen, omdat hij anders weer niet bij een hoekje kwam.

Maar je bent al goed op weg. Ga zo door. 39

#74
Zorg er wel even voor dat er aan de binnenkant geen bramen zitten. Het laatste wat je namelijk wil is dat er een braam je turbo in vliegt. Kun je meteen voor een nieuwe turbo kijken. Wink
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#75
Ja hij wordt van binnen gestraalt/gepolijst/gefreest heb ik dat goed? In iedergeval er gaat een boor in met een speciale ronde kop had ie het over om de binnenkant uit te slijpen. Hij zei ook dat het een rotklusje was omdat de boor zo uit je handen kan slaan door de rare bochten...Puzzled

#76
hij wordt even gestraalt lkkr makkelijkSmile
maar spruitstuk laat zich even langer wachten omdat k een SMT-6 heb gekocht van gtiswift39

daar ga ik een jaar ofzo op draaien & daarna over op stand alone ecuSmile
dan samen met de stand alone gelijk ok vitara zuigers erin & verbrandingskamer aanpassen42

#77
Hehe, dat krijg je als je dingen uit bespaart aan anderen. Wink

Ik ben nu eerst bezig alle spullen bij elkaar sparen wat nog wel eventjes gaat duren denk ik. Smile Want ik wil eigelijk gelijk voor de Adaptronic gaan, maar hij is wel wat duurtjes. En een ander koppelingssetje is ook niet echt goedkoop.

#78
jah, voor mij is het niet ... uitbestedenTongue mij oom die het t frees & laswerk & stralen. ik moet het alleen ff in elkaar puzzelen.
downpipe & uitlaat zelf las ik wel zelf Biggrin

ik wil eigenlijk ook voor een stand alone maarja, dan is t geen budget turbo meer, dus ben ik maar met de middenmaat gegaan & voor een smt6 gegaan.

[offtopic]
allisonendaniel, hoever zijn jullie met jullie turbo project?
[/offtopic]

#79
Quote:[offtopic]
allisonendaniel, hoever zijn jullie met jullie turbo project?
[/offtopic]

Tja... Eigenlijk nog niet zo ver helaas. Cry We hebben dus de turbo en we hebben bijna (zaterdag) het uitlaatspruitstuk. Ik ben sinds gisteren pas weer op het forum ivm. stage(lange dagen). Ik had het een beetje druk, maar ik ben nu weer vol op zoek naar welke onderdelen cheap zijn maar toch ok

#80
het komt dus allemaal wel goed hoor ikSmile
nou, ik ben ook nog niet heel erg ver hoor, heb nu de turbo, deel v downpipe, flensen voor spruit, IC & ik moet nog hebben
silicone slangen, mk1 brandstofrail, brandstofdrukregelaar, BOV, rvs buizen voor ic buizen + uitlaat & olie&waterleidingen. dan is het zown beetje compleet39 dan kom k al een heel endSmile



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.