Devil-GTi's Turbo project.. nwe speeltjes
#41
ooh, dan wordt iig dus geen forge maar 1 van stylingstuff Biggrin
als forge niet super blaast & een gezond geluidje blaast, doei forge, t afblazen moet wel hoorbaar zijn natuurlijk37

dus bij deze geen forge maar een puntje puntje merk dumpvalve..

arco, uuj krijgt nog wel ff een pb'tje, moet ook nog wat meters hebbenWink

#42
goed, het spruitstukje... binnenkort nog ff wat met yellow swift afspreken voor t blok & kopje, om mn spruitstuk op te maken, op te halen.
daarna even flenzen laten maken met de cnc frezer.

heb een mooi stukje gevonden op het 2Xceler8 forum over spruitjes & met die info ga ik aan het avontuur beginnen.. leuk stukje om te lezen ook dus ff linkje voor diegene die wat te lezen wil hebben34
KLIK

#43
De Forge blaast wel hard af, maar niet in een Swift. Dat komt omdat deze eigenlijk meer voor hogere drukken zijn.
Van de BOV die wij gebruiken moet je overigens ook
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#44
[quote=Puppetmaster]
De Forge blaast wel hard af, maar niet in een Swift. Dat komt omdat deze eigenlijk meer voor hogere drukken zijn.
Van de BOV die wij gebruiken moet je overigens ook

#45
Devil-GTi Wrote:en nog ff iets, in je filmpje puppet, had je toen je bov al aan gepast of niet? want hij klonk daar niet ... hard, dus denk ik dat ie toen nog standaard was, maar heb je ook geluidje van hoe ie nu is?

Ik zal binnenkort even een nieuw filmpje maken, want in dat filmpje gingen wel meer dingen mis.
Achteraf bleek dit niet de BOV de zijn (die hoor je zelfs niet eens op het filmpje), maar het blaffen van de turbo.
De waste gate stond toen nog helemaal open en hoewel de auto wel druk opbouwde, werd dit snel ook weer overboord gegooid door de waste gate.
Nu staat mijn waste gate helemaal dicht en blaast ie zelfs af als er geen boost is. Het blaffen van de turbo is gebleven, maar dit gaat gepaard met een behoorlijke "whoesh" uit de BOV. Errug gaaf om te horen.

Straks even kijken waar je woont. Want wellicht kunnen we een keer iets afspreken zodat je met eigen ogen even kan zien het het
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#46
idd btje verweg, maar in zal binnenkort naar venlo moeten misschien dat we dan ff wat afspreken39 dat zal dan een zaterdag worden37 maar welkePuzzled
ik kom er iig even op terug

#47
Zo, nu 2 week vakantie en moet wat doen. allereerste, bumber demonteren & spatborden... zo gezecht zo gedaan... & wat zie ik... bijna geen roest43 btje oppervlakkigBiggrin dus, schuren & behandelen39
dit carrosseerie is waardig voor een turbo dus37

verder gelijk het spruitstuk gedemonteerd & met de pakking over getekend op papier voor de cnc'er.
Morgen dus een flens laten maken waarop ik het spruitstuk kan maken... helaas moet dat later een x aangezien ik geen lasapperatuur thuis heb & op mn werk dus wel.

noujah, hier ff 2 foto's:
[Image: p1010023ty6.th.jpg] & [Image: p1010024ye0.th.jpg]

#48
JAJA zonet de IC opgehaald37
hijz 40cm breed, 10cm hoog & 8cm dik.
zitten 55mm aansluiting op, dus meer als zat.
komt volgends mij van een ford af.. weet haast wel ....(ford stikkertje & ford sensor) morge ff ford opbelle wat voor sensor het is, denk iets met temperatuur of iets dergelijks.
hier ff een foto..

[Image: p1010025ba3.th.jpg]

PS het is een huistelefoon dus groten dan de gemiddelde mobiel Wink34

#49
Mooie intercooler, maar weet je zeker dat het gaat passen? Ik had namelijk net zoiets (ook met de aansluitingen schuin naar achter), maar dat ga je niet redden. Je kunt namelijk geen exit maken voor die buizen.
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#50
Puppetmaster Wrote:Mooie intercooler, maar weet je zeker dat het gaat passen? Ik had namelijk net zoiets (ook met de aansluitingen schuin naar achter), maar dat ga je niet redden. Je kunt namelijk geen exit maken voor die buizen.

'k heb em er al 'tijdelijk' eronder, maar ik zie geen probleem met de aansluitingen..

Ik neem een bochtje van 135graden

#51
Helemaal top dat bij jou de intercooler wel achter de bumper past39
Ziet er lekker uit hoor, die FMIC achter de bumpert. Ik kan er bij mij ook maar geen genoeg van krijgen als ik er naar kijk42
Succes verder!
....Drivin' the Rival....

#52
hij past perfect, kan em zelf er vanonder tussen weg halen, gaat net34
en misschien dat ik nog 2 of 3 balkjes weghaal, dan zie je em nog beterBiggrin

maar dit heeft ook wel wat, als je op afstandje staat zie je em nauwelijks, maybe wel een leuke sleeperdevil

#53
Devil-GTi Wrote:
Puppetmaster Wrote:Mooie intercooler, maar weet je zeker dat het gaat passen? Ik had namelijk net zoiets (ook met de aansluitingen schuin naar achter), maar dat ga je niet redden. Je kunt namelijk geen exit maken voor die buizen.

'k heb em er al 'tijdelijk' eronder, maar ik zie geen probleem met de aansluitingen..

Ik neem een bochtje van 135graden

[Image: 150_150_75_0__sh135graden.jpg]

Hier en daar deze slang beetje inkorten dat de bocht zo dicht mogelijk op de koeler zit. dan ff een koppelstukje & dan een rechte slang dit btje lang is zodat ie ietsje kan flexxen.

Dan loopt ie ongeveer recht naar de mistlamp. Vandaar omhoog & de rest weet je wel denk k42
Van turbo naar cooler voorzie ik ook geen probleem, kan em zo voor de slotbalkje langs laten lopen.

ff paar foto's doen42Wink

[Image: 19dx9.th.jpg] [Image: 20vu8.th.jpg]
Zou je dat wel doen met zo'n scherpe bocht? Ik kan het mis hebben, maar ik meende dat bij een bocht van 90gr. de luchtsnelheid met 40% afnam. Dat zou betekenen dat bij zo'n scherpe bocht de luchtsnelheid nog veel meer af zou nemen.

Ik ben druk aan het zoeken geweest maar kan momenteel even weinig vinden over luchtsnelheden enzo, maar ik zoek nog even verder.

suc6

Rutger

#54
masterrutger Wrote:Zou je dat wel doen met zo'n scherpe bocht? Ik kan het mis hebben, maar ik meende dat bij een bocht van 90gr. de luchtsnelheid met 40% afnam. Dat zou betekenen dat bij zo'n scherpe bocht de luchtsnelheid nog veel meer af zou nemen.

In theorie heb je gelijk, maar je hebt kans dat Devil's turbo meer kan leveren dan de motor aan kan. Dus hoewel het buizensysteem minder effectief zal zijn voor bijv. high performance motoren, zal het in dit geval niet veel uitmaken.
Een rechte buis zou voor een setup ideaal zijn, maar dat is (bijna) nooit te halen. De meeste setup's op een Swift zullen
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#55
Hey goed bizzy man! Ziet er goed uit. 39

Heb je je uitlaatspruitstuk al en je downpipe? Of moet je die nog maken?


#56
Kleine update, heb een klein begin gemaakt aan de downpipeSmile
de flens zit nu op een buis gelast & moet nu met het spruitstuk beginnen. flensen worden binnenkort gemaakt tegelijk met de flens van mn collega, die moet namelijk ook een flens hebben (alfa twinspark spruitstuk ombatterijen tot crx spruit) dus dat wordt dan in een x gedaan37

tevens heb ik nu contact met arco gehad over een boostmeter van autometer maar daar heb k nog niks weer van gehad.


downpipe is 2,5" buiten diameter & 2.25 binnen. deze gaat over in een 2,5" binnendiameter pijp & de rest van uitlaat wordt ook 2.5" binnendiameter37
alleen nog een vrije dag nemen & langs de oudijzer boer rvs pijpen & bochten halen voor het inlaat systeem & uitlaatsysteem

er zit weer wat schot in dusSmile

ojah, ik zal morgen ff een foto schietenWink

#57
Klinkt goed!
En foto's zijn altijd welkom Wink

Tegen de tijd dat ik eraan begin ben jij vast al klaar... dan heb ik weer een mooi voorbeeld 42

Succes!
[Image: stc-sig.jpg]

#58
zoals ik al zei, fototijd37

[Image: p1010071vf6.th.jpg] [Image: p1010072zt6.th.jpg]

[Image: p1010073cg7.th.jpg] staat leuk niet37

enne, zo staat mn kofferbak er tegenwoordig bij3442devil
[Image: p1010074cc1.th.jpg]

vol met goodiesSmile die binnenkort wordt vergezeldt met een autometer boostgauge & als t mee zit ook een dumpvalveSmile
deze meter iigWink
[Image: 4301_d.jpg]

#59
goed begin!


btw een forge blaast supergeil af op een swift je moet alleen de goede hebben... ik heb nog geen betere gehoord dan van forge, heb evt. nog wel een link van filmpje geloof ik...

#60
nou, ik heb net het afblaas geluidje van jasper zn dumpvalve gehoort & die vindt ik nou erg geilDrewlDrewl
maar als je die link nog ff post dan ga ik ff luisteren39 kijken of die net zo geil is37



Ik verveelde me net dus heb even een pen gepakt met wat papier...
Dit kwam eruit...

[Image: p1010072lq5.th.jpg]

Ik ga proberen het echte spruit er zoveel mogelijk erop te laten lijken & proberen om alle runners even lang te maken, maar dit hoeft voor mij niet perse & ben ook wel blij met oneven runnersSmile
binnendiameter van de runners worden 35mm net als de poorten in de kop geloof kSmile



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.