Posts: 1.744
Threads: 11
Joined: Dec 2005
Auto: Skyline GTR & 2x Justy
01-06-2006, 20:26
(This post was last modified: 13-07-2008, 21:50 by Devil-GTi.)
Okeej, vanaf vandaag kun je hier mn turbo project volgen, verwacht geen update elke dag of week want ik neem mn tijd
Maar ... om jullie op de hoogte te houden, probeer ik wel ff elke week een foto te knippe van mn vorderingen!
Dan nu de plannen, Spruitstuk lassen, 2.5" downpipe lassen samen met een 2.5" uitlaat systeem. Intercooler ergens van de sloop af vissen & indien nodig wat aanpassen. De dumpvalve is nog onbekend.
Ik ga in de eerste stadium geen piggyback gebruiken tenzij ik er een goedkoop tegenkom, maar ik ga de onsteking ff flink verlagen (denk zown 0 graden) om pingelen tegen te gaan, natuurlijk 98octaan tanken. Tevens komt er ook een benzinedruk regelaar op om het arm lopen tegen te gaan.
De stofzuiger:
Een Garret TB0253 A/R.48 zo uit mn hoofd.
Komt van een Volvo 460 1.7 turbo af, van een oud mannetje geweest die de turbo nooit gebruikte (jeweetwel schakelen bij 1500 toeren enz).
Ding stond bij ons op de sloop & we deden er niks mee dus dacht ik van, laat ik die turbo er eens afhalen & kijken of het een btje gaat passen. Het is in principe mogelijk maar moet het compressorhuis nog wel draaien & een beugeltje maken voor de wastegate actuator.
klick to enlarge peepz
tot vervolgd
Posts: 2.180
Threads: 13
Joined: Jun 2005
Auto: Swift GTi Turbo
Ziet er goed uit.. ff een dieselbadje en glimmen maar
En ik mis nog een mk1 benzinerail op je lijstje?
Posts: 1.744
Threads: 11
Joined: Dec 2005
Auto: Skyline GTR & 2x Justy
goeie bijna vergeten , evenals samco turboslangen, de info dat de bedoeling is om 6PSI te draaien, & later opschroeven naar 7PSI..
& idd, de turbo wordt nog schoon gepoetst compressorhuis moet er ... ff af om em te draaien
Posts: 639
Threads: 10
Joined: Apr 2005
01-06-2006, 21:41
(This post was last modified: 01-06-2006, 21:41 by rvengineering.)
Mooi weer een stofzuiger op een Swift. Nu maar lekker bouwen en er van genieten.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.
Crash test dummy thrill seeker
Posts: 1.744
Threads: 11
Joined: Dec 2005
Auto: Skyline GTR & 2x Justy
Quote:Originally posted by rvengineering
Mooi weer een stofzuiger op een Swift. Nu maar lekker bouwen en er van genieten.
Kijk, bouwen & genieten, daar doe k t voor gaat me niet om t vermogen, dat zie ik dan wel
Posts: 608
Threads: 9
Joined: Mar 2005
Auto: Swift GTi
Ben benieuwd succes!
Posts: 1.170
Threads: 14
Joined: Dec 2004
Auto: Honda Civic 1.4
Straks weer een turbo Swift erbij
Ben benieuwd wat die turbo doet op een Swift dus we wachten in spanning af
....Drivin' the Rival....
Posts: 701
Threads: 34
Joined: Dec 2004
Auto: '05 Seat Ibiza FR TDI
Ben benieuwd...
Maar op hoeveel druk rijden die 460's dan? Op autotrader.nl zie ik de 460 turbo met 1721cc, die niet verder komt dan 120 pk en 175 Nm.
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07:
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu:
Posts: 1.744
Threads: 11
Joined: Dec 2005
Auto: Skyline GTR & 2x Justy
02-06-2006, 17:43
(This post was last modified: 02-06-2006, 17:44 by Devil-GTi.)
goeie vraag, dit is mij onbekend mah als ik de turbo heb gecleaned & aangepast + beugeltje voor actuator heb gemaakt ga ik em testen op de auto hoeveel druk ie minimaal kan draaien. & als ie bijv mah 5psi geeft draai ik de wastegate wat verder dicht & gaat de druk omhoog
ik verw8 ook zown 120pk dus sluit mooi aan, & vergeet niet dat die turbo's meestal niet vol open staan, dus als ik wil zou ik de druk zo verhogen als t goed is
Posts: 516
Threads: 2
Joined: Dec 2004
Auto: ssgti twin scroll turbo
leuk, veel succes met het project....
alleen zonder ghandi chip, piggyback of stand alone icm met een wideband is vragen om problemen... doe het goed of doe het niet
Posts: 1.852
Threads: 8
Joined: Dec 2004
Auto: Swift Rascal AWD Turbo
Quote:Originally posted by sebaszz
leuk, veel succes met het project....
alleen zonder ghandi chip, piggyback of stand alone icm met een wideband is vragen om problemen... doe het goed of doe het niet
dat valt ook wel weer mee hoor, ik heb ook ruim 10 maanden gereden met een standaard ecu.
maar goed danmoet je je wel aan een paar spel regels houden
info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl
MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Posts: 639
Threads: 10
Joined: Apr 2005
02-06-2006, 20:23
(This post was last modified: 02-06-2006, 20:24 by rvengineering.)
Ja Ja. Geboden zal je bedoelen…
Gij zult niet zuinig rijden.
Gij zult niet veel druk draaien onder de 5000Rpm.
Gij zult minder trekkracht hebben laag in toeren.
Gij zult proberen de standaard koppeling te laten roken.
En de meersbelangrijkste.
Gij zult plezier hebben in het bouwen en onderhouden en berijden van uw turbo stofzuiger.
Houdt U zich niet aan de eerste 2 geboden dan heb je kans dat de achteruit verwarming nog enig comfort levert op een koude dag.
Voor verder (wijze) raad struin dit forum af.
Amen.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.
Crash test dummy thrill seeker
Posts: 1.744
Threads: 11
Joined: Dec 2005
Auto: Skyline GTR & 2x Justy
AMEN
Posts: 1.744
Threads: 11
Joined: Dec 2005
Auto: Skyline GTR & 2x Justy
Quote:Originally posted by sebaszz
leuk, veel succes met het project....
alleen zonder ghandi chip, piggyback of stand alone icm met een wideband is vragen om problemen... doe het goed of doe het niet
misschien dat ik der nog een garndi chip erin soldeer lijkt me wel zo goed, aan gepaste timing enz, maar goed, kijk op redlinegti, daar rijden vele mensen ook rond zonder ecu chip of piggyback of andere ecu, slechts met onsteking te flink wat later te zetten & benz druk omhoog, nadeel hiervan is natuurlijk geen boost = geen power & het wat minder stationair lopen
Posts: 4.284
Threads: 63
Joined: Dec 2004
Auto: Mazda Premacy 1.8 Active
Posts: 1.744
Threads: 11
Joined: Dec 2005
Auto: Skyline GTR & 2x Justy
van de week ff de huizen van de turbo gedemonteerd, & net wat ik al dacht, ziet er allemaal perfect uit tevens beide huizen schoon gemaakt in de ontvetterbak & remmenreiniger, werkt perfect
plaatsjes? kon ik die digicam nou maar vinden...
foto's komen wel als ik digicam gevonden heb
Posts: 1.998
Threads: 33
Joined: Dec 2004
Auto: Chevrolet Corvette C5
Lekker hoor! Hoe gaat het met het spruitstuk en downpipe? Al enig idee hoe je dat gaat doen? Ik kan je namelijk verklappen dat je verschrikkelijk weinig ruimte hebt hiervoor, dus wel effe goed plannen.
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
www.streetrides.nl
Posts: 1.744
Threads: 11
Joined: Dec 2005
Auto: Skyline GTR & 2x Justy
ik trek ff een weekendje voor uit met het passen, vast stippen met lasapp.
downpipe maak ik nadat het spruitstuk is afgelast & dan tevens nog de gehele uitlaat passen & meten, ff om de tank heen om geklapper bij achterwiel-ophanging te voorkomen & dan schuin onder de bumper weg een japstyle, alles in 2,5".
ojah, spruit & downpipe laat ik ff aflassen door mn oom, die lasser dus die moet dat wel kunnen.
spruit & downpipe waag ik zelf maar niet omdat ik niet wil dat het gaat scheuren, hoop het allemaal ook nog te verwarmen & de spanningen uit het metaal te halen
maar heb geen haast, eerst ff flenzen laten maken voor het spruitje & de downpipe enz lkkr dikke flenzen zodat je teven nog ff kunnen worden gevlakt
Posts: 701
Threads: 34
Joined: Dec 2004
Auto: '05 Seat Ibiza FR TDI
2.5" uitlaat? Dat is toch de standaard uitlaat van een 2 liter Impreza? Dusse... niet een beetje overkill?
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07:
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu:
Posts: 1.744
Threads: 11
Joined: Dec 2005
Auto: Skyline GTR & 2x Justy
is precies goed, 2" is te klein & 3" is pas overkill
maar wat er onder een impreza hangt
|