Nieuw projectje: it's alive!
#61
Snelle Jelle Wrote:Weer goed bezig hoor!39

Waarom moet de benzinetank er onderuit dan?

Is geen leuk karweitje kan ik vertellenTongue Maja misschien ervaarde ik dat wel zo, omdat ik het buiten deed in de winter terijl het sneeuwde buiten34
Omdat ik tussen de bodem en tank roest zie... ben nogal mierenneukerig blijkbaar... Tongue

En hoe heb jij het opgelost met al die brandstofleidingen? Opgeschreven hoe alles zat, of wijst het zich vanzelf?

Puppetmaste Wrote:Ziet er goed uit man! Echt hulde dat je toch hebt besloten 'm te houden en op te knappen. Dat wordt straks weer een dikke, nette, nieuwe Swift. 39
Dik, dik... Afgezien van de verlaging en velgen blijft ie aan de buitenkant helemaal standaard. Iets met wolven en schaapskleren. 34
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#62
In principe wijst alles zichzelf wel... Enige wat je wel kan opschrijven / markeren is, welke de leiding is naar je motor toe en welke de retour (die gene die naar je brandstoffilter loopt gaat naar de motor toe, die ernaast is de retour).

Maar aangezien jij dezelfde brandstoftank gaat terugplaatsen, denk ik dat dat ook wel zichzelf zal wijzen...


Ennuh als je zo "mierenneukerig" bent, reken erop de je de benzine tank ook nog roestvrij moet makenTongueWink
(Eventueel heb ik nog een gti tank te koop staan die ik destijds roestvrij gemaakt heb en dik in de tectyle gezet heb42Idea34Wink)
Reply

#63
Hehe, voor zover ik kan zien is deze tank nog roestvrij (aan de onder- en zijkanten dan). Afwachten dus hoe de bovenkant is, maar hij gaat eronder uit, for sure. Biggrin
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#64
Owjah trouwens je moet niet bang zijn om wat benzine over je heen te krijgenTongue
Reply

#65
Snelle Jelle Wrote:In principe wijst alles zichzelf wel... Enige wat je wel kan opschrijven / markeren is, welke de leiding is naar je motor toe en welke de retour (die gene die naar je brandstoffilter loopt gaat naar de motor toe, die ernaast is de retour).

Maar aangezien jij dezelfde brandstoftank gaat terugplaatsen, denk ik dat dat ook wel zichzelf zal wijzen...


Ennuh als je zo "mierenneukerig" bent, reken erop de je de benzine tank ook nog roestvrij moet makenTongueWink
(Eventueel heb ik nog een gti tank te koop staan die ik destijds roestvrij gemaakt heb en dik in de tectyle gezet heb42Idea34Wink)
Pfff... binnen een kwartier lag die beneden. 34 Tongue Drie leidingen en vulleiding loshalen, krik eronder met een plankje d'r boven, ietsje fixeren, bouten losdraaien, en zakken maar. Zonder dat ik onder de benzine kwam. Eitje dus... Biggrin Of zou het komen omdat ik geen last had van de achterwielophanging??
[Image: DSC00032.JPG]

[Image: DSC00033.JPG]

De zooi van eens losgehaald en van binnen bekeken. Toch redelijk wat neerslag in de tank, maar daar wordt aan gewerkt.
[Image: DSC00034.JPG]

Links de pomp, rechts de vlotter.
[Image: DSC00035.JPG]

En nu is ie mooi kaal van onderen, dus bijna overal vrij spel om eens fanatiek met de schuurborstel in de weer te gaan.
[Image: DSC00039.JPG]

Daarnaast heb ik vandaag ook alle vloeistoffen en ander spul vast ingeslagen voor de komende tijd: motor- en bakolie, koelvloeistof, ruitensproeiervloeistof, remvloeistof, oliefilter, en een ruitenwisser. Nu alleen nog de brandstoffilter, en de bankrekening is weer een stuk leger. Zzzz

Zo, da's wel genoeg voor deze week, onderhand ligt de Swift in duizend stukjes rond... Hopen dat ik alles weer terug kan vinden. 42 Nu: weekend! 45

Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#66
da's een mooi project!!!

Als ik ooit nog eens een schuur tegenkom waar ik terrecht kan dan gaat ze bij mij ook helemaal uit elkaar!!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#67
Wederom goed bezig 39
[Image: stc-sig.jpg]
Reply

#68
Idd bij mij zat de ophangen giga in de weg, kon amper bij de brandstof leidingen komen en die zaten echt muurvast bij mij... Plus dat ik het buiten in de winter deed terwijl het sneeuwde, dus om de zoveel tijd naar binnen om ff op te warmenTongueWink

En toen ik de andere tank eronder wilde hangen kwamen die leidingen ook neit goed overheen dus moest ik weer stukje leiding halen, die wilde er ook heel moeilijk op. En bij het los draaien van de benzine tank brak nog een bout af, maw alles zat bij mij gewoon tegen...

Gelukkig viel bij jou dus alles meeBiggrin
Reply

#69
Erg gaaf project... Die Swift is straks echt weer in nieuw-staat....39
Reply

#70
Bedankt voor de 39 reacties allemaal! Ik begin het nu om eerlijk te zijn aardig zat te worden, maar het project loopt aardig op z'n eind. Dat moet wel, omdat ik van 1 augustus een vaste baan (nou ja, vast, een halfjaarcontract met uitzicht op een echt vast contract) heb gekregen en zodoende de auto nodig ga hebben voor het woon-werk verkeer, 120 km per dag.

Hoe het er nu voorstaat: De onderkant vanaf de benzinetank naar achteren is voor ruim de helft geschuurd en voorbewerkt met zinkspray. De tappunten voor de bouten zijn allemaal weer goed, een paar bouten zijn in de tap afgeknapt, maar die zijn weer vrij. Het lijkt weinig, maar in het schoon en vetvrij maken van de onderkant ging meer tijd inzitten dan verwacht.

Wat nog te doen:
- het laatste stukje onderkant vlakmaken en verzinken;
- de hele onderkant tectyleren, inclusief benzinetank;
- de achterschermen inzagen, zodat de wielen niet meer aanlopen;
- een rubber busje in de linker ophanging zien te persen, omdat die helemaal kapot is;
- de remleidingen schoonmaken en weer terughangen, inclusief de nieuwe gevlochten leidingen;
- de rest van de mikmak er weer onder hangen, zodat ie eindelijk weer op z'n achterpootjes kan staan
- een nieuwe adapterplaat maken voor de luchtfilter, de vorige kon niet tegen mijn geweld Tongue
- alle olie
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#71
goed bezig kerel hopen dat ie optijd klaar komt39
Reply

#72
Ziet er goed uit !
Mooie schijfjes ook !
Reply

#73
Vandaag weer fatsoenlijk kunnen klussen, en eindelijk: het tectyleren is zo goed als klaar, dus het opbouwen kan weer beginnen! Biggrin

[Image: 15-07-01.JPG]

[Image: 15-07-02.JPG]

[Image: 15-07-03.JPG]

[Image: 15-07-06.JPG]

De kunstwerken van m'n vriendin, die me alleen maar in de weg loopt als ik eens bezig ben...
[Image: 15-07-04.JPG]

[Image: 15-07-05.JPG]

En de achterste remschijven die straks het vuile werk op mogen knappen.
[Image: 15-07-07.JPG]

Nog 3
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#74
goed werk man, ik weet hoe het is om zo'n auto binnenste buiten te keren en op te knappen.

maar wat ik zo aan de foto's zie lever je goed werk.

vind leuk om je topic te lezen met alle verhaaltjes erbij 39
keep up the good work
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#75
Goed werk idd3939 Denk dat dit een swift is die echt bejaard kan gaan wordenTongue39Wink
Reply

#76
Mooie update wederom, met al die pics 39
Erg motiverend, krijg spontaan zin om zelf ook weer te gaan klussen.
[Image: stc-sig.jpg]
Reply

#77
nox6 Wrote:goed werk man, ik weet hoe het is om zo'n auto binnenste buiten te keren en op te knappen.

maar wat ik zo aan de foto's zie lever je goed werk.

vind leuk om je topic te lezen met alle verhaaltjes erbij 39
keep up the good work
D'r zit meer werk in dan ik eerst had ingeschat... Maar nu het bijna af is werk ik er met steeds meer plezier aan.

Snelle Jelle Wrote:Goed werk idd3939 Denk dat dit een swift is die echt bejaard kan gaan wordenTongue39Wink
Da's wel de bedoeling ja... Biggrin

DGR Wrote:Mooie update wederom, met al die pics 39
Erg motiverend, krijg spontaan zin om zelf ook weer te gaan klussen.
Nou, wat let je? Tongue
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#78
je bent erg goed bezig je swift is dadelijk echt in een super staat!
Reply

#79
die swift kan weer 20 jaar mee haha. Nee super bezig nu weet je zeker wat je rijd en dat het goed is in een woord NETJES39
Reply

#80
jij ben echt goed bezig jou wagen is weer als nieuw als hij strax klaar is ik heb echt bewondering voor je werk het ziet er allemaal erg puik uit39
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.