Ik heb na lang denken, wikken en wegen toch besloten om mn Swift te houden, maar dan wel in een verbeterde vorm. Toen ik van winter- naar zomerbanden wisselde zag ik wat roest in de wielkast, en daarop ben ik verder gaan kijken. Wat er ruim een jaar geleden nog piekfijn uitzag, daar zaten nu al behoorlijk wat bruine plekken, en een paar plaatsen in de kokerbalken waren er nog erger aan toe. Dus... wat te doen? Aanpakken die troep!
Al ruim een maand terug heb ik de bumpers en skirts eraf getrokken om de schade op te nemen. En zoals te zien: wat ooit zwart was is nu verandert in smerig bruin.
Zowel de bumpersteunbalk, als de gewone carosseriedelen zagen er niet uit.
Daarop heb ik maar eens een paar bussen zinkspray en (mat)zwarte lak gehaald, en een komstaalborstel voor op de haakse slijper. Geweldig ding, trouwens.
Schuren en sprayen was het motto...
En een busje blauwe lak om het allemaal wat op te kleuren.
De bewerkte motorsteun:
En toen was het stil... tot deze week. Ik heb een Dremel geval gekocht om het schuren en polijsten allemaal wat makkelijker te maken. Dat ding is echt een aanrader, vooral als je de slag een beetje te pakken krijgt.
Eerst maar eens de remklauwen bijwerken:
De plunjer die toch een paar deukjes en krasjes vertoont, die wordt dus vervangen.
En de boel gaat in de hittebestendige verf:
Het doel is om de auto zoveel mogelijk roestvrij te krijgen, en dat alleen de onderdelen wat mogen kosten. Het werk wil ik zelf doen, een beetje hobbiën in de avonduren, en er nog wat van leren ook. De motor blijft er nog in, maar waarschijnlijk gaat die er volgend jaar uit voor een complete revisie. En dan...
tsja, dan zien we wel verder.
Al ruim een maand terug heb ik de bumpers en skirts eraf getrokken om de schade op te nemen. En zoals te zien: wat ooit zwart was is nu verandert in smerig bruin.
Zowel de bumpersteunbalk, als de gewone carosseriedelen zagen er niet uit.
Daarop heb ik maar eens een paar bussen zinkspray en (mat)zwarte lak gehaald, en een komstaalborstel voor op de haakse slijper. Geweldig ding, trouwens.
Schuren en sprayen was het motto...
En een busje blauwe lak om het allemaal wat op te kleuren.
De bewerkte motorsteun:
En toen was het stil... tot deze week. Ik heb een Dremel geval gekocht om het schuren en polijsten allemaal wat makkelijker te maken. Dat ding is echt een aanrader, vooral als je de slag een beetje te pakken krijgt.
Eerst maar eens de remklauwen bijwerken:
De plunjer die toch een paar deukjes en krasjes vertoont, die wordt dus vervangen.
En de boel gaat in de hittebestendige verf:
Het doel is om de auto zoveel mogelijk roestvrij te krijgen, en dat alleen de onderdelen wat mogen kosten. Het werk wil ik zelf doen, een beetje hobbiën in de avonduren, en er nog wat van leren ook. De motor blijft er nog in, maar waarschijnlijk gaat die er volgend jaar uit voor een complete revisie. En dan...
tsja, dan zien we wel verder.