VR's project #2: custom sportstuur (swift mk2 stuur i.c.m. polyester)
#1
zoals de meesten misschien wel weten ben ik ooit beginnen met het maken van mn eigen sportstuur.
in mijn wie is wie kom je daar zo af en toe een foto van tegen.
ik zal hier in dit project topic laten zien wat ik gedaan heb en wat ik nog ga doen.
dit niet alleen voor jullie maar ook om mezel fer mee bezig te laten houden...dus dat er een beetje tempo in komtBiggrin

benodigheden:

- een mk2 GS of GTi stuur
- pur schuim
- polyester hars, matjes etc etc.
- en een beetje vrijetijd

ik laat de foto's de rest van het verhaal doen:

een gesloopt mk2 GS stuur
[Image: 806862_32_full.jpg]

een lading pur dr op gespoten
[Image: 806862_37_full.jpg]

pur bijgeschuurt tot een mooi vorm
[Image: 806862_40_full.jpg]

knoppen voor de toeter gepast
[Image: 806862_41_full.jpg]

eerste laag poly
[Image: 806862_60_full.jpg]
er zit nu dus nog maar één laag poly overheen. hier zal hopelijk komend weekend en 2de overheen komen.

ik hou jullie op de hoogte39
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#2
Niet om je project te verpesten hoor...

Maaaaaar hoe de *piep* zet jij straks je stuur vast?
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#3
Hahaha....leuk projekkie man! Biggrin
Gaat al de goede kant op zie ik.
Succes verder.
Link naar mijn oude liefde!
http://www.cardomain.com/ride/311033
Reply

#4
Quote:Originally posted by Bob de Sloper
Niet om je project te verpesten hoor...

Maaaaaar hoe de *piep* zet jij straks je stuur vast?
..hmm... daar zeg je me ietsZzzz














34 het is de bedoeling dat het een kap wordt die je over je stuur heen kunt zetten. aan de achterkant komt dan ook zoiets die aan de bovenste vast kan.Wink
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#5
Aha zo Biggrin

We zullen zien wat het wordt 39
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#6
Quote:Originally posted by Bob de Sloper
Aha zo Biggrin

We zullen zien wat het wordt 39
ach jah..het blijft een expiriment.
lukt het niet...dan heeft Arco dr weer een nieuwe klant bijWink
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#7
45
Reply

#8
volgens mij heeft ooit iemand in mn wie is wie gezecht dat ik wel een klein LCD schermpje zou kunnen bouwen in het midden van mijn stuur. voor de geinTongue

maar...

nu heb ik van mn werk een video camera gekregen die ooit is blijven liggen. de winkel wordt nu leeggehaald omdat ze leiden onder de concurentie van het internetCry
maar dus ik heb die camera zo meegkregen.
het LCD schermpje werkte niet meer, was de klacht. nu weet ik dat dat altijd komt doordat het machniek die er voor zocht dat dat schermpje alle kanten op kan draaien, lam raakt en daardoor geen signaal meer door kan geven.

dus de bedoeling is om dat schermpje er af te halen, dusdanig te contrueren dat het video afkan spelen van een ander apparaat en wie weet komt het dan in het midden van het stuurTongue!
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#9
Als je weet hoe je dit zou moeten contrueren kun je het mij ook vertellen.
Heb nog een laptop liggen mt een kapot moederbord, maar scherm etc zou ik nog kunnen gebruiken, probleem is alleen dat ik nergens kan vinden hoe ik dit scherm 'stand-alone' kan gebruiken ism en dvd-speler.

mvg lexflex
Reply

#10
uiteraard ga ik ook vertellen hoe ik dat ga aansluiten.
maar het is wel een expiriment... dus of eht lukt kan ik niet niet zekerheid zeggenSmile
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#11
[Image: 5415.jpg]
dit is de camera, heeft maar een 2,5"scherm dus perfect toch voor in het stuurWink

de rest van het apparaat gebruik ik als af en opneem systeem naast mn PC39
maar ik heb um helemaal kaal gekregen dus moet nog een DC kabel en adaptor zien te regelenTongue
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#12
nadeel is dan weer dat je de bekabeling ook ergens langs moet laten lopen en aangezien een stuur draait (lijkt me teminste wel makkelijk 34 ) zit je dus met je bekabeling of je moet een dvd speler er ook inbouwen maar dat is denk ik bijna onmogelijk, dus zal daar nog eens over nadenken hoe je dat wilt doen

sorry dat ik het je weer lastig maak, is wel super als je daar een schermpje hebt dus
Reply

#13
je moet effe zoeken, ik ben ook met een display bezig geweest, toen heb ik ook ooit is iets gevonden hoe iemand van zon flat cable een vhs aansluiting had gemaakt. het display heeft een aantal voedingsdraden, en de video input


gr jerry
merk: chrysler -- Type:Neon -- Motor 2.0 16V 130 pk -- kleur: winning bleu -- status: under construction
[Image: onderschrift.jpg]



Reply

#14
Heb hier al weken voor gezocht, misschien zijn mn zoektermen verkeerd, dus als je me zou kunnen helpen..?

En voor d rest..bekabeling is bij VR geen probleem, bij niemand eigenlijk aangezien er ook een draad loopt van de claxon. Zou dit niet kunnen kun je altijd nog zo'n gevalletje kopen wat aan een laptopmuis zit, die kun je uit en inrollen, dit aan je stuurhuis bevestigen en via een klein gaatje naar binnen.

Mvg lexflex
Reply

#15
Quote:Originally posted by Swifie
nadeel is dan weer dat je de bekabeling ook ergens langs moet laten lopen en aangezien een stuur draait (lijkt me teminste wel makkelijk 34 ) zit je dus met je bekabeling of je moet een dvd speler er ook inbouwen maar dat is denk ik bijna onmogelijk, dus zal daar nog eens over nadenken hoe je dat wilt doen

sorry dat ik het je weer lastig maak, is wel super als je daar een schermpje hebt dus
daar zijn wel oplossingen voor
want hoe denk je dat je toeter op het stuur nu ze werk doetWink
en wel eens BMX fietsjes gezien die het stuur 4 keer kunnen draaien...maar wel een remkabel naar achter lopen...dus die oplossingen zijn er of komen er wel
Smile

Quote:je moet effe zoeken, ik ben ook met een display bezig geweest, toen heb ik ook ooit is iets gevonden hoe iemand van zon flat cable een vhs aansluiting had gemaakt. het display heeft een aantal voedingsdraden, en de video input
jup, dat is ook het eerste waar ik straks naar ga zoeken
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#16
Hehe, dat zal wel cool zijn als je het voorelkaar krijgt. Ik hou in je gaten devil
[Image: avatar3yb.jpg]
Reply

#17
Als je hier iets over gevonden hebt, post het dan even. ben ook el benieuwd.

mvg lexflex
Reply

#18
uiteraart is dan alles hier te lezenBiggrin

dat is ook de bdoeling van dit topic...dat alles op de voet te volgen isSmile

maar moet zeggen dat de stoelen wel iedere keer weer voor gaan39
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#19
zondag...regen...Cry
tijd om een oud project uit de kast te trekken39

[Image: 806862_171_full.jpg]
polyester dr af trekken


[Image: 806862_172_full.jpg]
en alles is nog heel!


[Image: 806862_173_full.jpg]
en het kan er ook zo weer op, past perfect.


volgende stap:
de polyester kap gaat nu naar de polycliniek waar er nog een extra laag overheen komt.
wanneer dat dan uitgehard is plamuur ik de boel mooi strak.39
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#20
Kijk eens aan het begin is er 39
En het schermpje?
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.