wat kan waarop.
#1
ik zit een beetje met wat voor audio er in de swift gaat en wat ik wel en niet kan aansluiten.

De HU die ik heb is een pioneer zonder ingangen en met 1 uitgang voor de versterker. Voor de hoedenplank ligt een setje infinty 6502i klaar en voor de subs 2 MTX thunder 4500. Qua versterker een caliber competition 50 (deze zou 50 rms zijn).

Nou leek mezelf om de uitgang op te splitten en de caliber de infinity's te laten aansturen en een andere versterker erbij kopen voor de subs te voeden (4 kanaals en beide kanalen bruggen, per brug 1 sub)


MAAR, dan blijft voorin over met nog alle 4 de uitgangen van de HU vrij. Kan ik hier een composetje mee aansturen voor in de voordeuren en dan voor het hoog een setje 10cm in de orginele plaatsen (bas uitfilteren met externe filters)?
Tevens wil ik er ook een DVD speler in hebben, maar hoe zit dat met via de HU te laten lopen? Heb eens iets gehoord dat daar kastjes voor zijn dat het via de antenne kan ofzo. Iemand hier informatie over?


tevens wou ik graag weten hoeveel schermpjes je kan aansluiten op een dvdspeler (... aparts, gewoon de gangbare in beparkt-budget-tuningland)
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#2
Quote:Tevens wil ik er ook een DVD speler in hebben, maar hoe zit dat met via de HU te laten lopen? Heb eens iets gehoord dat daar kastjes voor zijn dat het via de antenne kan ofzo. Iemand hier informatie over?

Zo'n ding heet een FM-modulator:

Quote:Wilt u het geluid van bijvoorbeeld uw MP3 in de auto nog profesioneler en duidelijker laten klinken dan is dit een handig (luxe) hulpmiddel als optie bij onze navigatiesystemen. Dit universele interface plaatst u eenvoudig achter de autoradio tussen de standaard aanwezige autoradio-antennekabel. De koptelefoon-uitgang van bivoorbeeld uw MP-speler sluit u met de meegeleverde kabels en pluggen eenvoudig aan dit interface. U kunt het interface instellen op één van de drie aanwezige FM-frequenties waarop u uw extra bron wenst te ontvangen en deze frequentie als een zender vastleggen onder een van de voorkeurtoetsen van uw autoradio. De standaard ingestelde frequentie is FM89,1 Mhz (een meestal niet door echte radiozenders gebruikte frequentie). Zou hierop storing zijn door de ontvangst van een radiozender dan kiest u m.b.v. een draaiknopje (schroevendraaier nodig) op het interface eenvoudig één van de twee andere frequenties. Met één druk op de knop kunt u daarna altijd wisselen tussen de gewone autoradiozenders en uw externe bron.
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#3
hmmmmmmmm hou dit topic ff in de gaten heb n.l. hetzelfde . Ik heb allles alleen al
2 versterkers (totaal 6 kanaalen) , compo-set, 2 ovaaltjes, basspijp en nog 2 speakertjes. Ik ben nu alles een beetje aan het omgooien , en ben nu vanplan om ht zo tegaan doen : de 2 lichtste speakers in dash. op radio samen met de tweeters van compo set ( radio 4x50 watt) , ovaaltjes en bass speakers van compo op ene versterker en basspijp op de andere versterker. En heb er trouwens ook zo`n splitter voor detulp kabels inliggen . Heb overigens geen dvd plannen in de auto.
Weet niet of iemand iets beters weet om tedoen , misschien tips ofzo .
Heb dat tweeter op radio van een ander forum af die zeiden dat dat zo moest (zit op filter maar 1 aansluiting voor tweeter.
is misschien ook makelijk om teweten .
Gr denniszz
[Image: th_19092008274.jpg][Image: th_PIC-0010.jpg]
Reply

#4
Persoonlijk zou ik dus nooit de speakers achterin versterken incl de subs en dan je composetje voor de hoge tonen door de head unit laten aanspelen.

reden.....
Subs en achterin gaan teveel geweld maken en het geluidsbeeld word gewoonweg niet mooi.

Wat je het beste kunt doen is de speakers achterin door door de head unit aan laten sturen en je subs en composet door versterker . Ik zou dan geen 4 kanaler kopen als ik jou was maar een echte 2 kanaler met veel vermogen.

Denk aan Magnat Combat 2000. Ik heb zelf de 900 gehad weliswaar een 4 kanaler maar goed hard en mooi geluid produceerde hij.
TE KOOP : € 3800,- !!! Oei wat goedkoop daar ga ik spijt van krijgen....

[Image: avatar.jpg]

wel zonder sound te koop hehehe..
Reply

#5
dat geweld van de bassen kun je toch gewoon instellen, of vergis ik me?
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#6
jup je kan ze laten faden inderdaat Smile
Reply

#7
Ja dat kan maar daar wordt het geluid echt niet mooier op.....

maarja kijk zelf maar je zult het wel zien Biggrin
TE KOOP : € 3800,- !!! Oei wat goedkoop daar ga ik spijt van krijgen....

[Image: avatar.jpg]

wel zonder sound te koop hehehe..
Reply

#8
Mijn inziens moet je basis een goede headunit zijn die minimaal 2 paar tulpuitgangen heeft, beter en gemakkelijker is 3 rca's (1 extra set voor de sub).
Ik heb voorheen ook zitten kutten met tulpsplitters, ut lukt wel maar (fijn)afstellen is kut omdat dat voornamelijk dan op de versterkers moet gebeuren.
Met een goede headunit kan je het fine tunen gemakkelijk via deze dan doen.

Ennuh! als je een goed composetje voorin hebt dan heb je echt geen hoedeplankspeakers nodig, of je moet gaan willen dolby surrounduh (maar das weer wat anders).
Reply

#9
neem niet aan dat een simpele hu en gewone versterkers dat kunnenTongue

Waarom toch speakers achter? Ik hou nou eenmaal van in het geluid zitten, en ja, ik weet dat de emma het anders voorschrijft. Ook rijd ik vaker met mensen achterin, en dan is achter toch prettig omdat je radio anders zo hard moet staan dat je niet meer met mekaar kan praten.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#10
Hey Engeltje,

Bij het gebruik maken van splitters verlies je ook geluidskwaliteit waardoor je de versterkers weer voluit moet laten draaien en ze extra belast.

Ik zou gewoon je speakers vanaf je HU aansturen en de subs vanaf een nieuwe versterker. Dan kan je het geluid voor de speakers ook beter afstellen (fading o.a.) zonder dat je grote investeringen moet gaan doen. (Nieuwe HU bijv.)

Mocht je in de toekomst dan een andere HU kopen kan je altijd nog een 2e versterker erbij aansluiten.

Mocht je nu toch met 2 versterkers willen werken: stuur je compo aan via de versterker, anders gaat je rearfill overheersen en dat klinkt niet lekker vind ik.(27 watt RMS tegen 50 watt RMS)

Geen Suzuki meer.
Reply

#11
[noob mode]
De watte?? Rearfill, was dat??
[/noob mode]
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#12
rearfill is het geluid van achteren.
Geen Suzuki meer.
Reply

#13
niet iedere pioneer heeft de mogelijkheid voor die geluids ingang te maken volgens mij
[Image: balk%20dave%20swift3.jpg]
Reply

#14
Quote:Originally posted by ikinks
[noob mode]
De watte?? Rearfill, was dat??
[/noob mode]

zoietsdevil devil devil
[Image: tushlg.jpg]
dit is nou rearfilldevil devil devil
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#15
Komt die bij Ron de Vries vandaan devil
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.