composet, hoe gaat die bedrading? (Ik heb per speaker een filter. en dan?)
#1
Ik heb een composetjes aangeschaft en nu moeten ze aangesloten worden in de auto. De set bestaat uit twee speakers en voor iedere speaker zit er een klein filter bij dat tussen de standaardkabel moet komen. Maar als ik dan dus de speakers aangesloten heb, dan heb ik een woofer en een tweeter filter, beide met twee kabels en dus in totaal 4 kabels. Waar moet ik die dan op aansluiten??

Ik vermoed dat ik beide plussen en beide minnen moet samenpakken en aan moet sluiten op de plus en min die bij de deur uitkomen?

Het boekje zegt aansuiten op de versterker, maar raad eens wat ik er niet in heb en wat ik volgens de verkoper ook helemaal nietper se nodig zou hebben??
Reply

#2
ik denkd at je idd vanaf je HU 4 kabels moet trekken, dus vier vanaf je front uitgangen 2 kabels naar links en rechts naar het filter voor de coax speaker en dan de coax, en 2 kabels naar links en rechts met tweeterfilter en dan naar tweeter.

Handigste is toch om een versterker te hebben (heb er nog 1 liggen btw (Phoenix Gold OctaneR 4 kanaals))
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#3
En nu langzaam voor mensen die niet dom zijn, maar nooit met audio spelen 42
Reply

#4
Hey ruud!!!!!!

Bij mijn oude compo set had ik hetzelfde. Daar moest alleen de tweeter op `t filter aangesloten worden , en die andere gewoon op de radio (dus zonder filter).
Bij diegen die ik nu heb gaan ze allebij over de filter , en hebben die ook elk apart een aansluiting. Weet niet welk merk je hebt , maar is misschien ook ff makkelijk tevermelden, misschien heeft iemand hier dat merk ook of weet er misschien iets van .
gr Denniszz
[Image: th_19092008274.jpg][Image: th_PIC-0010.jpg]
Reply

#5
idd bij de goedkopere compo's worden alleen de tweeters gefilterd aangestuurd (dmv een in-line filter).
Dan krijgt de speakers zelf de volle mep.
Rocco: That was real funny. That was REAL FUCKING FUNNY WASN'T IT? HUH?

Mijn Wie is Wie
Reply

#6
Maar ik heb dus 1 filter per speaker dus dan gok ik dat ik ze moet gebruiken. In alle gevallen heb ik nog steeds 4 aansluitpunten en maar twee kabels van de radio uit per kant....

T zijn trouwens Herz esk 165 speakers...
Reply

#7
ik heb het even opgezocht.. idd heeft de tweeter een eigen filter en de kick ook.
gewoon de kabel splitten en daarna de filters er tussen plaatsen39
Rocco: That was real funny. That was REAL FUCKING FUNNY WASN'T IT? HUH?

Mijn Wie is Wie
Reply

#8
aha kijk nu wordt er wat meer duidelijk .
Jehebt dus een autoradio, waar maar 2 speaker uitgangen opzitten .
Dan heb je MISSCHIEN een probleem .
De kleinste speaker (tweeter) moet je aansluiten op de filter , en die andere (de grote) gewoon zonder filter op de radio .
Wat je KAN proberen is 1 grote + de kleinne met filter op dezelfde uitgang plaatsen ,
waar je hierbij wel moet oppassen is dat je de speaker uitgang op je radio niet opblaast (dus niet tehardt zetten ).
En anders deze speakers niet plaatsen bij deze radio , maar gewoon een nieuwe radio kopen. 1 die wel front en back (4) speaker uitgangen heeft .
gr Denniszz

Appie heeft het al opgezocht dus laat dit maar
[Image: th_19092008274.jpg][Image: th_PIC-0010.jpg]
Reply

#9
Ik weet natuurlijk niet wat voor filter je heb.
Meestal staat het gewoon in de gebruiksaanwijzing beschreven hoe of wat.

Bij mijn composetje doe je gewoon de + van de tweeter en de mid bij mekaar en sluit die aan.. filtertje zit in de kabels.

Maar lijkt me wel dat zoiets gewoon netjes in de beschrijving staat.
Zo niet even contacten met de gene waar je het gekocht heb.

Nu staat er namelijk een beetje een onduidelijk verhaal.
Dus als je bijv. een type/merk en/of foto's van je compo heb dan kunnen we er een stuk meer mee Wink
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#10
Quote:Originally posted by Appie
ik heb het even opgezocht.. idd heeft de tweeter een eigen filter en de kick ook.
gewoon de kabel splitten en daarna de filters er tussen plaatsen39
Dus ik kan de ingangen van de twee filters samen nemen (+ en +, - en -) en zo aansluiten op de radiouitgang? zonder de nadelige gevolgen die meteen na je post beschreven worden??
Reply

#11
Quote:Originally posted by Appie
idd bij de goedkopere compo's worden alleen de tweeters gefilterd aangestuurd (dmv een in-line filter).
Dan krijgt de speakers zelf de volle mep.

Mijn compo heeft een adviesprijs van zo'n 199 - 249 euro. En alleen op de filter zit een tweeter. Dus ook bij duurdere compo's. 42

Merk & type van de compo is wel makkelijk om te weten.
Geen Suzuki meer.
Reply

#12
vind de beschrijving zeer vaag, snap er weinig van, maar je hebt je kabel van je radio zijn een + en -, en je hebt een filter de kant waar 2 op aangesloten moeten worden en kant waar 4 op zitten (uitkomen) dan die je de + en - van radio om de 2 ingangen en die 4 gaan naar je tweeter en die andere speaker, dus + en - naar mid en + en - naar je tweeter.

of als er echt een enkel filtertje voor een tweeter bij zit, gaat eerst je signaal naar je mid, en dan zitten daar meestal 4 aansluitingen op (dus 2 + en en 2 - en) en dan van die speaker een + en - naar je tweeter

want hoeveel filtertjes heb je nu? en heb je losse tweeters? want staat wel composet maar uit de rest staat het allemaal zo vaag.

zo doe je het meestal of ik moet je beschrijving helemaal verkeerd begerepen hebben,
plaats anders even foto's
Reply

#13
Je zei dat je de hertz esk 165 hebt. Die heb ik zelf ook en wirewess ook. Je zou de plus van de tweeter en de plus van de woofer kunnen bundelen en de minnen ook. Dat staat ook in de handleiding volgens mij. Gewoon even netjes solderen. Dat is volgens mij met jou kennis het makkelijkste.
Webmaster van de: http://www.suzukialtoclub.nl
Reply

#14
Quote:Originally posted by MicDrive
Je zei dat je de hertz esk 165 hebt. Die heb ik zelf ook en wirewess ook. Je zou de plus van de tweeter en de plus van de woofer kunnen bundelen en de minnen ook. Dat staat ook in de handleiding volgens mij. Gewoon even netjes solderen. Dat is volgens mij met jou kennis het makkelijkste.
Dat is helemaal correct ! 39

Ik had er zelf even overheen gelezen.
Mocht je zelf de tweeters iets te hard aanwezig vinden dan zou je de tweeters op je rear kunnen aansluiten.
Zo kan je namelijk mbv je fader het volume van de tweeters aanpassen.

Maar probeer eerst maar eens zoals micdrive hierboven verteld!
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#15
Quote:Originally posted by WireWess
Quote:Originally posted by MicDrive
Je zei dat je de hertz esk 165 hebt. Die heb ik zelf ook en wirewess ook. Je zou de plus van de tweeter en de plus van de woofer kunnen bundelen en de minnen ook. Dat staat ook in de handleiding volgens mij. Gewoon even netjes solderen. Dat is volgens mij met jou kennis het makkelijkste.
Ik had er zelf even overheen gelezen.
Mocht je zelf de tweeters iets te hard aanwezig vinden dan zou je de tweeters op je rear kunnen aansluiten.
Zo kan je namelijk mbv je fader het volume van de tweeters aanpassen.
Euhm, ik laat ook speakers achterin liggen denk ik dus dan wordt dat al lastiger. Zijn daar geen andere oplossingen voor?

Maar goed, dan zal ik de kabels bij mekaar gaan solderen. Ik moet toch eerst nog de ringen zagen waar ik de speakers in plaats, maar daarvoor moet ik nog effe wat gereedschap lenen.
Reply

#16
Quote:Originally posted by RealManiac
Mijn compo heeft een adviesprijs van zo'n 199 - 249 euro. En alleen op de filter zit een tweeter.

RCF CS-165 Wink
http://www.caradio.nl/cs165.htm
Rocco: That was real funny. That was REAL FUCKING FUNNY WASN'T IT? HUH?

Mijn Wie is Wie
Reply

#17
Je tweeters op een andere manier plaatsen / richten helpt ook tegen opdringerigheid. Aansluiten en dan even zoeken welke richting jij het mooiste vind klinken.
Geen Suzuki meer.
Reply

#18
Quote:Originally posted by Appie
Quote:Originally posted by RealManiac
Mijn compo heeft een adviesprijs van zo'n 199 - 249 euro. En alleen op de filter zit een tweeter.

RCF CS-165 Wink
http://www.caradio.nl/cs165.htm

Goed gevonden! Staat netjes: Normale winkelprijs : 199,- euro
39
Geen Suzuki meer.
Reply

#19
Quote:Originally posted by RealManiac
Quote:Originally posted by Appie
Quote:Originally posted by RealManiac
Mijn compo heeft een adviesprijs van zo'n 199 - 249 euro. En alleen op de filter zit een tweeter.

RCF CS-165 Wink
http://www.caradio.nl/cs165.htm

Goed gevonden! Staat netjes: Normale winkelprijs : 199,- euro
39

Nou mijn composetje was ook 199 euro en daar zat in de kabel de filter bij in. En dat is bij Phoenix Gold. Dus het is echt niet alleen bij de goedkope composetjes. Bovendien klonk het ook nog eens heel goed, dus zou niet weten wat de meerwaarde van 2 filters is. En ja de speaker kreeg alles voor zijn kiezen en de tweeters dus allen de hoge tonen.

En dan nog iets, volgens de beschrijving had ik twee keuzes om aan te sluiten:
1: kabels van vertserker naar speaker, en dan vanaf speaker naar tweeter;
2: twee setjes kabels naar 1 kant van de auto, 1 setrje voor de tweeter en 1 setje voor de speaker.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#20
Quote:Originally posted by RealManiac
Quote:Originally posted by Appie
Quote:Originally posted by RealManiac
Mijn compo heeft een adviesprijs van zo'n 199 - 249 euro. En alleen op de filter zit een tweeter.

RCF CS-165 Wink
http://www.caradio.nl/cs165.htm

Goed gevonden! Staat netjes: Normale winkelprijs : 199,- euro
39

die 199 is onzin, paar jaar terug waren ze bij ron de vries gewoon voor 99, zonder afprijzing, waren low budget compo setje die toch redelijk klonken...mits je je volumeknop in bedwang kon houden.

konden ze net zo goed zetten dat de adviesprijs 499 is...34
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.