My new ICE install! (p.2)
#21
Hey wat voor spoiler is dat die op je gti spoiler zit Puzzled Echt dikke wagen man mooie striping leuk kleurtje en een gave voorkant 39
http://gtracer.net/profiles/markluitjes
Check out my carlot at GTRacer
Reply

#22
Quote:Originally posted by SwiftuS
Hey wat voor spoiler is dat die op je gti spoiler zit Puzzled Echt dikke wagen man mooie striping leuk kleurtje en een gave voorkant 39

Tnx! Ik moet zeggen dat ik echt geen idee heb wat voor spoiler het is! Ik wilde iets aparts doen met mn spoiler. Eerst wilde ik een saxo spoiler aanpassen maar toen waren er al enkele bezig die dit gingen doen op hun swift dus wilde ik toch iets anders.

Ik heb wat vrienden bij atec en ik liep daar een keer op zolder en zag wat oude gebruikte spoilers in het rek liggen. Toen heb ik die spoilers meegenomen naar mn auto en ben gaan passen. En daar is deze uit gekomen!

Zou best kunnen dat ie universeel is, aangezien hij gewoon 2 bevestigingspootjes heeft dus je zou m eigenlijk op iedere bestaande spoiler of op je achterklep kunnen monteren.
Reply

#23
Na een lange, koude winter, ben ik nu zo goed als klaar met mijn nieuwe audio inbouw. En daarom hiervan een repo. Ik heb geprobeerd om het nog een beetje beknopt te houden maar ik heb meer dan 200 foto's dus dan is het best lastig om een selectie te maken.

Maar goed, daar gaan we.

Vanwege mn bodykit, die vooral aan de achterkant erg laag is uitgevallen, kon er al een hele tijd niemand achterin. Dus wat moet je dan met je achterbank? Juist eruit!

Het begon allemaal in Januari, toen het nog hartje winter was. Het leek mij een goede tijd om te gaan beginnen, aangezien ik al wist dat het niet zomaar een projectje ging worden en er veel tijd in zou gaan zitten.

Toen ik de klep opendeed zag het er zo uit:

[Image: A1.jpg]

Maar al snel zag het er zo uit:

[Image: A50.jpg]

[Image: A51.jpg]

Aangezien mn klauwen er al af vroren bij het uitbouwen van mn achterbank enz. leek het mij een goed plan om maar te beginnen met mijn deurpanelen aangezien ik dit gewoon lekker warm binnen kon doen.

[Image: A53.jpg]

[Image: A52.jpg]

[Image: A2.jpg]

[Image: A4.jpg]

[Image: A5.jpg]

[Image: A3.jpg]

[Image: A8.jpg]


De kleuren van de letters op de woofers zouden niet meer gaan matchen met de kleurstelling van de rest, dus daar moet wat aan gedaan worden!

[Image: A6.jpg]

[Image: A7.jpg]

Het volgende wat ik ook binnen kon doen was het bouwen van de kisten. Ik had hier meer foto's van maar die kan ik nergens meer vinden (k heb ook zoveel foto's!)
Maar na het bouwen (en plamuren) zag dat er zo uit:

[Image: A9.jpg]

[Image: A10.jpg]

[Image: A11.jpg]

[Image: A12.jpg]


Zoals jullie hierboven kunnen zien heb ik niet eerst een vlakke bodem gemaakt. Dit heb ik bewust gedaan. Als ik dat wel zou doen zou er ten eerste veel ruimte verloren gaan en zou er ook weer een stuk meer gewicht bij komen. En ook al is de bank eruit, dan nog is het passen, meten en puzzelen in de ruimte die je hebt! (Wielkasten zijn irritant!!!)

Na wat nachtjes slapen kwam ik op het geweldige idee om iets met driehoeken/pijlen, spiegels te gaan doen en dit in combinatie met neon. Dan krijg je dit:

[Image: A13.jpg]

[Image: A14.jpg]

[Image: A15.jpg]

[Image: A20.jpg]


Ook wilde ik graag rondingen in mijn install creeren. Hiervoor heb ik ook gezocht naar een handige maar goede oplossing, en toen kwam ik Hobbytriplex tegen bij de bouwmarkt. Dat leek me wel wat dus ik heb zo'n plaat mee naar huis genomen en ben aan de slag gegaan:

[Image: A16.jpg]

[Image: A17.jpg]


En alvast even wat proberen met skai en hier een daar de boel goed stevig maken met balken.

[Image: A18.jpg]

[Image: A19.jpg]


Even een neontestje: :wink:Idea

[Image: A21.jpg]


En hier het maken van een afdekplaat waar de versterkers schuin doorheen komen, en zo dat er geen draden te zien zijn. (En daar hebben we mijn trouwe fan weer in beeld)

[Image: A22.jpg]

[Image: A24.jpg]

[Image: A23.jpg]


Ook moest ik mijn condensator ergens kwijt. Na weer wat denkwerk is hier het volgende creatieve uit gekomen:

[Image: A25.jpg]

[Image: A26.jpg]

[Image: A27.jpg]


En nu kon de fase van het bekleden gaan beginnen. Dit was naar mijn idee een van de moeilijkste dingen die ik moest gaan doen omdat dit natuurlijk is wat echt in het zicht valt. Ook is een groot vlak bekleden met skai, en zeker met al die rondingen, een vak apart, en aangezien ik zulke grote vlakken nog nooit gedaan had was het best goed kijken hoe ik het zou gaan aanpakken. Zoals je ziet heb ik ook mijn raam eruit gehaald. Dit zou nog vele malen gaan gebeuren. Ik wilde ook alles tot in mijn rubbers laten lopen dus sowieso zouden de ramen eruit moeten en ook andere rubbers los, maar dit is natuurlijk geen probleem!

[Image: A29.jpg]

[Image: A30.jpg]

[Image: A31.jpg]

[Image: A32.jpg]

[Image: A33.jpg]


Het werd wel een erg groot grijs vlak en om dit te breken besloot ik 'poly' randen om de spiegels te maken. (Dremel rules!!)

[Image: A34.jpg]


En we gaan weer verder met bekleden. Ja, met 1 kant bekleden ben je er natuurlijk niet.

[Image: A35.jpg]

[Image: A37.jpg]


En om de boel wel in de auto te houden heb ik ook mijn alarm maar even uitgebreid met onder andere een extra schoksensor, nog een alarmsirene met noodstroomaccu en diverse extra pin-switches.

[Image: A36.jpg]


En de draden aan de woofers solderen en de woofers erin schroeven.

[Image: A38.jpg]

[Image: A39.jpg]


Ook het middenstuk moest bekleed worden. Even kijken hoe ik dat strak voor elkaar zou kunnen krijgen met het slot. Dus even uitproberen met een reststukje skai. En dan bekleden met de juiste kleur.

[Image: A40.jpg]

[Image: A41.jpg]

[Image: A42.jpg]


En dan nog het afwerken van de middenplaat. Deze plaat wordt op zijn plaats geklikt en kan er zo af gehaald worden. Dit omdat ik er dan gewoon bij kan voor afstellen bijvoorbeeld. Allemaal zaken waar je tijdens het bouwen rekening mee moet houden.

[Image: A43.jpg]

[Image: A44.jpg]

[Image: A45.jpg]

Het in elkaar lijmen van de 'poly' randjes.

[Image: A46.jpg]


En dan besluit je ineens op een zaterdagavond dat je naar Race Wars gaat! Dus dan maar gauw die poly randen spuiten en natuurlijk heel de auto stofvrij maken en poetsen, want echt overal zat zaagsel!

En dan is dit het eindresultaat:

[Image: A47.jpg]

[Image: A48.jpg]

[Image: A49.jpg]

Biggrin Tongue Biggrin Tongue

Die zwarte randen rond de spiegels zijn ter plekke op Race Wars erin gezet. Ja de lak was net droog!

Dit is dus het resultaat van heel veel avonden, buiten met temperaturen vaak onder 0, zagen, schuren, plamuren, solderen enz. Maar het was het waard!

Het was heel wat werk. Voor mezelf weer heel wat ervaring opgedaan met bekleden. Was best een lastige klus allemaal maar als je de tijd ervoor neemt dan komt het allemaal goed! Ik ben er zelf ook zeer tevreden mee! En er zullen nog wat toevoegingen komen maar dat komt in de loop van de tijd!

Nu nog de kleine details afwerken (ja sommige dingen zien anderen niet maar zelf erger je eraan haha)

O ja, en pimpswift, tnx voor de woofer! Wink
Reply

#24
nou jij heb je niet verveeld, ziet er erg gaaf uit, super!!
Reply

#25
mooi knap stukje werk
nog een klein ideetje voor in de toekomst
waar je condensator in huist misschien doortrekken in een punt tussen je voorstoelen zodat je een soort van armsteun krijgt
loopt dan ook mooi in de lijnen die je nu hebt
misschien een leuk idee misschien niet
Ik heb een Herdershond en die heet FRITZz!!
Reply

#26
zo echt goed creatief bezig zo 39

Maar op de foto waar je de kofferbak ziet met die kettingen.. heb je maar 1 woofer?

45 Voor het resultaat!
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#27
Tnx!

@ bullbar: helemaal geen gek idee! misschien volgende winter haha!

@ Wirewess: Ja klopt, ik had eerst 1 woofer, maar pimpswift/blue thunder/tony had dezelfde woofer en die had een andere gekocht en toen mocht ik die van hem hebben!
Reply

#28
Ziet er strak uit!

Grtz Ramon
ps effe een vraagje, wat is dat spul wat je eerst over de kisten deed en daarover de skai?

Grtz Ramon
Reply

#29
Holypoep 45 45 45

Dat heb je echt netjes gedaan zeg Drewl
knap werk! 39
Reply

#30
Damn das een dikke audio install, is toch wel de mooiste die ik tot nu toe in een swift gezien heb denk ik!!39 45 Drewl

Echt respect voor de heoveelheid werk, was het zo te zien allemaal waard45


Vind ook erg mooi dat alle kleuren in heel en interieur nu bij elkaar passen en kloppen, stoelen zij panelen audio-install achterin; alles grijs met zwart, zodat het allemaal bij elkaar hoort zeg maar3939


Keep up the good work!Biggrin
Reply

#31
tering, dat is mooi/goed gedaan.

ziet er super strak uit man, complimenten voor het werk 39
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#32
echt een hele mooie instal zeg, vooral die ronding met dat hobby plaat is een goede tip ga ik zelf denk ook maar halen
Reply

#33
Netjes Netjes ziet er echt mooi uit. De instal is mooi in lijn met de rest van je auto. 39
http://gtracer.net/profiles/markluitjes
Check out my carlot at GTRacer
Reply

#34
diiiiiiiiiike shit!!!!Drewl Drewl


Streetrides Member
Reply

#35
erg mooi 39
Reply

#36
ziet er echt super uit, zeer mooi gedaan zat echt veel werk in, maar die hobby plaat, resoneert die niet mee als je de subs iets aan hebt? is nogal dun of heb je dat nog zo verstevigd dat het mooi sterk is?

39
Reply

#37
Tnx allemaal voor de toffe reacties!

@ Swifty: dat onder die skai is schuimrubber, kun je meestal bij dezelfde zaak halen als waar ze ook de skai zelf verkopen.

@ Swifie: Nee die platen heb ik niet verstevigd. Het is idd niet dik maar het staat met spanning in die ronding en dan is het echt flink stevig! Ja het zal vast wel resoneren maar dat doet alles in en op mn auto als ik hem hard genoeg zet! Ook mn voorruit! Biggrin Biggrin
Reply

#38
vet man Drewl

netjes gedaan 39 45
Reply

#39
ziet er geod uit man. je bent er een tijdje mee bezig geweest, maarh et resultaat is er zeker.

je zet nu voor de 2e x weer iets moois neer Smile

grtz John


Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.