Het grote klus topic (wat heb je vandaag aan je Suzuki gedaan..)
Sommige weten niet eens dat ze een auto MET verlichting hebben gekocht stupid.. alsof het een optie is ..

"Ja 45 meneer de agent, het was een optie, zelfde als de knipperlicht die heb ik ook niet"

Bueno is even op t staartje getrapt..
Toch maar is wat vaker doen, "check engine" blijft steeds vaker weg 34
Kan natuurlijk ook zo zijn dat ik van euro 95 terug ben gegaan naar euro 98.
Overigens olie probleem grotendeels opgelost maar t blijft nat dus nader onderzoek volgt nog met endoscoop.
Het zal ergens vandaan moeten komen
Reply

Ik heb mijn 1,3 swift gls voorzien van nieuwe distributieriem, snaren, koppakking, olie en koelwater, tevens heb ik de kleppen gesteld. Allemaal goed gelukt mede dankzij tips en zoekresultaten op dit forum. Dat ik een jaar of twintig geleden in de motorenrevisie werkte maakte dat ik het wel aandurfde. Wat me vooral opviel is dat de zuigers het opschrift 025 hadden, zou deze motor ooit opnieuw geboord en gehoond zijn en voorzien van overmaat zuigers? Ik denk het wel. Hoe dan ook, de auto heeft er nu twee ton opzitten en er waren nog geen voelbare stootranden in de boring. Het gerammel bij koude start is een flink stuk minder geworden.
In eerste instantie bij demontage vreesde ik het ergste omdat de distributiekap en beetje gesmolten was, maar ik denk dat dat voor het opnieuw boren is gebeurd . De oliepeilstokhouder zat ook maar vast met een tiewrap, die was een keer losgekomen toen ik olie peilde. De vorige eigenaar heeft zich er denk ik vaak maar te makkelijk afgemaakt. Als je de boel toch los hebt liggen kun je het tapgat van de bevestiging toch even voorzien van nieuwe schroefdraad?

Een ding heb ik nog steeds niet kunnen oplossen, na een harde regenbui komt er water binnen in de linker dorpel, en dat lekt via een minuscuul gaatje in mijn laswerk daarvandaan naar binnen in de auto. Iemand enig idee waar dat water binnenkomt? Het gebeurt alleen maar tijdens stortbuien, niet bij normale regen of wassen van de auto.
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

Kijk eens binnenkant deurpaneel of de folie rondom nog goed afdicht en het rubber rondom het portier, meer kan ik er ook niet van maken, via ruite,misschien afwateringgaatjes portier verstopt?Het is gokken maar dat snap je wel. In andere topics ook al gezegd bij lekkages dat achterhalen waar het vandaan komt vaak een pain in the ass is.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

@Twenty-one

“Water binnen in je linkerdorpel en dat lekt daarvandaan naar binnen in de auto”
Wat bedoel je nou precies, want ik snap t nie. Als t in je binnendorpel ligt, ís t toch al in je auto.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

Grote klemmen en accupolen van de mk1cabrio verwijderd. Swift mk1 tm 5 heeft kleine polen dus heb enkel de kleine aansluiting nodig. Nu is het werr makkelijker om de druppellader er op te zetten
39



Reply

(21-08-2019, 00:01)remytjuh1994 Wrote: @Twenty-one

“Water binnen in je linkerdorpel en dat lekt daarvandaan naar binnen in de auto”
Wat bedoel je nou precies, want ik snap t nie. Als t in je binnendorpel ligt, ís t toch al in je auto.
Als je de bekleding er uit trekt zie je vlak boven de bodem links plastic doppen zitten. Achter die doppen komt het water binnen en sijpelt daarna door een klein gaatje in de las waar ik de bodem gerepareerd heb naar binnen. Ik kan een foto maken als dat helpt.
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

(21-08-2019, 17:24)Twenty-one Wrote:
(21-08-2019, 00:01)remytjuh1994 Wrote: @Twenty-one

“Water binnen in je linkerdorpel en dat lekt daarvandaan naar binnen in de auto”
Wat bedoel je nou precies, want ik snap t nie. Als t in je binnendorpel ligt, ís t toch al in je auto.
Als je de bekleding er uit trekt zie je vlak boven de bodem links plastic doppen zitten. Achter die doppen komt het water binnen en sijpelt daarna door een klein gaatje in de las waar ik de bodem gerepareerd heb naar binnen. Ik kan een foto maken als dat helpt.

Ik lijk het zelfde probleem te hebben.
Met als resultaat eengat van +- 10cm die was verstopt onder de bitumen.....
Die gaat uiteraard gelast worden.
Maar hoe voorkom ik het daarna?

De doppen zie ik zitten.
Reply

Tja, hoe te voorkomen weet ik nog niet, ik heb mijn bekleding er uit gehaald, en de boel in de ijzermenie gezet. Zonder bekleding kan ik zien wanneer ik moet dweilen.. :')
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

Wat ik altijd doe is een nieuw plaatje er in.
flink inspuiten met de roestconverter van de action (aanrader!)
En vervolgens onderzijde weer mooi met bitumen onder spuiten.
En de bovenkant natuurlijk in een kleurtje die bij de auto past.
In mijn geval makkelijk, wit.

Lokaal betere bescherming dan de auto ooit gehad heeft.
Voordeel van die roest converter is dat het ook de pinholes in het laswerk dicht en beschermt.
Reply

In bericht #1867 van dit topic kun je zien wat ik heb gerepareerd, dat is nog steeds net zo goed als net na de reparatie in 2015 gelukkig..
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

Wuuuuut. ben ik plotseling blij met het stadia van mijn roest hahaha.
Wel exact dezelfde plek als bij jou inderdaad.

Alleen heb ik het nog niet verder schoongemaakt.
Maar van binnen leek het niet veel erger dan het gat van +- 10 cm.

Toekomstige referentie: https://www.suzukiclubnederland.nl/forum...89&page=94

Zijn er nog tips voor het lassen van dit soort plaatwerk?
Ik ben er nog niet zo goed in en las zonder gas.
Reply

Mig/mag machine lenen, ik zou niet weten hoe anders, met electrode lassen is gaten maken, met mig kun je heel korte lasjes leggen zodat je er met niet doorheen kwakt. Je mag gaatjes boren om de 2 centimeter, ik dacht maximaal 2,5 centimeter apart en punten lassen. Van buiten lassen en niet verven of insmeren voor je 'm laat keuren.
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

Ik leen inderdaad een Mig/mag machine maar gebruik hem met gas in draad, zonder gasfles.

Het mooiste is volledig lassen natuurlijk dit heb ik bij mijn vorige fix ook gedaan.

Maar wat zeg je over gaatjes om de 2cm boren en deze dicht lassen?
Hoef je de rest dan niet af te lassen?

en "Van buiten lassen en niet verven of insmeren voor je 'm laat keuren." geld enkel wanneer je de gaatjes methode gebruikt neem ik aan.

Ik heb geen brug dus van binnenuit lassen gaat beter.
Reply

Nee, ik had mijne volledig afgelast aan de binnenzijde en dat was afkeur, toen moest ik alles nog eens een keer aan de buitenkant lassen. ... Zoek het maar op op de site van RDW, straks heb ik de schuld....
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

(06-09-2019, 10:25)Fawkes Wrote: Zijn er nog tips voor het lassen van dit soort plaatwerk?
Ik ben er nog niet zo goed in en las zonder gas.

Zorg dat je met z'n 2 en bent en iemand blusapparaat heeft voor het geval dat. Verder belangrijk zorg dat bedrading ed uit de weg is waar je last. Plek wordt warm, kans dat kabels gaan smelten en dus draad kortsluiting ergens maakt. Geef nare problemen. Ik gebruik Loodmenie om de boel roestvrij te houden, met daarna primer en aflakken in kleur, binnen buiten loodmenie,primer en bitak.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Ik heb de rest van de gaten van de buitenkant gelast.
Ook omdat het niet anders kon ivm de "binnendorpel?" netjes volledig afgelast met korte lasjes.
De bodem is nu zo goed als roest vrij.
Spatlappen zitten er nu ook op dus wat extra bescherming Biggrin

Het grootste gat.
*voor dat er bitumen op gespoten werd.
[Image: 67957511_404470276872600_235351601341024...nc_cat=100]
[Image: 70012748_159794628439683_460039854652483...nc_cat=103]
Reply

Leuk topic!

Zal ik ook even een duit in het zakje doen, sinds medio juli ben ik bezig de toen aangeschafte Suzuki Alto zeg maar een soort van tweede leven in te blazen.

Één en ander kun je hier volgen: Suzuki Alto topic op het V3C forum
Reply

Om het topic wat leven in te blazen.
Ik heb een Samurai intake hat aangepast voor mijn G13BA

https://forum.level1techs.com/t/fawkes-l.../143301/23
Reply

Lekker bezig met je auto, mooi om te zien en leuk dat je dat deelt hier. Kan ik waarderen!
Kun je de pcv zomaar los laten hangen? Zo heb je toch geen actieve carterontluchting meer?
Ik vraag me af of die van mij nog goed is, hij. rammelt als ik 'm schud...
Oil leak at distribution schrijf je, heb je een lekke krukaskeerring? Ik moet mijne aan de distributiezijde ook vervangen helaas... Voorlopig lekt het nog niet zo hard dat het een probleem is. Het is gewoon veel werk, motor laten zakken, snaren er af, timing in de gaten houden, dat allemaal om een pakking van een paar euro te monteren...
Ik moet de elektrische ramen ook nog eens opknappen, maar die rotte plastic deurhandle aan de binnenzijde , ik krijg dat kreng niet los, is vast een truckje voor... Zo iets stoms houdt me al twee jaar tegen er iets aan te doen, die ramen ergeren een schildpad nog zo traag als ze bewegen... En bij 130 of sneller raast de wind zo hard langs de deuren, niet te harden weet iemand of nieuwe rubbers dat verhelpen? Het geluid is voornamelijk aan de bovenzijde van de deuren, flink knijpen en het is weg. De deur stellen lijkt geen mogelijkheid.
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

Ja het gaat inderdaad wel lekker.
Dichter bij huis delen is altijd wat leuker natuurlijk.

De PCV klep zit er nog op, dus er is nog actieve ventilatie.
Enkel word de lucht niet uit het standaard filter gehaald maar nu heeft het zijn eigen filter.
Hier heb ik een uitleg voor je gemaakt
[Image: 3iFUrZq.jpg]

Nee ik bedoel de o ring van de verder, dus verdeler er af, o ring vervangen en klaar is kees.
Dealer heeft alleen moeite met levering van de o ring.

Deur hendel niet los? wanneer je alle schroevjes los hebt kan je de binnenzijde van het portier er zo uit ddraaien, de hendel blijft zitten aan de deur.

Wat betreft de trage ramen, vaak word er siliconen gespoten in de rubbers. schijnt goed te helpen met trage of vastzittende ramen.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.