Het grote klus topic (wat heb je vandaag aan je Suzuki gedaan..)
2 remleidingen achter vervangen Smile
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

Bezig geweest met de audio in de mk1. Versterker ingebouwd en de subwoofer een plek gegeven. Maar ben nog lang niet klaar. Kofferbak is wel gelijk weer vol nu XD
Reply

Vorige week de schijven voor vervangen samen met blokken natuurlijk, en de remklauwen voorzien van nieuwe zuigers met afdichtingen, ook de rvs clipjes vervangen. Achter de boel goed schoongemaakt en kopervet op de bewegende delen gedaan.
Verder fuseekogelhoesje lv beter bevestigd, elastiekje was los, vervangen met een ijzerdraadje. De koplampen gepoetst, want het stadslichtbeeld rv was niet goed, en de deurvangers vastgezet met zelfborende parkers. De koplampbevestiging rv was ook gescheurd, dat heb ik opgevangen met een stukje aluminium en parkers... Wat een kleine prulletjes om een auto op af te keuren zeg...
Met de koplampen en de co die 0,18 te hoog was (0,48 ipv. 0,3) ben ik het wel eens, dus ook Katalysator cleaner in mijn tank gegooid, helaas vlak daarna trammelant. de kachelradiator begaf het ook nog eens, dus daar zoek ik nu een andere voor op onderdelenzoeker, samen met een ontstekingsmodule. Verder koop ik nog een nieuwe verdelerkap plus rotor om eventuele problemen daarmee uit te sluiten...
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

(24-04-2017, 08:30)Pauluzz Wrote: Bezig geweest met de audio in de mk1. Versterker ingebouwd en de subwoofer een plek gegeven. Maar ben nog lang niet klaar. Kofferbak is wel gelijk weer vol nu XD

Ben het er nu allemaal weer aan het uitslopen en komt ook niet meer terug haha
Reply

[Image: feOKoxR.jpg]
Koplampbevestiging voor 2/3e doorgescheurd...
Een "there I fixed it" van een tijdje geleden, ik had geen zin om een nieuwe koplamp te zoeken en monteren, dit stukje aluminium garandeert de stevige montage ook.
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

Vandaag de benzine filter vervangen en nog een roestplek ondekt weer.
Reply

kon je de klem nog normaal losmsken of moest het filter met klem en al eerst onderuit? ik heb vandaag alleen 80km gereden met de Swift Sport
39



Reply

Over welke klem heb je het?
Is er een soort klem waar die metalen filters in passen?
Werkwijze met zo een filter als in mijn vorige post: Eerst de boutjes van de handremkabel even los en de kabel opzij buigen. Er zitten knijpklemmetjes op de slangen en het filter zit met twee boutjes vast. De knijpklemmetjes kun je met een combinatietang openknijpen en opzij schuiven. De aanvoerslang onder kun je eerst losmaken, de bovenste slang gaat een stuk makkelijker als je de boutjes eerst losmaakt en het filter laat zakken.. De slangetjes zitten best vast, maar met wat wrikken komt het wel los.
Outsider, Is het stotteren weg?
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

het filter zit in een klem/beugel die weer aan een klein frame zit. dat "frame" zit met 2 boutjes (zoals je angeeft) aan je auto vast.
39



Reply

Zeiltje eroverheen gekwakt. En slapen nu!
Es Aa Drie Één Nul
Reply

Ik heb de injector nog niet weer los gehad maar ik zal als het niet regent een proefrit maken.
Reply

Kachelradiateur vervangen. Wat een gedoe zeg, er was zelfs een schroef diep onder het dashboard in het midden die met de kop richting voorkant auto gemonteerd was. Zo een schroef krijg je er nooit meer in, tenminste, ik heb het niet eens geprobeerd. De kachel wordt nu al warm voordat de motor nog maar een beetje warm is, de auto lijkt nu wel een broeikas met de verwarming vol aan terwijl voorheen de auto met de kachel voluit hooguit een beetje lauwwarm werd.
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

(12-11-2017, 18:49)Twenty-one Wrote: Kachelradiateur vervangen. Wat een gedoe zeg, er was zelfs een schroef diep onder het dashboard in het midden die met de kop richting voorkant auto gemonteerd was. Zo een schroef krijg je er nooit meer in, tenminste, ik heb het niet eens geprobeerd. De kachel wordt nu al warm voordat de motor nog maar een beetje warm is, de auto lijkt nu wel een broeikas met de verwarming vol aan terwijl voorheen de auto met de kachel voluit hooguit een beetje lauwwarm werd.

Heb je het dashboard niet compleet met frame gedemonteerd? Dat is de makkelijkste methode, bouten rondom, achter kachelframe en dashboardkastje losschroeven. Dan kun je zo t dashboard eruit tillen met framewerk.

Wel mooi dat t gelukt is!
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

Had geen idee dat dat een optie was, Het frame moest er sowieso uit omdat het kachelhuis anders niet te demonteren was. Het gaspedaal moest er ook af omdat de airco anders ontkoppeld moest worden om het kachelhuis te demonteren. Het airco huis zat behoorlijk vol met bladerentroep, die heb ik meteen schoon kunnen maken (met tuinslang op stofzuiger). Desondanks het vele blad (wat wel een muizennest leek) was de waterafvoerslang van het aircohuis nog wel goed open. De ventilatormotor had een buisje (om de motor te koelen vermoed ik?) wat helemaal verstopt was met blad. De ventilator piepte ook erg vaak, maar ik kreeg de waaier er niet af om de boel even met siliconenspray in te spuiten. Dan maar via de wel bereikbare kant wat ingespoten en even laten staan, wie weet. In eerste instantie had ik nog steeds het geluid van een nest muizen onder de dash, maar vandaag is het toch al een stuk minder geworden. Wat ik ook erg raar vond is dat de stekker van de stuur airbag niet los kon. Ik heb de knipperinrichting en het sleepcontact derhalve gedemonteerd en het plastic van het dashboard tussen twee schroefgaten doorgesneden. Zo kon de boel ook aan de kant. Opbouwen was een stuk makkelijker als ik vreesde, helaas heb ik nu wel een paar schroeven over, maar daar wordt je auto lichter van. 34 42

Oh en nog iets, een paar dagen geleden de stoelen die ik gekregen heb van Zeno in de auto geplaatst. De oude stoelen waren compleet afgeragd, zit een stuk fijner en ziet er veel netter uit nu. Een ding is wel een beetje raar, het lijkt net alsof deze stoelen twee tikjes minder ver naar achteren kunnen, zou er verschil zijn tussen de ene of andere stoel?
In ieder geval, bedankt Zeno, erg blij mee!
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

Audio gecontroleerd, versterker sloeg steeds vaker op protect. Audio losgehaald, achterbank verwijderd, dubbele bodem verwijderd, reservewiel en krik verwijderd en twee rubberdoppen uit de bodem van de reservewielbak gehaald. Toen kon de vier centimeter water mooi weglopen. Vandaag maar eens uitzoeken waar het water vandaan komt... 43
Reply

(25-01-2018, 09:50)Mafkikker Wrote: ...Vandaag maar eens uitzoeken waar het water vandaan komt... 43

Uit de lucht...
Reply

Vandaag even fles olie en reserve lichten achterin tussen de reserveband gepropt mooi uit het zicht... en nog wat oude olie op de bodem gesmeerd in de naden tegen roest.
Reply

EINDELIJK!!! weer een normale bumper gemonteerd!!

[Image: 208zgy1.jpg]

Eindelijk van die grote schep af...

Even gauw ligt opgeschuurd en gespoten en 2k blanke lak.

En dan vanavond gemonteerd!! grote blij! Smile

Zaterdag daat de swift omlaag Biggrin
- Swift MK5 2002 1.0 eco
- Swift mk5 2001 1.3 16v
Reply

(25-01-2018, 14:18)Pauluzz Wrote:
(25-01-2018, 09:50)Mafkikker Wrote: ...Vandaag maar eens uitzoeken waar het water vandaan komt... 43

Uit de lucht...

Inderdaad, helemaal goed! Het kwam uiteindelijk via de schroef van het linkerachterlicht naar binnen... Even een rubber ringetje tussen gezet om te proberen, het lijkt in eerste instantie te werken.
Reply

Remlichtje vervangen van de sport, vanavond 70km onverlichte wegen rijden dus wil wel goed zichtbaar zijn, en ik heb een hekel aan mensen met kapotte verlichting 37
[Image: 6vqu.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.