Het grote klus topic (wat heb je vandaag aan je Suzuki gedaan..)
(04-03-2016, 21:42)Schaapie Wrote: Lekker!
Ik heb de toplagers die bij mij op de schroefset zaten gebruikt. Lagers van de Swift weggelaten. Weet niet hoe je het nu hebt zitten?

De Schroefset was al "pasklaar" voor de Swift, maar was een beetje beun in elkaar gezet. Heb nu lagers van de Swift gepakt want die andere waren compleet verroest/gebroken/plat.
Hij staat nu nog redelijk subtiel, maar kan nog een paar cm naar beneden.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

Ik zeg foto's!
Reply

Afgelopen weekend mijn trekhaak gemonteerd. Het elektrische gedeelte moet nog.
De auto heeft bij de vorige eigenaar ooit een klap aan de achterzijde gehad, de bumper zat gemonteerd met ty-raps op de verbogen bumperhouder, het deel wat met vier moeren aan de auto bevestigd zit..
Dat deel heb ik geheel ontroest, weer recht gemept en in de zinkspray gezet, de achterkant van de auto ook weer netjes in de verf.
[Image: 1478438610957.jpg]
Mooie is dat het water wat steeds in het achterlicht loopt is te verhelpen door een stuk duckttape op het achterlicht te plakken waardoor het water wat van de achterklep op het achterlicht stroomt niet op het achterlicht kan blijven staan en zo door de afdichting naar binnen kan sijpelen. Na de paar hevige buien van afgelopen paar dagen nog steeds droog! Smile
[Image: 1478438662689.jpg]
Verder heb ik onder de motorkap een en ander wat schoongemaakt en wat ingespoten met siliconenspray. [Image: 1478357105330.jpg] Het roostertje over het ruitenwissermechaniek los gehad en de draaiende delen van de ruitenwisser gesmeerd, dat scheelt een hoop kabaal als ze aanstaan!
Jammer dat ik vergeten ben de spulletjes na opknappen en monteren te fotograferen.
Verder kwam ik deze openingen tegen met een enigszins vergaan rubberflapje, kan iemand vertellen of dat goed demonteerbaar en vervangbaar is? Of is dat niet de moeite?
[Image: DSC_0244.jpg]
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

Mijn RCF tweeter en crossover in de Baleno vervangen door simpele goedkope exemplaren. Mijn midwoofers waren al oude krengen (die goed klonken, maar nu toch wel minder zijn geworden), dus die mogen achter blijven. Morgenochtend mijn subwoofer, versterker en alle extra'tjes van mijn HU demonteren.
Dan kijken voor een andere auto van Japanse makelij, maar geen Suzuki meer. 42
Geen Suzuki meer.
Reply

Klein rondje met de mk1 gereden, daarna de accu losgehaald, klepraampjes opengezet en een zeil eroverheen getrokken. Welterusten, tot maart! #oldtimerregeling
Reply

Kan je niet beter de raampjes dichtlaten? Straks staat hij weer vol met water.
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

(23-11-2016, 19:36)ber_i Wrote: Kan je niet beter de raampjes dichtlaten? Straks staat hij weer vol met water.

Dus dat zijn geen roestgaten maar is voor de afwatering Idea
En iedereen maar alles dicht lassen.
[Image: rm7vFv2.png]
Reply

(23-11-2016, 19:36)ber_i Wrote: Kan je niet beter de raampjes dichtlaten? Straks staat hij weer vol met water.

Hij staat onder een waterdicht zeil... raampjes open is voor de ventilatie. Als er een beetje wind staat komt dat onder het zeil, waait het lekker door. Juist alles dicht doen zorgt voor rot... ouwe sarcast Wink
Reply

Gisteravond de homokineten van de Baleno vervangen.... nu ben ik klaar... alles is gedaan aan de Baleno, vervangen, gerepareerd, afgesteld, onderhouden etc... Leeg gevoel van binnen nu...

Van de zomer gaat de Bal de verkoop in, degene die m koopt is een gelukkig man/vrouw, een beter onderhouden Baleno vind je niet.
Reply

- swift sport en grand vitara vloeistofjes gecheckt+banden+remmen (wintercheck zeg maar) De sport heeft 0,5 liter castrol 5w30 gekregen (sportief rijgedrag heeft blijkbaar toch voor ietwat erbruik gezorgd)
39



Reply

Gaskabel gesteld, schakelstangen bietje ingesprayd. Autootje effe op de brug gehad, op wat kleine plekjes op de dorpel na aardig harde bodem nog. Pittig staan rossen met schroevendraaier en niks aan de hand!

JVC radio ingebouwd met 4 Alpine speakertjes, stuk beter vergeleken met dat ene stuk krakend karton wat ik eerst had.
Reply

Nieuwe radiator gemonteerd.. oude was lek,
Was alleen vergeten de emmer onder de auto weg te halen , dus kreeg een halve hart verzakking toen ik een koelvloeistof spoor onder m'n auto zag toen ik weg reed 37
Reply

Beide Suzuki´s gewassen, het was mooi weer en nodig Tongue
Reply

De Bal weer opgehaald bij de schadehersteller, nadat voor de tweede keer in een dik half jaar tijd iemand anders het nodig vond om mijn voorbumper te slopen.

Het enige nadeel is dat nu mijn originele eerste serie STC-kentekenplaathouder ook kapoet is... Cry
Reply

(28-03-2017, 07:28)Mafkikker Wrote: ...Het enige nadeel is dat nu mijn originele eerste serie STC-kentekenplaathouder ook kapoet is... Cry

Net als STC...
Reply

Tijd voor nieuwe Paul! Tongue

(Of een klein stickertje voor op onbedrukte kentekenplaathouders? :p)
Reply

Mee eens Mitch Biggrin
Naast m'n 3 stickers ook een leuke kentekenhouder voor en achter zou hem ook goed doen Tongue
Beter als dat waar de auto vandaan komt .. of zo'n stomme sticker: Thumbsdown

Lach maar, maar deze is betaald!
Ik ben tegen zinloos geflits!
Als ik Mercedes wil rijden, bestel ik wel een taxi!
..... Onboard
From Angel to B. in 3 seconds .. <-- ik hou hem netjes Tongue

stupid
Reply

Eerste deel van mijn je Schroefset pas gemaakt op mijn mk1
Reply

Gti stootstrips klaargemaakt, achterruitenwisser afgeslepen, olietemp.meter beter vastgezet, diverse roestplekjes aangepakt, dash schoongemaakt en lekker getoerd met de mk1!
Reply

gti gestofzuigd, achterbank en bekleding goed teruggeplaatst (was beetje rommelig na de laatste restauratiewzh).
Achterruitwisser deels geschuurd en gespoten omdat het kapje wat er op hoort te zitten zoek is.
39



Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.