Het grote klus topic (wat heb je vandaag aan je Suzuki gedaan..)
(02-11-2015, 13:03)Ralto Wrote: APK :/

ben benieuwd of hij er doorheen komt......vooral omdat ik vergeten ben de EGR weer open te maken ^^

Zolang je motormanagement lampje niet brand is er niet zo veel aan de hand, je EGR wordt niet specifiek gecontroleerd bij een APK. Bovendien heeft je EGR geen positieve invloed op je lambda of CO waarde.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

(02-11-2015, 14:01)remytjuh1994 Wrote:
(02-11-2015, 13:03)Ralto Wrote: APK :/

ben benieuwd of hij er doorheen komt......vooral omdat ik vergeten ben de EGR weer open te maken ^^

Zolang je motormanagement lampje niet brand is er niet zo veel aan de hand, je EGR wordt niet specifiek gecontroleerd bij een APK. Bovendien heeft je EGR geen positieve invloed op je lambda of CO waarde.

oh...

alto is afgekeurd...remleiding link achter is bijna door, en de hoesjes voor zijn gescheurd....

heb ik weer
Swift sport 45
Reply

Linker tweeter in de X-Trail gefixt. Kabeltje zat niet lekker.
Volledig zwarte grill gemonteerd op de Baleno.
En met hulp van mijn zoon wat beschadigde afdekkapjes vervangen in het interieur. Ik ze demonteren en hij de nette exemplaren erin steken. Hij moet nog 2 worden. 39
Geen Suzuki meer.
Reply

(02-11-2015, 14:57)JordyG Wrote: [...]
En met hulp van mijn zoon wat beschadigde afdekkapjes vervangen in het interieur. Ik ze demonteren en hij de nette exemplaren erin steken. Hij moet nog 2 worden. 39

39
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

bescheiden "klusje": Handwasje grand vitara
39



Reply

rechter koplamp vervangen, vanmiddag af laten stellen Smile
Reply

winterbanden onder swiftje 2 gelegd.
handrem gesteld van swiftje 2.
umweltsticker geplakt op swiftje 2.
binnenkant ruit schoongemaakt van swiftje 1 en 2.
swiftje 1 gewassen.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

raamrubbers schoongemaakt en ingesmeerd met teflonspray en ruitensproeiervloeistof aangevuld
Reply

(06-12-2015, 17:35)Niels94Spirit Wrote: raamrubbers schoongemaakt en ingesmeerd met teflonspray

Had ik ook gedaan, nog nooit zo'n spijt gehad van iets.
De dagen daarna begon het steeds meer op te stropen tot me ramen niet meer open gingen met hulp 34
Toen maar ramen eruit en rubbers eruit, schoongemaakt en ingesmeerd met PTFE-spray.
[Image: rm7vFv2.png]
Reply

ptfe is teflon Wink
Reply

(06-12-2015, 22:09)Niels94Spirit Wrote: ptfe is teflon Wink

Ik had een busje waar teflon spray op stond, en daar kwam super dikke troep uit zo dik als vaseline, toen had ik een busje met PTFE-spray en daar kwam gewoon spray uit net als wd-40
[Image: rm7vFv2.png]
Reply

(06-12-2015, 18:35)Da Gamma Wrote:
(06-12-2015, 17:35)Niels94Spirit Wrote: raamrubbers schoongemaakt en ingesmeerd met teflonspray

Had ik ook gedaan, nog nooit zo'n spijt gehad van iets.
De dagen daarna begon het steeds meer op te stropen tot me ramen niet meer open gingen met hulp 34
Toen maar ramen eruit en rubbers eruit, schoongemaakt en ingesmeerd met PTFE-spray.

die matige ervaring met teflon spray heb ik ook gehad.
Reply

(06-12-2015, 23:36)robin_swiftsensation Wrote:
(06-12-2015, 18:35)Da Gamma Wrote:
(06-12-2015, 17:35)Niels94Spirit Wrote: raamrubbers schoongemaakt en ingesmeerd met teflonspray

Had ik ook gedaan, nog nooit zo'n spijt gehad van iets.
De dagen daarna begon het steeds meer op te stropen tot me ramen niet meer open gingen met hulp 34
Toen maar ramen eruit en rubbers eruit, schoongemaakt en ingesmeerd met PTFE-spray.

die matige ervaring met teflon spray heb ik ook gehad.

Jup, PTFE-spray it is Smile
Reply

Er zijn uiteraard verschillende kwaliteiten van dat spul.

Maar Teflon is de handelsnaam van de firma DuPont voor hun toepassing van Polytetrafluorethyleen. En dat kort weer lekker af tot PTFE.

Kortom: exact hetzelfde. Met name de concentratie, oplosmiddel, applicatietemperstuur en zuiverheid van de rubbers heeft effect op het resultaat.

Die dikke meuk trekt niet in het rubber en vormt geen laagje maar smeer je eraf.
Ook als je rubber vies is kapselt PTFE dat in en wordt het alleen maar erger...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

Wat ben je toch heerlijk wijs Nikky 37
Reply

Ik gebruik tegenwoordig gewoon siliconenspray van valvoline. Werkt als n malle, ieder kwartaal effe spuiten en weg met de climairs.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

(07-12-2015, 21:05)Jordi Wrote: Ik gebruik tegenwoordig gewoon siliconenspray van valvoline. Werkt als n malle, ieder kwartaal effe spuiten en weg met de climairs.

Ja, die glijden er zo uit dan!
Wel zonde, want je moet ze steeds ophalen of nieuwe kopen...











34
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

whahahahaha.... Echt weer n Nikky opmerking..
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

Vandaag all season setje even zwart geblaft en gemonteerd. Vriendin mag op winterbanden dus dan moet ik het maar met de all seasons doen.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

een lekkende radiateur vervangen. morgenavond ff flushen en nieuwe koelvoeistof d'r in.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.