Het grote klus topic (wat heb je vandaag aan je Suzuki gedaan..)
Olie+oliefilter vervangen van de alto. Ook meteen ff de achterremmen los gehaald om te controleren. Maar zag er allemaal prima uit!
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

Uitlaat afgemaakt, de ontsteking iets vervroegd.
en uit de schorsing gehaald!
[Image: Foto-ALCRPBOE-D.jpg]
Baleno 1.8 16v GSX
Reply

(23-04-2015, 09:13)JordyG Wrote: Dan sla ik weer elke keer tegen een betonnen rand aan... Het is geen kwestie van moeten met die 16.5cm speakers, dus gewoon lekker 13cm erin. Ook goed genoeg.
Nu is het alleen de uitdaging om de juiste roosters te krijgen... Had ze volgens het plaatje zonder logo besteld en er bleek toch een logo op te zitten... stupid

EDIT: Even contact gehad met mijn vrienden van PimTensen.nl en het blijkt een fout van hun leverancier. Al hun andere setjes die ze hadden liggen van dat merk & type waren zonder logo. Zo ff langsrijden om ze om te wisselen. Kan ik komend weekend lekker verder met de deuropbouw.

Updateje hierover: Uiteindelijk kon Pim Tensen dus geen 13cm grillen zonder logo leveren. Dus maar ff besteld bij Europe-audio.nl, duurt ff maar dan heb je wel de juiste.

Inmiddels zijn de voorste deurpanelen bekleed en weer opgebouwd inclusief speakeringen. Tweetercups liggen ook klaar voor montage. De kofferbak is ook al een heel eind af. Daar moet ik nog wat kleine dingen voor fabriceren en bekleden. Ook moet er nog een en ander gedempt worden. Dat gaat allemaal deze week in de avond uren gebeuren, inclusief het verder opknappen van het GS interieur. Het is de bedoeling om komend weekend vol gas alle audio te monteren inclusief GS interieur. Hopelijk... 42
Reply

En krijgen we ook nog een keer een live optreden van je?
Reply

Ik heb al nauwelijks tijd om aan die auto te werken (ben al sinds juli / augustus bezig), laat staan wat foto's te uploaden en hier een topic aan te maken... Wink Als het "klaar" is, ga ik dat wel doen.
Een echt live optreden kan na volgende week pas als het echt speelt, maar daarna volgen nog wat afstelsessies denk ik om de boel goed te laten klinken.
Reply

2 x draagarm en uitlaat vervangen op de '04 Liana.
Een fuseekogel had "wat" speling en de andere draagarm had een krakend rubber doordat deze er scheef in zat.
In totaal 2 avonden bezig geweest, op het laatst zelfs met 2 man en een wringijzer om de 2e draagarm eruit te worstelen, bouten zaten volledig vastgedraaid in het rubber.

Auto stuurt een heel stuk beter nu Smile
Binnenkort even de hulpveren monteren zodat 'ie klaar is voor de vakantie met kids, vouwwagen en een hele berg zooi achterin Biggrin

Een 4-kolommer met brugkrik is zó geniaal dan 39
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

Vorige week een grote beurt en gister de lambdasensor vervangen
Reply

Na een ongelukje met een stanleymes en mijn duim twee weken terug toch door ff doorgegaan en de audio en de installatie speelt nu een week. Best lekker al, maar moet nog wel flink afgesteld worden. Een van de 4 crossovers heeft een slechte aansluiting dus dat wordt solderen. Afgelopen donderdag een velg weggebracht ter reparatie (richten), ik denk vrijdag ophalen. Namelijk een week weg voor training van mijn werk.
Omdat de swift toch binnen stond ben ik ook begonnen met de montage van de mistlampen. Een zit er al in, want ik had weinig tijd. Hopelijk komend weekend tijd voor de ander want ook dan weer weinig tijd.
Reply

Zijscherm eraf gehaald en de roest die erachter zit weg gehaald 39
Overgebleven materiaal weer bewerken, en plaatje eroverheen. Afkitten, spuiten, tectyl en klaar
[Image: rm7vFv2.png]
Reply

1 velg laten reparen en weer teruggemonteerd. Andere mistlamp ook gemonteerd en alles aangesloten. Crossover opnieuw gesoldeerd omdat de aansluitingen een beetje los zaten en dus storing gaf.
Zo maar even de garage opruimen zodat alles straks weer een ander plekje heeft dan de werkbank. 42
Reply

Nog eventjes gewassen, bandjes hard opgepompt
Toen alle audiokabels eruit gehaald, microfoon eruit, dab antenne eruit radio eruit.

Klaar om in te ruilen!
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

Op naar Franse ellende Biggrin
Reply

haha Tongue ga je morgen het twingo halen?
Reply

Morgen-zaterdag. Ligt eraan wanneer t kenteken binnen is!
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

Swift heeft een nieuw ruitenwis-mechanisme aan de voorkant en de tweeters zijn wat anders ingebouwd zodat ze minder direct spelen.
Reply

Tweede velg voorzien van lak en blank!
Reply

Kop en zuigers gedemonteerd, alvast diverse dingen schoongemaakt...
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

Igg gister,
Nieuwe Michelin banden achter erop gegaan, gebalanceerd stikstof gevuld en ff inspectie gedaan onder de auto, zag er goed uit behalve fusee LV versleten.
Reply

Rest van de zuigers en dergelijke schoon gemaakt, nieuwe zuigerveren gemonteerd, zuigers weer erin, cilinderkop er weer op en rest eromheen dichtgebouwd...
Morgen gaat hij weer mee naar huis...
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

Electronische ontsteking gebouwd op de Alto....
...merk alleen nog geen verschil

Straks de voorvering nog een cm lager

...en dat merk je wel danDrewl
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.