SMT6 - Apdaptronic - enz. (Schema's en Tech Talk)
#61
er staat geen 12v op... & heeft er ook niet opgestaan... volgends de meetwaarden zou ie rond 1-3v ofzo moeten zitten... dus dan is 2,4 netjes.. dus ik ben beetje in de warrie

ik weet dat ie t wel doet met 0,4v met org ecu... steek ik smt6 er tussen dan krijg ik er 2,4v op..

ik blijf met 2 dingen zitten... of smt6 is kaduuk op de een of andere manier, of de instellingen zijn niet ok... & zoals eerder gezegt, instellingen staan op
teeth per turn: 2(incl miss)
teeth per firing: 1
ign dwell op ,0
Reply

#62
Ik heb het gewoon aangesloten zoals op het schema op pagina
....Drivin' the Rival....
Reply

#63
echt wel. tijdens starten zet je hier je accuspanning op....c1
Reply

#64
nou ok danTongue maar waarom loopt mn motor dan nog zonder smt6?
Reply

#65
Omdat je het toch niet goed hebt gedaan??Tongue
....Drivin' the Rival....
Reply

#66
jahstupid maarjah, denk nu dus wel dat er wat stuk is gegaan in de smt6 zelf.. ik ga even contact opnemen met perfect power, die weten vast hoe je dit kan meten..

mocht ie stuk zijn.. dan moet ik em maar ff open zien te pielen kijken of het nog repareerbaar is... anders maar wat anders zien te verzinnen, standalone ofzo 42

wel dom van mijTongue c1 & c6Tongue zitten boven elkaar en alstupid
Reply

#67
Weer een leuke optie in de Adaptronic ECU.
Geen idee of dit werkt maar ik ga het eens uit proberen. Met deze optie in de ECU kan de ECU versnelling of vertraging meten aan de hand van het motor toerental.
Door de timing om de zoveel slagen vroeger te zetten krijg je koppel verandering wat in een positief om negatief getal omgezet word. Gewoon een Df (delta frequentie) meeting.
Even een run loggen en kijken bij welk toerental je vertedering of verslechtering hebt.


OK, firstly I should stress that it's an experimental feature.

Here's what to do, to just get the number out to aid with tuning:

1. In Corrections -> Ignition Control, set mode to "Open Loop"
2. Go to Corrections -> Ignition Control -> Set Adaptive Mode Parameters
3. Turn on "Always Sense Torque" and click OK
4. Under "Adaptive Ignition", set "No of Engine Periods" to 4
5. Under "Adaptive Ignition", set "Angle" to about 2 degrees
6. Under "Adaptive Ignition", set "Filtering" to 12.5%
7. Under "Adaptive Ignition", set "Stabilise Time" to 1012

Now, when the engine is idling, the number after "Adv" in the gauges window (and in the log file) should no longer be zero. A positive number means that you can get a torque improvement by advancing the ignition, whereas a negative means the opposite. In this mode (open loop), the ECU won't adjust the ignition timing for you (other than to sense the torque) - it will just give you the number and you can use that to adjust your map.

You will notice that in this mode, the idle is more rough than usual. This is because the way the ECU senses the torque change from ignition timing is by dithering the ignition timing between "normal" and "+2 degrees" (in the above example), and sensing the change in engine speed. It does this every 4 periods (in the above example). You can tell that this is happening by looking at the ignition timing at idle - you should see it jumping forward and back by 2 degrees.

If the "Adv" number jumps around too much, try a lower filtering value (eg 6.25 instead of 12.5). If you make it too small, you may kill the signal or it may take a long time to respond.

If you change the engine speed or load, the number will go back to zero until it has stabilised. Because the ECU is looking for changes in engine speed, a sudden acceleration or deceleration of the engine will completely muck up the readings - so the ECU changes it to zero during this time.

Have a play!
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#68
Wat info over lamda sondes en het bevestigt wat wij al lang wisten.LOL


http://www.fordmuscle.com/archives/2007/.../index.php
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#69
Nieuwe software.

Er komen regelmatig nieuwe dingen uit die je meer opties geven of dingen inzichtelijk maken waardoor je een installatie een stuk makelijker kan maken.

Met deze beta versie van WARI is het mogelijk om de ken velden in een Excel bestand te zetten om er zo grafieken van te kunnen maken en ze met andere mappen te vergelijken.
Je moet wel handig zijn met Excel maar als je weet hoe het werkt is het een zeer krachtig instrument.

Ook kan je nu zien hoe de ECU zijn waarden calculeert per functie. Das helmaal super om deze functie bokken te zien werken met actuele waarden en je weet gelijk hoe het opgebouwd word.
Helaas moet je wel even lid worden van het forum om er bij te kunnen.

http://www.adaptronic.com.au/forum/index...opic=439.0
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#70
Voor de gene die lid zijn van het Adaptronic forum je kunt hier de firm ware down loaden en een nieuwe WARI verzie.

http://www.adaptronic.com.au/forum/index...opic=480.0

New features include:

-Idle value dithering.
-Traction and launch control.
-Corrected hysteresis bug on general outputs.
-Modified Subaru 99-00 code to allow cam pulses to overlap crank pulses.
-Added control over maximum boost and duty cycle for each gear.
-Added gear learning.

http://www.adaptronic.com.au/files/WARI/...1_beta.zip
http://www.adaptronic.com.au/files/firmw..._V10N6.adf

enjoy!
Het gaat als volgt.

Ga naar road speed en dan naar luanch control.
Klik MVSS aan.
Zet de minimum road speed op 5Kmh
Dan rev limiter RPM op 3600 zetten.
En dan niet vergeten Enable aan te klikken ander werkt het niet.
Ook de MVSS waarde op 4269 zetten of caliberen op 50Kmh.

Wil je nog een stap verder gaan dan kan je via een aux in ook met een schakelaar de lauch control aan en uit zetten en je kan ook via een aux uitgang een meling krijgen of hij aan of uit is. Ik heb hem zo ingesteld dat Mn engine warning lampje gaat braden als hij aan is en boven de 5Kmh gaat hij dus ook uit.

Voor traction control moet je wel een read of hall sensor op je achterwiel plaatsen.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#71
AFR (air fuel ratio)

We hebben het er zo vaak over en we weten ook dat je de motor sloopt als je de motor te arm laat lopen en dat de kans op detonatie toeneemt.

Welke AFR waarde hoort waarbij?

Lamda 1 of te wel een AFR van 14.7 gebruik je voor een lage belasting dus voor normaal rijden en voor een turbomotor houden we dat aan tot 100Kpa of te wel buitenluchtdruk.
Voor de APK willen we de motor nog wel eens op 15.5 AFR zetten, maar niet alle motoren lopen dan nog lekker en je heb dan ook kans dat de APK keurmeeste gaat lopen zeuren over rest zuurstof dus dan kan je als nog je kat er onder gaan zetten.
Voor een N/A motor houd je 13 AFR aan bij vollast.

Turbo en AFR.

Met een turbo heb je te maken met een detonatie grens die eigenlijk los staat van je AFR.
Das vreemd zal je denken, maar dat komt eigenlijk door je inlaat temperatuur die ook voor een groot deel je detonatie grens bepaald. Hoe warmer de inlaatlucht des te groter de kans op detonatie.

Even een voorbeeld.

Normaal heb je een inlaat temp van 10 a 20 graden boven de buiten lucht temp met een goed intercooler systeem. Tot een graat of 50 inlaat temp kan je nog draaien op een AFR van 11.5 tot max 12 AFR, boven de 50 graden ga je de motor rijker zetten en richting de 11 AFR laten lopen, je kan dat ook nog kiezen om de ontsteking wat later te gaan zetten om detonatie te voorkomen maar dat heeft vaak als gevolg dat je uitlaat gas temp te hoog word.
Met een standaard G13B blok met een CR van 10:1 zet je de AFR tussen de 10 en 11 in.

AFR en toerental stijging bij turbo motoren.

Een tijdje geleden zijn we aan het uitzoeken gegaan hoe de AFR zich gedraagt tijdens het optoeren van de motor.
We weten dat er verschil in de AFR waarden als we door de versnellingen heen gaan.
Dit komt deels de acceleratie verrijking in de lage versnellingen, maar het opspoelen van de turbo.
De ervaring is dat met de meeste goedkopere ECU systemen het mengsel veel armer word naarmate de motor langzamer optoert door dat men in hogere versnelling rijd.
Blijkbaar corrigeren deze ECU
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#72
Boost control adaptronic:
Wie gebruikt wat voor klepje? Ik zit dus te denken aan een klepje van een VAG TDi motor alleen weet dus niet of deze wel overdruk aan kan aangezien dat de diesels vacuum gestuurd zijn.. Dus wie weet?
Reply

#73
Als je hem heb leggen kan je het uit proberen, maar heb geen idee of het werkt.
Klep denk met 23Hz PMW zetten.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#74
voor de mensen met adaptronic & AEM wideband setje;

http://www.adaptronic.com.au/files/WARI/...ithAEM.zip
http://www.adaptronic.com.au/files/firmw..._V10NA.adf

voor seriele verbinding tussen de AEM & Adaptronic.
hoe je het kabeltje moet maken staat in de instructie boekje van je AEMWink
Reply

#75
Devil-GTi Wrote:voor de mensen met adaptronic & AEM wideband setje;

http://www.adaptronic.com.au/files/WARI/...ithAEM.zip
http://www.adaptronic.com.au/files/firmw..._V10NA.adf

voor seriele verbinding tussen de AEM & Adaptronic.
hoe je het kabeltje moet maken staat in de instructie boekje van je AEMWink


Ja ik heb de log van de aem op de adaptronic al gekregen door eem rs232 op de kabel te solderen. Dat is gelukt.

Maar alleen moet ik nog met de adaptronic dan testen. Dat iz nog niet gelukt.
Misschien als ik helemaal klaar bent kan ik bij jouw komen mist je niet te ver woontSmile
Met vriendelijk groet,
Mustapha A. Baroud
Reply

#76
Hahaha wat is ver Groningen34

Dan nog 10 minuten doorrijden34
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.