24-04-2006, 23:28
Quote:Originally posted by Mauspeed
als ik mn turbo dan heb lopen wil ik er ook zeker wel bij zijn!
aha dan heb ik een goede tip voor je, door werken

![[Image: nox6logo.gif]](http://www.nox6.nl/auto/nox6logo.gif)
info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl
MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
SMT6 - Apdaptronic - enz. (Schema's en Tech Talk)
|
24-04-2006, 23:28
Quote:Originally posted by Mauspeed aha dan heb ik een goede tip voor je, door werken ![]() ![]() ![]() ![]() info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
25-04-2006, 14:55
(This post was last modified: 25-04-2006, 14:56 by rvengineering.)
Goed nieuws de nieuwe Adaptronic ECU is geboren.
De nieuwe ECU heeft 4 x zo veel intern geheugen waardoor er heel wat nieuwe mogelijkheden mogelijk zijn. Dit neemt niet weg dat de 420 ECU zijn werk ook goed doet alleen minder mogelijkheden heeft. Als ik Andy zijn plannen hoor dan kan er in de toekomst ook een display aan de ECU gekoppeld gaan worden waar je ook mee kan afstellen en de motor parameters kan gaan zien. ![]() Ik ga proberen een Beta versie ECU naar Nederland te krijgen om mee te gaan spelen. Wat ik graag van iedereen wil weten wat voor dingen je graag wil zien als opties van de nieuwe ECU? En wie weet komen ze er in te zitten ![]()
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.
Crash test dummy thrill seeker ![]()
oeh das goed nieuws....
hmmm ga weer even in adaptronic duiken aangezien beetje weggezakt is qua mogelijkheden, mooie functie van het display zou zijn, bijv alarmering, indien gemeten waardes (bijv. temperatuur) buiten hun ingestelde settingrange komen. interpoleert de adaptronic ook?
28-04-2006, 11:09
(This post was last modified: 28-04-2006, 11:14 by rvengineering.)
ik heb goed nieuws want de nieuwe ECU van adaptronic kost het zelfde, alleen heeft hij veel meer mogenlijkheden.
Andy is nu nog aan het beta testen, en hij heeft me verzekert dat ik de nieuwe versie krijg als ik ze bestel. ik ben een beetje aan de vroege kant want oficeel is er nog niks bekent. voor de mensen die naar speed 2006 gaan, daar kan ik de beta versie van de nieuwe soft ware laten zien. omdat er nu 2 mappen zijn voor zowel fuel en ignition kan je nu gaan combineren met MAP & MAF of TPS. ook is het nu mogelijk de onsteking map op teperatuur aan te gaan passen. naar mijn idee niet echt nodig voor de G13B motor maar voor de gene die graag van spelen met instelingen houden wel leuk als het er in zit. Ik zit nu in spanje in de zon te bakken, heb nu even geen idee wat er nog meer aan nieuwe speeljes in het programma bijgekomen is. einde van volgende week hoop ik dat te weten ![]()
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.
Crash test dummy thrill seeker ![]()
Heeft iemand misschien een aansluitschama van een Apexi SAFC2???
Edit: dit heb ik gevonden: http://www.apexi-usa.com/pdf/productDocu...on/202.pdf Het staat bijna onderaan. Maar welke draden moet ik hebben van de ECU om de draden van mijn Apexi op aan te sluiten? Red (power) ----> ? Green (RPM signal) ----> ? enz. Of zitten deze kleuren gewoon op mijn ECU? En kan ik dan alles zo aansluiten?(kleur bij kleur). Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
23-06-2006, 19:35
Het zit er al in.
The wires from the apexi are labelled such: Red (power) : connects to A1 Green (RPM) : connects to c6 Grey (throt): connects to A9 Yellow (AFM): connects close (ie within 10 cm of) A6 White (AFM): connects further (ie I put mine down near the firewall, but you don't need to put it that far, as I believe I cut my afm wire, so the signal has to go through the Apexi) to A6 Black (gnd) : connects to B16 (ON THE MANIFOLD) if you don't do this correctly you will harm the ecu. The ecu from my investigations grounds itself from the manifold. Standing at the front of the engine, on your right side of the manifold, there will be a screw with a few wires, screwed into the 4th cylinder piping from the plenum. This is the grounding point for the 'black wire' of the Apexi loom. Brown (gnd) : connects to B16 (within 10cm of the ecu). Blue (Air/fuel): connects to A8 Where ssgti went wrong was with the grounding wires, they used B6 instead of B16. It sounds like a typo, but there is nothing connecting to B6 on the ecu. So in theory, if you connected the Apexi to this terminal, god knows what will happen to the ecu, let alone your Apexi. This is one thing that has me very dissapointed in ssgti's failure to act on such a crucial error. Misschien heeft de volgende hier wat aan.
01-08-2006, 23:06
Ik heb vandaag de nieuwe 420C Adaptronic ECU
14-10-2006, 15:24
Snelle nokkenassen en je inlaat systeem.
We zijn op dit moment bezig met een ombouw van een G13B GTI blok met snelle nokkenassen en weber carburateurs naar een Adaptronic motor management systeem dat zowel de ontsteking als injectie regelt. De carburateurs zitten nog wel op de motor maar krijgen geen brandstof meer, de gasklep word alleen nog maar gebruikt. Wat me gelijk al opviel en daar was ik eerder ook al achter gekomen met de carburateur set-up van junior maffia is dat als je de gasklep dichter bij de inlaatklep zet de motor veel netter loopt en er minder gaten in je vermogens band vallen, vooral laag in toeren. We weten nu ook dat een injectie systeem met throttle body
14-10-2006, 16:52
Gaaf man
![]() ![]() ![]()
14-10-2006, 17:01
Snelle Jelle Wrote:Gaaf manEen Swift waar ze oval racing mee doen. Helemaal gestript, alleen de bodemplaat en een deel van het dak is nog Swift body en de rest is buizenframe. Het weegt dus ook niks meer. Jammer dat ik er geen foto van gemaakt heb. ![]()
15-10-2006, 12:11
Nou is er al veel bekend over de instellingen voor de G13B met een adaptronic. Maar zijn die gegevens ook te gebruiken voor een G13BA-setup, of moet het wiel dan opnieuw worden uitgevonden?!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
15-10-2006, 12:41
The Force Wrote:Nou is er al veel bekend over de instellingen voor de G13B met een adaptronic. Maar zijn die gegevens ook te gebruiken voor een G13BA-setup, of moet het wiel dan opnieuw worden uitgevonden?!Als je er mutipoint injectie op wil zetten met bijvoorbeeld throttle bodys dan moet je misschien het ontsteking signaal van de verdelerkap anders programmeren wat zo gedaan is en brandstof en ontsteking map aan passen. De originele ECU kan kompleet weg en we pakken voor het gemak de stekker van de ECU om daar de spanning voor het systeem weg te halen, en in het geval dat er een carburateur opzit pakken we de spanning ergens anders weg. Wat dat betreft moet je het niet moeilijker maken als het is. ![]()
26-10-2006, 19:45
even over het schema in de 1ste post, hier staat
26-10-2006, 21:21
De MAP sensor sluit je aan op deflectie ingang waar je normaal eigenlijk de TPS sensor op zet.
In plaats dat je de gasklep stand neemt pak je dan de inlaatdruk als load referentie van de motor. Een SMT6 op Map laten draaien, gezien de lage resolutie en het niet interpoleren tussen de map instellingen zal het moeilijk of niet gaan.
30-10-2006, 14:02
heeft nox6 dan niet met smt6 + map gereden. & puppetmaster ook.
het hoeft natuurlijk niet perfect te lopen, als het maar redelijk loopt & safe. adaptronic oid komt nog wel maar eerst nog ff niet. & iets is altijd beter als niets ...? ![]() dus ff kijke, de map sensor wordt belasting. & tps blijft zitten voor sier? of blijft ie als sensor zitten van de positie v/d gasklep? lijkt me niet aangezien de map sensor dat dan heeft overgenomen maar wil ... het ff .... weten. & anders ga ik eerst met maf afstellen. dan zit het ook wel snor
08-12-2006, 09:29
SpeedSwiftMarky Wrote: even een vraagje over de aansluiting van de SMT6 op een N/A blok, dus zonder MAP sensor. de MAP sensor zit hier volgens schema aangesloten zowel op de "analoge deflectie" en op de "AMP-ingang". wanneer ik nu mijn TPS op de "analoge deflectie" aansluit, moet deze dan net als de MAP sensor ook op de "AMP-ingang" ??
08-12-2006, 13:14
Je kunt ze allebei aansluiten, Defelction en AMP op je TPS sensor.
Met AMP kan je een correctie factor ingeven, maar ik denk dat dit een beetje onoverzichtelijk word met afstellen. Probeer het gewoon uit wat het doet, maar wees voorzichtig.
26-03-2007, 20:14
kon dit niet vinden op t forum, maare wat wordt er bedoeld met een power module?
klinkt niet echt als een impulsgever voor je ontsteking oid ![]()
26-03-2007, 21:28
Puppetmaster Wrote:Quote:Originally posted by sebaszz Toevallig bij Hurricane.... leuk tokotje aldaar hoop kennis ook
http://gtracer.net/profiles/markluitjes
Check out my carlot at GTRacer |
Users browsing this thread: |
1 Guest(s) |