raamprobleem bestuurders kant! (mijn raam gaat slecht dicht)
#1
heel vervelednd elke keer hetzelfde topicje!!
maar hier is er weer 1!!

wie heeft er ervaring mee of een oplossing voor mijn raampje aan de bestuurderskant, deze gaatslecht dicht, echt heel erg ******!!

iemand een goede tip??"?

vr.gr. Joost
Reply

#2
Dit probleem heb ik ook.
Ik zal ook heel blij zijn met een goed antwoord.devil
Reply

#3
Quote:Originally posted by JO-Z
iemand een goede tip??"?

Ja, de zoekfunctieTongue

Zijn de rubbers, effe paneel erafhalen en kijken of er nog wat bijgebogen/gesmeerd kan worden. Anders vervangen.
[Image: blackkeyssig.jpg]
Reply

#4
Als tijdelijke oplossing gebruik ik altijd siliconenspray om je ramen lekker glad te houden. Zo gaan ze weer een maandje of 2 goed open en dicht.
Wel even oppassen voor je lak!
Reply

#5
Toevallig gisteren nog dezelfde vraag aan de Suzuki monteur gestelt. Het antwoord: als het raam tijdens het rijden zichzelf naar buiten drukt als je die wil sluiten, sloop dan het binnenpaneel van het portier eraf, en stel het raam aan het scharnier wat naar beneden aan de achterkant (dus de moertjes/boutjes die zo ongeveer onder het deurslot zitten). Beetje een vaag verhaal, maar ik wil het iig even proberen of het werkt.

Oh ja, en nieuwe raamrubbers kopen word je ook niet vrolijk van: €86 per stuk, en goede 2e handse gevallen ben ik nog niet tegen gekomen.
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#6
mijn raam gaat ook slecht dicht en als ik pech heb staat me raam hendig scheef naar buiten en maakt een tering herrie als je op de snelweg zit.

wie weet hier iets op?
wat kost een nieuw raam eigenlijk?

groetjes Lonny
Have fun in your life, laugh with people who make you laugh!
Act silly whenever you can! Enjoy your life like there is no tomorrow.
Reply

#7
Ik heb ook ooit eens het probleem gehad dat m'n raam niet meer wilde sluiten of erg slecht dicht ging.
Ik heb toen een nieuw raamrubber gekocht en dat is al bijna 4 jaar geleden. Ik koop voor die € 86.- wel een nieuw rubber i.p.v. een hoop ergenis. Siliconen spray helpt wel, maar zoals gezegd maar misschien voor een maand of twee.
Als het echt het raamrubber is, zou ik gewoon een nieuwe kopen39
Scheelt een hoop ergenis34
....Drivin' the Rival....
Reply

#8
Quote:Originally posted by SuZi_Lonny
mijn raam gaat ook slecht dicht en als ik pech heb staat me raam hendig scheef naar buiten en maakt een tering herrie als je op de snelweg zit.

wie weet hier iets op?
wat kost een nieuw raam eigenlijk?

groetjes Lonny

Heeft weinig te maken met je raam hoor,als je een nieuwe raam koopt heb je hetzelfde probleem.Haal je deurpaneel los,en maak de boutjes iets los van je raammechanisme,dus niet helemaal losdraaien!Dan kun je raam iets naar boven of beneden en links rechts manouvreren,vastzetten en kijken bij welke stand de boel goed dichtgaat .Kijk als eerste of de geleider waarin het raam in het rubber zit ondersteund niet is verbogen en het raam goed binnen de rubbers blijft zitten.De kans is vrij groot dat rubbers versleten zijn en het raam er dus gewoon uitwipt.Helaas zijn dat niet goedkope dingen bij een swift puke
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#9
kijk hier kan ik wat mee, ik heb dit probleem dus op mijn baleno ook aan de bestuurderskant. Als ik het raam naar beneden gehad heb dan kantelt het raam iets en is idd heel irritant op de snelweg, kzal mijn rubbers eens bekijken
snowboardleraar in Tsjechi� tot eind maart.
[Image: swiftsig3.JPG]
Reply

#10
ik ook eens nakijken als ik even tijd heb zit nu op school ben uit de les worden gegooid omdat ik iemand een foto wilde laten zien en per ongeluk op de fotoknop duwde in plaats van de reviewUnhappy boeie ik kan die leraar toch niet uitstaanpuke
het geluid wat er door het raam werd gemaakt kwam nog boven mijn muziek uit en die stond al hard.

groetjes Lonny
Have fun in your life, laugh with people who make you laugh!
Act silly whenever you can! Enjoy your life like there is no tomorrow.
Reply

#11
hahah, dat is inderdaad helmaal *****

in ieder geval eerst allemaal bedankt!!
Reply

#12
bij mn gs was et ook zo... met dichtdraaien.. en alleen aan de bestuurderskant...
met mn gti draait ie mooi dicht... maar als ik 160 rij dan flapt ie er buiten heb ik laatst ondekt Tongue
maja succes iig! 39
Reply

#13
deurpaneel er ff uitwippe, had ik ook last van, bij mij lag de ruit uit zn sponning. dan gaat ie ook wat moeilijk op en neer... & idd ff sprayen met siliconen39
Reply

#14
Bij bijna elke auto materialen zaak hebben ze wel raamrubber spray....smerig goedje en het laat vlekken achter op je ruit maar werkt perfect.
Je moet dan wel de bus hebben waar een milieu waarschuwing op staat...die andere busjes zijn habbi babbi zooi die nog slechter werkt dan siliconen spray.

FF je raam open, tusseen de rand in spuiten van boven naar beneden.
Wil je raam nog steeds niet lekker dan ff deur paneel dr af, kijken of die niet uit de sponning is en ff de rubbers daar ook inspuiten.
20 minuten ofzo ff open laten daarna want de stank is niet te harden als je je ramen direct dicht doet.
Extra tip...niet op de laagste rand spuiten, de vlekken zijn heel moeilijk van je raam af te krijgen en die zooi vreet ook in je lak.
KAN irriteren als het op een wondje terecht komt dus handschoentjes aan als je sneeen op je vingers hebt Tongue

bijna een jaar geleden gedaan bij mn eigen autos en de ramen sluiten perfect ook bij 150+ km/h
[Image: forum_image.php?c=2]
[Image: forum_image.php?c=4]
(Experimentele automagische image handtekening!)
Reply

#15
raamspoilers monteren helpt ook altijdSmile
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#16
(28-04-2009, 18:45)VR Wrote: raamspoilers monteren helpt ook altijdSmile

Raamspoilers? Bedoel je windschermen?

Ik moet er nog 1 hebben eigenlijk, wat kosten die dingen eigenlijk bij de dealer (zijn originele Suzuki die er bij mij opzitten). En moeten die per set of per stuk worden gekocht aangezien die van de bestuurderskant er nog gewoon op zit, de andere ligt ergens naast de A17 in de berm 42
Q.V.D.M. winnaar maart 2008
Reply

#17
Ik denk dat deze alleen per set te koop zijn Wink

Reply

#18
Je moet idd ff je raamrubber goed in de rails leggen en met siliconen spray doen, deed wonderen bij mij...
Als je rubber niet goed zit kan hij dubbelslaan en dan doet hij het niet zo goed...
Kans is dat je raamspoiler per kant kan krijgen bij Suzi dealer, maar weet Beun mischien meer over te vertellen...
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#19
(04-04-2006, 01:24)ikinks Wrote: Toevallig gisteren nog dezelfde vraag aan de Suzuki monteur gestelt. Het antwoord: als het raam tijdens het rijden zichzelf naar buiten drukt als je die wil sluiten, sloop dan het binnenpaneel van het portier eraf, en stel het raam aan het scharnier wat naar beneden aan de achterkant (dus de moertjes/boutjes die zo ongeveer onder het deurslot zitten). Beetje een vaag verhaal, maar ik wil het iig even proberen of het werkt.

Oh ja, en nieuwe raamrubbers kopen word je ook niet vrolijk van: €86 per stuk, en goede 2e handse gevallen ben ik nog niet tegen gekomen.

Ik heb precies dit probleem, dat het raam bij het laatste stukje naar buiten gedrukt wordt.
Ik heb eerst even wat andere dingetjes die ik ga fixen, maar daarna ga ik toch echt even deze rubbers vervangen.
Ook is volgens mij het motortje aan de passagier zijde stuk.
Deze haal ik dan gelijk even van de sloop (eerst even door meten natuurlijk).
Reply

#20
kon me niet voorstellen dat ik 't met wat silliconenspray de boel weer kon maken.. maar jullie hebben helemaal gelijk!
deurpaneel er uit gehaald (borgpin van de zwengel was ff prutsen om 't eruit te halen.. maar met een schroevendraaier en je kop tegen de deur lukt het net)..
raam rechtsonder er weer in gewipt met een schroevendraaier.. flink spuiten, en hij glijd weer prima! raam valt er ook weer mooi in.. geen gefluit meer op de snelweg Biggrin
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.