..::SpeedSwiftMarky::.. Back on Track
#81
Ik zat idd fout wat betreft de 3 ontstekingen:o
Wat je onderin (analoog) op de scoop ziet zijn 3 ontstekingen van de Pick-Up spoel.
Wat je bovenin (digitaal) op de scoop ziet zijn 4 ontstekingen maar omdat het tandwieltje is het verdeelhuis maar 3 (contact)puntjes heeft, zie je in de analoge weergave idd maar 3 ontstekingstijden.
Het is dus een missing tooth operation. SMT6 mode 1.
Ik heb aankomend weekend geen tijd om er mee verder te gaan dus dat wordt volgende week pas weerCry Unhappy
We zijn een goed eind opweg en nu rest alleen het afstellen nog van de SMT6.


Vandaag heeft Ome Postbode een pakketje bezorgd en daar zat dit in:

[Image: Pillar_mount_1.JPG]

[Image: Pillar_mount_2.JPG]

[Image: Pillar_mount_3.JPG]


Dit komt bij Suzuki RD vandaan. Moest nog wel even € 35.- betalen voor invoerkostenUnhappy
Van de week krijg ik als het goed is ook de SLM metertjes binnen. Volgende week zat te doen dus37 34
....Drivin' the Rival....
Reply

#82
Mijn scoop laat idd het missing tooth principe zien. Ik heb de ontsteking van de GTi gebruikt, maar heb het 'tandwiel' wel gemodificeerd met een freesbank (tanden weggehaald zodat ik mooi 4-1 tanden had op het wiel).

Ik gebruik(te) de missende tand om de ECU te laten syncroniseren met de 'krukas'. De orginele ontsteking van de GTi heeft 3 pulsen per cylinder (12 totaal). De orginele ECU gebruikt die pulsen voor de interne timing en berekeningen. Deze werkt niet met het missing tooth principe (er ontbreken namelijk geen missende tanden).
Reply

#83
Geinig spul heb je er weer bij. Bedankt voor de uitleg over de telefoon Mark. 39
Ik ga morgen even de SMT6 werkend krijgen en zien of ik dezelfde problemen ermee heb.
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#84
ik heb mijn slm meters ook op de a-stijl gehad en ik moet zeggen als het donker is zie je niks meer als je een bocht naar links moet maken daarom heb ik ze in mijn dash gemaakt. Of je moet er voor zorgen dat je de lichtsterkte kunt dimmen. Maar verder respect voor het werk en succes ermee39
Reply

#85
Gave meterhouders!!Drewl
Reply

#86
idd, gave meterhouder.. mah vind de stijl voor 2 meters mooien staan, is niet zo druk weet je34
Reply

#87
Na lang kijken en klooien zijn ik en Björn er toch nog steeds niet uit hoe je de SMT6 aansluit qua ontstekings gebeuren....Unhappy

Ik had de motor draaiend met de SMT6 eraan en ik kon naar mijn mening ook de ontsteking verdraaien met de SMT6 software. Alleen zag ik op de krukas gradenverdeling geen veranderingenPuzzled
Dus zit er nogsteeds iets niet goed.
De SMT6 zit nu op de pick-up spoel aangesloten die in het verdelerhuis zit. Volgens mij moet je de signalen van de pick-up spoel helemaal niet te veranderen. Althans...dat geeft Perfect Power op de aansluitschema's niet aan.
Ik ben wéér aan het mailen met PP en ik ben benieuwd of het nu wel gaat lukken.
Ook op het RedLineGTi-forum zijn er mensen die met een SMT6 rijden, evenals op het TeamSwift forum.
Alleen is er niemand die reageerdCry en dat maakt me nou zo droevigCry Cry Cry
En als ze wel reageren dan is dat éénmalig en dan houd het ook op.
Ik snap best dat er mensen zijn die ook liepen te kloten om de SMT6 aan de praat te krijgen wat betreft de ontsteking, maar dan kunnen ze ons toch wel even helpen??
Ik ben nu al zo'n 3 maanden bezig en als het nog veel langer duurt, dan schop ik dat tyfus ding helemaal naar de klote.
Ik heb er zo langzamerhand wel genoeg van.

Wel leuk nieuws is, dat de SLM metertjes afgelopen zaterdag binnen waren gekomen
39
....Drivin' the Rival....
Reply

#88
Lekker dat je meters er zijn Mark! 39

Ja, dat SMT6 verhaal begint een beetje hachelijk te worden. Hoewel ik ondertussen veel meer begrijp van de auto en de SMT6 weet ik nog steeds niet hoe ik het nou werkend kan krijgen.

De crank shaft sensor moeten we in ieder geval niet hebben, want dat is geen signaal. Alleen een plus en een min voor de sensor.
Het zal toch in C6 moeten zitten, alleen weet ik niet hoe.
C6 -> yellow + blue/black -> pink -> C6 moet het in ieder geval niet zijn. Want dat werkt niet. 34

Laat maar even weten als je wat meer weet. Wink
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#89
is idd wel jammer dat er zo weinig feedback is van mensen hetzij dat het er niet is of dat ze niet willen geven/helpen.

ik zit op dit moment met een dramatisch tijd probleem, maar goed ik wil ff kijken of ik je ermee kan helpen.
zal dan wat tijd in moeten steken hoe dat ding nou werkt.
maar pin me er nou niet op vast want ben erg druk met werk (ben met al me vrienden aanwezig op me werk) en thuis het een en ander verbouwen dus lukt niet op kort termijn.

maar stop eens wat documentatie in me mail en ik zal eens een avond gaan bekijken.
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#90
Ik zou zeggen kom een keertje langs dan lossen we het op, kan niet moeilijk zijn.
Lastig He SMT stress.Tongue
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#91
Quote:Originally posted by rvengineering
Ik zou zeggen kom een keertje langs dan lossen we het op, kan niet moeilijk zijn.
Lastig He SMT stress.Tongue

Ik kan je verklappen dat ik al meerdere keren met dat ding in mijn hand heb gestaan om 'm het raam uit te knikkeren. Tongue
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#92
Ik snap het echt niet hoor. Dimi en ik hadden dat ding er in een uurtje of twee inzitten. Helemaal werkend. Ontsteking vervroegen, verlaten, enz. Totaal geen probleem.

Alleen... we hebben dat ding niet aangesloten zoals ik de handleiding staat (want die is ruk. Het aansluitschema bedoel ik dan. Totaal niet geschikt voor omgebouwde swift turbo motoren). We hebben zelf logisch nagedacht en beredeneerd hoe we het gebeuren aan gingen sluiten (scheelt misschien ook dat ik in de electronica/firmware 'business' zit).

Solderen, starten, draaien....
Reply

#93
Quote:Originally posted by Ice
Ik snap het echt niet hoor. Dimi en ik hadden dat ding er in een uurtje of twee inzitten. Helemaal werkend. Ontsteking vervroegen, verlaten, enz. Totaal geen probleem.

Alleen... we hebben dat ding niet aangesloten zoals ik de handleiding staat (want die is ruk. Het aansluitschema bedoel ik dan. Totaal niet geschikt voor omgebouwde swift turbo motoren). We hebben zelf logisch nagedacht en beredeneerd hoe we het gebeuren aan gingen sluiten (scheelt misschien ook dat ik in de electronica/firmware 'business' zit).

Solderen, starten, draaien....

misschien is het dan wel aardig om die wijsheid en kennis te delen?
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#94
Ik heb de SMT6 op alle mogelijke manieren aangesloten en nog steeds doet dat tyfus ding het niet.
Ik wordt er echt niet goed van. Elke dag ben ik bezig met dat tering dingUnhappy
Ik heb ook een oscilloscoop gebruikt om te kijken welk signaal er van de Pick-up spoel af komt.
Maarja...we wachten wel weer de mailtjes af van Perfect Power. Kijken of hun het me wel kunnen vertellen....
....Drivin' the Rival....
Reply

#95
Quote:Originally posted by Ice
Ik snap het echt niet hoor. Dimi en ik hadden dat ding er in een uurtje of twee inzitten. Helemaal werkend. Ontsteking vervroegen, verlaten, enz. Totaal geen probleem.

Ik begrijp niet dat we dit veel vaker horen, maar op het moment dat we vragen "hoe zit het dan" mensen niet thuis geven.
Zonder dollen, we hebben nog van niemand een straight anwser gekregen. Nu zijn we inderdaad door logisch redeneren al een stuk verder gekomen. In ieder geval zover dat we ook weten waarom het schema van Perfect Power niet werkt. Maar hoe het wel moet, dat verteld het verhaal niet.
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#96
Quote:Originally posted by Puppetmaster
Quote:Originally posted by rvengineering
Ik zou zeggen kom een keertje langs dan lossen we het op, kan niet moeilijk zijn.
Lastig He SMT stress.Tongue

Ik kan je verklappen dat ik al meerdere keren met dat ding in mijn hand heb gestaan om 'm het raam uit te knikkeren. Tongue
gooi jij em uit raam, ga ik er onder staan de smt op te vangedevil
leuk hè elektronicaCry maja, eenmaal klaarDrewl Drewl
Reply

#97
er zijn toch mensen die smt gebruiken en gebuikt hebben, zoals dimi en ice.
Willen die dan misschien niet heb juiste aansluitschema weggeven. same problem bij mij
Reply

#98
Nee, het lijkt er wel op alsof er een algehele informatie stop is ofzo. Iedereen zegt dat het werkt, maar niemand verteld hoe of zijn het vergeten.
Op TeamSwift rijden er tientallen mensen met een SMT6 rond, maar niemand reageert. Erg frustrerend allemaal. Puzzled
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#99
Quote:Originally posted by nox6
Quote:Originally posted by Ice
Ik snap het echt niet hoor. Dimi en ik hadden dat ding er in een uurtje of twee inzitten. Helemaal werkend. Ontsteking vervroegen, verlaten, enz. Totaal geen probleem.

Alleen... we hebben dat ding niet aangesloten zoals ik de handleiding staat (want die is ruk. Het aansluitschema bedoel ik dan. Totaal niet geschikt voor omgebouwde swift turbo motoren). We hebben zelf logisch nagedacht en beredeneerd hoe we het gebeuren aan gingen sluiten (scheelt misschien ook dat ik in de electronica/firmware 'business' zit).

Solderen, starten, draaien....

misschien is het dan wel aardig om die wijsheid en kennis te delen?

Ik heb denk ik al ongeveer 2u totaal met Mark aan de tel gehangen om uit te leggen hoe wij het gedaan hebben. Ik ben echt niet beroerd om die info te geven hoor, als je daar op doelde. Maar op den duur weet ik het ook niet meer. Ik heb geen tijd om langs te komen en alles aan te komen sluiten. Ik vertel nu alles uit mijn hoofd, want ik heb er geen documentatie over gemaakt.

Wat je niet moet doen (in mijn ogen):
- SMT6 aansluiten op de pickup spoel (dat is namelijk een 'raar' signaal wat de smt6 niet goed kan 'voorspellen' en gebruiken om de juiste info uit te destileren);
- De TPS aansluiten op de load ingang;

Hoe wij het gedaan hebben (in het kort):
- SMT6 analog in aansluiten op de uitgang van de maf;
- SMT6 analog uit aansluiten op de ecu waar eerst het signaal van de maf naartoe ging;
- Voor de load ingang van de smt6 gebruik je het MAP-sensor signaal
- De voeding van de MAP-sensor haal je van de TPS (+5v en massa... NIET HET CHASSIS);
- De onstakingsdraad die van de ECU naar de power-module gaat knip je door;
- De onstekingsdraad van de ECU gaat naar de unipolaire ingang van de SMT6;
- De unipolaire uitgang van de SMT6 gaat naar de doorgeknipte power-module draad;
- De feedback draad van de power-module laat je gewoon zitten;
- De pickupspoel bij de verdeler laat je gewoon aangesloten zitten op de ECU;

Hoe we de software geconfigureerd hebben weet ik niet meer precies. Ik meen 2 pulsen per omwenteling, niet syncen met missing tooth. Het pulspatroon is nu voor de SMT6 voorspelbaar en bruikbaar, waardoor je de ontsteking kan vervroegen en verlaten.

Zow goed???

PS: Ik heb dit al een x-aantal keer vertelt tegen Mark.
Reply

@ Ice

Ik snap dat je "gefrustreerd" raakt dat het jou wel is gelukt en bij een ander lukt het niet.
Ik respecteer ook de tijd die je met mij aan de telefoon hebt gehangen.
Maar soms spreek je jezelf wel tegen vind ik (No offence).

Nu zeg je dat je NIET de pick-up spoel draden moet hebben. Kan ik begrijpen i.v.m het onvoorspelbare signaal.
Alleen heb je dit ooit een keer op het Team Swift Forum gepost:

My settings:
- fuel lower limit: 0v;
- Fuel upper limit: 4.98v;
- Low level input: ON;
- High frequency: ON;
- 12 teeth per turn;
- 1 teeth per firing;
- All maps are zero, exept the scale maps (Temp engine, AMP), which are 1;

Main inputs/outputs:
- Yellow: Ignition in (pickup coil);
- Pink: output to the ECU (B1);
- Brown and blue: from MAF sensor;
- Purple: To ECU MAF (A6);

Hier zie ik dus dat je wel een draad hebt gebruikt van de pick-up spoel.
Oke....ik heb nu beide draden gebruikt en dat zou er dan maar één moeten zijn.
Denk je dat het dan wel gaat werken?? Ik denk dat het bij jou dus wel zo gewerkt heeft, of niet??
En ik neem aan dat je de aansluiting B1 (positieve signaal van de pick-up spoel) hebt gebruikt??
Jammer genoeg kan ik nu niks proberen omdat ik ziekies thuis zitpuke

Ik denk ook dat dit een setup was van jou ZONDER een MAP sensor, omdat je het hier nog over een MAF hebt. Dan kan het niet zo zijn dat je Bruin en Blauw hebt gebruikt, omdat Bruin gebruikt wordt voor de TPS.
Voor de MAF gebruiken we Blauw en Violet.
Dat je Pink hebt gebruikt begrijp ik dan enigzins wel, omdat het een Bi-polair signaal is. Al gebruik je alleen de positieve kant ervan...dus op mijn beurt zeg ik dan weer dat we wit (Uni-polair) moeten gebruiken..

Ik wil je best alle documentatie toesturen, zodat je er nog eens naar kunt kijken maar dat hoor ik dan wel van je.

Waar ik niet goed van wordt is dat er veel meer mensen zijn (niet alleen op dit forum) die ook een SMT6 hebben of hebben gehad en die niet de info willen delen zoals bijvoorbeeld op Team Swift.
....Drivin' the Rival....
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.