..::SpeedSwiftMarky::.. Back on Track
Zoooooooo heeeeeeee! Ik zie niks *kuche**kuche........Wat een stof zeg hé.......
Vandaag is het dan zover om eindelijk eens een keer de keiharde, snelle, om-je-oren-vliegende PK's te meten37.
Met de ó-zo-hoge turbodrukken die ik rij zal het nog wel gissen blijven hoeveel vermogen en koppel m'n schatje heeft maar een week of twee geleden heb ik samen met Wesley al een ritje gemaakt met de G-Tech meter. Ik hoop dat ik vandaag (na een paar uurtjes slapen) op ongeveer hetzelfde vermogen uit kom of meer uiteraard.
Volgens de meting met de G-Tech zal ik met 0.4 bar (jaja) op een PKtje of 143 zitten met een koppel van bijna 190Nm dacht ik.
We zullen later vandaag eindelijk weten of dat echt zo is of dat ik huilend naar huis kan.......
Later dus meer info en uiteraard foto's van D-Day39
....Drivin' the Rival....
Reply

Pussyboost power !!! ,


rules


whaha

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

Eindelijk dan eens met de GTi Turbo de testbank op geweest op een zeer geslaagde dag39!
Echt ontevreden ben ik niet maar ik denk dat de auto nog maar eens goed af gesteld moet worden. Dat bleek wel tijdens de 1e run op de testbank, toen de AFR vrij hoog stond, dus de motor liep vrij arm.
Bij de 2e run is de benzinedruk iets verhoogd en dat gaat dan gelijk een stukkie beter. Wel minder vermogen maar wel veiliger34.
De uitdraai:

[Image: DynoDag_04-04-2009_TestResults_1.JPG]

Swift 1.3 GTi Turbo @ 0.4 Bar (Org.101 PK krukas - 113Nm)
1e Run: (Erg arm mengsel)
-138.4 PK aan de wielen (159 PK op de krukas)
-152.2 Nm koppel (175 Nm op de krukas)
2e Run: (veilig rijk mengsel)
-122.8 PK aan de wielen (141 PK op de krukas)
-153.8 Nm koppel (176 Nm op de krukas)


Toch maar weer even in de laptop duiken om de instellingen te veranderenZzzz.
....Drivin' the Rival....
Reply

Was inderdaad jammer van de AFR laag in toeren, ook al omdat we er niet aan konden doen en je denk toch eens de SMT6 van een MAP sensor moet gaan voorzien of als je meer wil toch over moet gaan stappen naar een standalone en dan kan je gelijk de druk omhoog halen naar 0,6 bar in plaats van 0,4bar met de originele injectoren.

Zou er niet te lang zo mee doorrijden aangezien dit koppakkingen kost.Cry
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

Onderweg naar huis reed de auto niet lekker, omdat ´ie natuurlijk erg rijk liep door de verhoogde brandstofdruk. De AFR meter stond dan ook de hele tijd op RICH. Ook een paar keer even wat gas gegeven om te kijken wat de auto zou doen en de AFR bleef mooi laag staan.
Eerst heb ik Wesley thuis afgezet en daar de benzinedruk weer even terug gedraaid om te kijken wat de AFR zou doen onderweg naar huis tijdens cruisen en gasgeven. Als ik flink gas geef, dan bouw ik dat eerst op zeg maar en dan heb ik een goede AFR waarde. Als ik aan het sporten ben zeg maar, dan geef ik nooit in één keer vol gas maar dat bouw ik dan op. Op de Dyno wordt natuurlijk in één keer vol gas gegeven en dan is de AFR niet echt best.
Onderweg naar huis ook even flink wezen planken om te kijken naar de AFR waarde. Deze bleef rond de 11 á 11½ hangen op mijn manier van gas geven34.
Uiteraard moet er naar gekeken worden, want ik wil wel iets meer druk gaan draaien met de tijd. MAP sensor heb ik dus dat zou geen probleem moeten zijn. Ook zal ik opzoek gaan naar een leuk setje injectoren. Het mooie weer komt er weer aan, dus dan kan ik weer lekker rommelen aan de auto39.
....Drivin' the Rival....
Reply

Het zijn mooie cijfers Marky! Ik vrees alleen dat je met dit soort vermogens toch eens moet gaan denken aan grotere injectoren en een stand alone ECU. Wink
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

Ik heb inmiddels injectoren gevonden die ik wil hebben maar nu nog wachten totdat de verkoper reageert op m'n mailtje.
Ik heb van Dr.Insane een bleedvalve gekocht en die ga ik volgend weekend monteren en dan gelijk de boel beter afstellen.
Eindelijk mooier weer en wat meer tijd om te sleutelen39!
....Drivin' the Rival....
Reply

Weer even een update-je.
Sinds afgelopen zaterdag heb ik voor de verandering weer eens de koppakking er tussenuit geblazen. Tenminste, dat dacht ik.....
Zondag al lekker bezig geweest met het één en ander te demonteren en gisteren de cilinderkop verwijderd. Het leek net of dat de koppakking er nog heel uit zag, wat mij enigzins verbaasde. Maargoed....
Aangezien dat m'n privé fotograaf ook aanwezig was42 en een paar foto's van de pakking heeft gemaakt, zal ik 'm wel vragen of hij die dan ook wil posten, zodat de experts zich hierover kunnen buigen34. Nieuwe koppakking zit er inmiddels weer tussen.
Verder komt er een andere TD-04 turbo op die de oudere TD-04 zal gaan vervangen.
Aangezien het gisteren na de tropische wind ineens zo hard ging regenen en we toch héél snel waren met opruimen, waren we net 2 verzopen katten, haha.
Later vanavond zal ik van de nieuwere turbo het huis proberen te draaien en 'm weer gaan monteren op het uitlaatspruitstuk.
Morgen weer alles terugbouwen als het weer een beetje meezit en hopen dat ie dan weer snel de weg op kanSmile.
Later meer39.
....Drivin' the Rival....
Reply

Nou...forget it. Ik krijg het luchtgedeelte t.o.v. het olie- en koelwatergedeelte (het hart van de turbo) niet gedraaidThumbsdown. Dit moet ik doen, omdat anders de olie- en koelwaterslangen niet goed uit komen.
Ik heb dus de oude turbo opengemaakt en goed schoongemaakt en terug gemonteerd. Nu nog de turbo op de auto plaatsen en de D-riem terug plaatsen en dan weer knallen.
Alleen het weer zit even niet meeUnhappy.

Oja.....Waar blijven de fotootjes Wes?34
....Drivin' the Rival....
Reply

Het was weer leuk om even te sleutelen aan Mark ze auto, alleen de reden was iets minder.
De vorige koppakking heeft het toch net iets langer dan 1jaar uitgehouden 39

Hier wat fototjes:
[Image: marky25mei.jpg]
Klikkie voor groot

[Image: marky25mei2.jpg]
Klikkie voor groot
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

Vreemd, zijn het dan toch verschillende turbo's?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

Nope zijn in theorie gelijk Smile
Maar het viel ons al op dat er aan de nieuwe turbo bij het turbinehuis een uitsteeksel zat hierdoor kon deze niet draaien zonder dat puntje te verwijderen.
De compressorkant zit vast met een borgveer die moet eruit/los om de cartridge los te krijgen, maar dat lukte niet 123.
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.