Handrem vastgevroren! (wist niet dat me dat nog zou overkomen in NL!)
#1
Dat was nog es een tegenvaller vanochtend. Handrem was vastgevroren!
Nog NOOIT eerder gehad of van bekenden van gehoord dat ze dat hebben gehad. Wel over gelezen of op TV van gehoord maar leken me meer cowboy achtige verhalen,... of dat je dat misschien in sommige omstandigheden op de wintersport bij sneeuw en -15 graden kon overkomen ofzo.
Was bijna in staat een flinke deuk in het autootje te trappen vanochtend! 37
Hij ging al zo verdomde moeilijk van zijn plek achteruit,... maar toen hij vooruit hetzelfde deed wist ik dat het niet kwam door corrosie op de schijven ofzo zodat ie wat meer weerstand had. Hij was bijna niet vooruit te krijgen!
Toch nog even een klein rondje gereden om te kijken of ie los zou springen,... zal alleen niet echt goed zijn geweest zo'n ijskoude motor zo zwaar te belasten,... want bij gas los stond ie ook eigenlijk direct stil. Toch had ik hoop dat ie dus nog los zou springen maar mooi niet. Kon ik noodgedwongen door de vrieskou op de fiets naar het station!

Knullig wel zoiets,... en ZEER onverwacht. Ik heb hem bij thuiskomst even getest, auto bewoog gewoon weer, dus nu alleen in de versnelling gezet zodat ik morgen dan opzich wel met de auto weg moet kunnen gaan!

Wie heeft dat ook wel eens gehad? Is er iets wat ik kan doen om het meer te voorkomen behalve nooit met kou op de handrem zetten?
Kan het liggen aan bepaalde zaken, vuil dat ergens zit zodat daar eerder vocht blijft hangen wat bevriest bijvoorbeeld? Het was toch een aardig droge nacht wel, zal wel ongeveer -5 zijn geweest,... maar dat hebben we toch vaker gehad dat soort min-temperaturen, en toen had ie geen problemen.
Reply

#2
Gewoon vocht in je kabel...
Dat vriest vast Smile

Sowieso ken je je auto beter in versnelling wegzetten.
Handrem werkt met kabels, en die kunnen kapot Wink

In de versnelling gaat hij nergens heen hoor Smile

Alleen oppassen met je camco of X shield alarmen Smile
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#3
nou, heb toch al vaker gehoord (ook via klanten van m'n pa) dat de auto in de versnelling wegrolde.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#4
ik heb presies het zelfde gehad met de baleno maar ik heb gewoon effe door gereden tot dat me remschijf rood gloeiend was. (en stinken dat die remblokken deden)
remschijf naar de knoppen.
andere schijf er op remblokken vervangen en de handremkabel vervangen(was door vocht helemaal veroest aan de binnen kant)
Reply

#5
Quote:Originally posted by engeltje
nou, heb toch al vaker gehoord (ook via klanten van m'n pa) dat de auto in de versnelling wegrolde.

Dat kan erg lelijk zijn Puzzled
Ik parkeer altijd in beide... handrem én versnelling en in de winter als ik weet dat 't hard gaat vriezen alleen in de versnelling... en als je op een berg parkeerd... draai dan 't stuur zo dat als hij gaat rollen tegen de stoeprand aan rolt Wink
Driven:
Dark Blue Suzuki Swift MK2 1.3GS (1989) (Totalled by brother)
White Honda Civic CRX MK1 (1987) (Totalled by myself)
Black Suzuki Swift MK5 1.3i 16V (2002) SOLD

Now driving
Black VW Passat 1.8i (1998)
Reply

#6
Ik heb nog nooit gehad dat hij in de versnelling wegrolde...
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#7
Quote:Originally posted by Bob de Sloper
Ik heb nog nooit gehad dat hij in de versnelling wegrolde...

Jah lukt je ook alleen als de daling stijl genoeg is Wink
Driven:
Dark Blue Suzuki Swift MK2 1.3GS (1989) (Totalled by brother)
White Honda Civic CRX MK1 (1987) (Totalled by myself)
Black Suzuki Swift MK5 1.3i 16V (2002) SOLD

Now driving
Black VW Passat 1.8i (1998)
Reply

#8
ikz et uj nooit in de versnelling, om de simpele reden dat ik dat camco-alarm systeem heb.

Heb het nog nooit gehad, maar je weet maar nooit, maar dan gewoon pech.

Mijn volgende alarm hoeft in ieder geval geen remote start meer te hebben.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#9
Quote:Originally posted by Thieuke
ikz et uj nooit in de versnelling, om de simpele reden dat ik dat camco-alarm systeem heb.

Heb het nog nooit gehad, maar je weet maar nooit, maar dan gewoon pech.

Mijn volgende alarm hoeft in ieder geval geen remote start meer te hebben.


Ik zet me auto ook altijd gewoon op de handrem, alleen als ik op een helling parkeer staat hij ook in zijn 1 als extra veiligheid (je weet maar nooit).

Verder nog even een vraagje over dat Camco alarm met remote start: kan je dat 's morgens trouwens instellen wanneer de auto automatisch start?? Of moet je echt een knopje indrukken???? (misschien een domme vraag maar met al die moderne snufjes zou het misschien best kunnen dus ik vraag het me even af Puzzled Puzzled )
~S~
Cobra
-------------------
Honda powerrr
Reply

#10
weet ik niet zeker, er zit iig wel aan alasrmklok op je afstandsbediening.

Maar die remote start gebruik ik zelden, of moet in een lollige bui zijn en er zijn vreemden bij de auto ofzo.

Verder gebruik ik um zoieso niet om stationair te draaien om de auto op te warmen, want dat is ook slecht voor je blok EN slecht voor je accu.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#11
die apparaten hebben een groot bereik.. ik kan teminste gewoon vanuit m'n bed me auto alarm uitschakelen.

@Thieuke het is ook niet verplicht om je remote start aan te sluiten hoor Tongue
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#12
weet ik maar het zit nu eenmaal aangesloten en om dan die handel er weer af te halen, dat hoeft van mij ook weer niet. Ik klaag niet hoor, maar volgende alarm hoef ik het niet meer. Tis leuk geweest.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#13
Quote:Originally posted by beun
ik heb presies het zelfde gehad met de baleno maar ik heb gewoon effe door gereden tot dat me remschijf rood gloeiend was. (en stinken dat die remblokken deden)
remschijf naar de knoppen.
andere schijf er op remblokken vervangen en de handremkabel vervangen(was door vocht helemaal veroest aan de binnen kant)

Zo, daar kun je de boel dus aardig mee vernaggelen! Dure grap ook. Ik had ook geen blokkie moeten gaan rijden eigenlijk, maar aangezien ik er geen ervaring mee had dacht ik dat ie misschien wel los zou schieten door wat opwarming/beweging.
Slijt er al gauw erg veel van je schijven/blokken af bij een blokkie om je huis/straat heen rijden, dus pakweg een paar 100 meter?
Reply

#14
ik heb t ook eens meegemaakt stond zoon patsertje met zijn start op afstand in een peugeot 205 volledig getuned enzo bodykit kuipstoelen neon en alle zooiTongue wilde die ff pimpe en toen stond die dus nog in zn versnelling en reed die vol tegen een paaltje, heel zn voorbumper eraf en gescheurd enz,
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#15
Quote:Originally posted by groenteboer
Quote:Originally posted by beun
ik heb presies het zelfde gehad met de baleno maar ik heb gewoon effe door gereden tot dat me remschijf rood gloeiend was. (en stinken dat die remblokken deden)
remschijf naar de knoppen.
andere schijf er op remblokken vervangen en de handremkabel vervangen(was door vocht helemaal veroest aan de binnen kant)

Zo, daar kun je de boel dus aardig mee vernaggelen! Dure grap ook. Ik had ook geen blokkie moeten gaan rijden eigenlijk, maar aangezien ik er geen ervaring mee had dacht ik dat ie misschien wel los zou schieten door wat opwarming/beweging.
Slijt er al gauw erg veel van je schijven/blokken af bij een blokkie om je huis/straat heen rijden, dus pakweg een paar 100 meter?

zal wel mee vallen .
ik deet het +- 2 km dus das te veel.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.