verlichting blijft branden
#1
Bij mijn suzuki swift 1.3GS blijft mijn dimlicht branden. ookal heb ik het contact uit. Ik vind het een beetje een apart probleem. ik heb geprobeert het relais te vinden, omdat ik dacht dat deze misschien zou blijven hangen. maar die kan ik niet vinden. Ik hoopte dat iemand van jullie mij kon vertellen waar het relais zit voor het dimlicht. of misschien dat iemand het probleem herkent en een andere oplossing weet.
het dimlicht is echt het enige wat aan blijft
bvd
Reply

#2
Stel je eigen eerst even voor in het Wie is Wie topic.
Dan weten we tegen wie we praten en het is wel zo netjes42

Bedoel je dat de verlichting blijft branden als je de sleutel uit het contact hebt gehaald??
....Drivin' the Rival....
Reply

#3
misschien je schakelaar stuk? friemel een beetje aan die knop. wie weet werkt het.

bekijk je bedrading even, misschien is er ooit aan geknoeit
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#4
niet om t een of ander.. maar mijn verlichting blijft ook gewoon branden hoor als ik me sleutels eruit haal ? Smile

Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#5
ik hoop dat hij bedoelt dat hij ook de schakelaar op off heeft staan...


maar nu vraag ik me af...hoe krijg je ze nu uit dan? wachten tot de accu leeg isPuzzled
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#6
zekering eruit.. klaar.
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#7
als hij zegt dat het dimlicht het enige is wat aan blijft, denk ik dat het met het schakelaartje te maken heeft en bedoelt hij met contact dus niet de slot...

neem aan dat het om een 1.3 GS mk2/mk3 [of nieuwer] gaat? mk1 heeft nameiljk andere schakelaar
Reply

#8
tja, dat voorstellen doe ik vanmiddag even als je het niet erg vindt.
ikheb nu niet zoveel tijd, maar ik bedoel idd als ik de sleutel uit het contact heb gehaald. en de schakelaar op off staat.
ik haal momenteel inderdaad de zekering eruit als ik even weg ben, want de accu is tamelijk snel leeg. maar die zekering gaat ook over mijn radio enzz dus ik kan elke keer mijn zenders er ook opnieuw inzetten. dat is niet echt prettig.

Maar niemand een idee waar mijn relais zit? want die schakelaar heb ik al een beetje aan lopen frommelen, maar de lampen blijven mooi aan. Je merkt ook gek genoeg niks aan de schakelaar, dat hij zwaarder gaat ofzo.Puzzled

en het gaat over een 1.3GS uit 1994
Reply

#9
Toevallig net nieuwe radio aangesloten? of met die bedrading aan de gang geweest?
Reply

#10
nee, snap echt niet wat het kan zijn. was gewoon opeens. komt ook niet door de kou want het is nog steeds, en zo koud is het niet meer.
Reply

#11
Heb dat ook eens gehad bij de gewone koplampen, wat bleek, de soldeerpuntjes in de printplaat van de schakelaar achter het stuur waren warm geworden en gesmolten en maakte kontact continu met een ander soldeerpuntje, waardoor het licht bleef branden.

Geloof dat 24/7 dat nog heeft liggen.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#12
wat heeft hij nog liggen? en waar zit die printplaat precies? of zie ik die zo zitten? bvd
Reply

#13
nee, dan haal je je stuur los, en dan de kappen om je ruitenwisser en lichtschakelaar los. Dan zie je een printplaat tevoorschijn komen. Die zit vast met een dikke kabelboom die naar het dashboard gaat. En verder zit ie geschroefd. Zal ff kijken of ik foto;'s heb.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#14
nou, ik wacht even af of je nog wat plaatjes hebt. zou wel super zijn. maar denk dat ik het zo ook wel vind. ik ga zsm even een kijkje nemen.
Reply

#15
even wat tips snel

als je je stuur eraf wilt halen zal dat heel lastig gaan. Zit een dikke bout en die zit erg avst

Als die er af is ben je er nog niert, want je stuur wil (gelukkig) ook niet meteen los.

Je moet dan gaan wiegelen met je stuur, dus trekken en duwen achter elkaar, eerst op 12 en zes uur en dan op 3 en 9 uur. en afwisselen.

handiog daarbij is dat je de moer van je stuur er niet helemaal af draait anders kan het stuur tegen je gezicht knallen als ie eindelijk los komt.

De rest volgt vanzelf.

succes, kijk nog ff voor plaatjes maar denk dat ik ze niet heb,.

[edit]sorry geen plaatjes[/edit]
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#16
tip: trek ff de bedrading van je radio los, want de zekering van het licht hoort niet aangesloten te zijn op het circuit van de radio.

denk dat daar ergens je probleem ligt, want daar bij de radio stekkers ligt ook een draad van je verlichting.
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#17
Ik heb nog stuurschakelaar hier liggen,zal er een pic van maken krijg je een idee hoe het eruitziet.Je kan ook de 2 stekkers losmaken( zitten vast aan je zekeringenkastje bij de pedalen) dan even kijken of je licht blijft branden.Dus je hebt geen radio of iets dergelijks ingebouwd recent?Denk dat je dan een sluiting hebt in printplaat of bedrading van stuurschakelaar.[img]http://i34.photobucket.com/albums/d137/Swiftmania/Afbeelding726.jpg en http://i34.photobucket.com/albums/d137/S...ing723.jpg

Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#18
ok, allemaal bedankt voor de tips, ik ga misschien vanavond kijken. maar misschien word het ook pas zaterdag. even kijken hoe ik in mn tijd zit.

ik denk dat ik het stuur er wel af krijg, als het met mn luchttol niet gaat dan moet het wel heel vast zitten. Maar daar verzinnen we wel even wat op. dat zal het grootste probleem niet zijn.
Reply

#19
rot probleempje kan van alles zijn, maar er is ook niet gelast aan je dorpel, heb datzelfde al keer gehad had broer mijn dorpel gelast en toen belde hij: je stadslicht blijft branden, was bedrading doorgebakken,

maar suc6 ermee
Reply

#20
Die bedrading daar is vaak een probleem. Heb mijn dorpels destijds laten lassen en toen deed een heleboel niks meer. Haden ze dwars door de kabelboom gelast.

Bij de dealer voor 150 euro nieuwe kabelboom laten leggen, gelukkig heeft het schadebedrijf de hele reparatie vergoedt.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.