Het stel een korte vraag topic
Hoeveel gram koelmiddel gaat er in een airco van een 1.8 Baleno? 600 gram?
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Hoi,

Ik zie hier en daar dat de Baleno Sedan versie ook met een spoiler komt.
Deze lijkt veel weg te hebben van de Baleno Estate Spoiler.

Is het ook dezelfde met 3e remlicht, of zit er nog wel enkele verschillen aan?
En waar kan ik deze verkrijgen?
Of kan ik die van de blauwe Baleno Estate gebruiken?
Uiteraard wel na het overspuiten Tongue
Zie mijn wie = wie.

het maakt de "kont" best stoer af Biggrin
Reply

Ik denk niet dat dat gaat passen, heb een spoiler die wel eens zou kunnen passen, wilde ik ooit op mijn swift sedan doen. Hij is afkomstig van een hyundai Scoupe. Even googelen hoe die eruit ziet. Ik heb hem blauw gespoten net als de blauwe op de foto, helaas ook 3e remlicht.dus die kan je misschien omvormen naar led : https://www.autoevolution.com/cars/hyund...e-1992-15i of polyen ahahhaha
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Ik denk dat ik hem zo origineel laat.
Bedankt voor het aanbod! Biggrin
Reply

Mag je een airco systeem onder druk zetten door middel van een luchtcompressor, om zo te kijken waar het lekt of sist?

Ben nou al 5x terug geweest, probleem nog niet verholpen.
heb geen zin meer om nog een 6e x te gaan, voor ik het zelf opgelost heb.
Reply

Is het niet zo dat der een overdruk ventiel op zit?
Suzuki swift summon 1,3 v16 Thumbsdown
fiat grande Punto Thumbsdown

Toch weer Suzuki swift 1.6 sport 39 Idea
Reply

(06-08-2019, 05:20)jeroenboer1993 Wrote: Is het niet zo dat der een overdruk ventiel op zit?

Nee.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

Klopt wat Remytjuh zegt.

Een airco os een nagenoeg afgesloten systeem (gas circulatie), dat eigenlijk niets mag ontsnappen.
Ook al verliest een airco jaarlijks 2 tot 10 % van het capaciteit gas / koelmiddel.
Is geheel normaal.

Maar onder druk brengen met lucht, wil ik weten of dit schade kan toebrengen of niet voor een 5 minuten.
Reply

Heb je onderdelen airco uit de oude Baleno overgezet of heb je met die van de 'nieuwe' baleno problemen?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Zoals ik bij Wie=wie, had verteld.
Is er aan de "nieuwe" baleno wat gerepareerd, daar bij hebben ze het een en ander ook gevuld.
Dus ook de airco.
Die is dus in de soep gelopen, heb ik de pomp van de andere Baleno (station) omgezet.
Garage heeft die gevuld, voor niets, en dacht probleem opgelost te zijn.
Hij blijft echter bij de koppeling op de pomp lekken terwijl hij dat nog nooit ten immer gedaan heeft in de station.

Zij hebben ook al 3 x gekeken, en volgens hun ook al een paar ringen vervangen van de airco.
Maar hij blijft lekkage houden.
De slang heb ik ook van de Blauwe moeten halen omdat de H-slang de aansluiting niet goed gedraait zat.

Ps: ik heb al nieuwe ringen en rubbers besteld speciaal voor airco.
Reply

Hebben dus contrastvloeistof gebruikt om te kijken dat die lekt?
https://www.youtube.com/watch?v=J6DSpx1V3Ms
https://www.youtube.com/watch?v=Cfm6m01FfeI
https://www.youtube.com/watch?v=95RdGLFIbL8
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Ja dat hebben ze ook erin gedaan.
Zelfs na de laatste keer was dat niet eens nodig, alles plensnat van de groene spul uit de airco.
Meteen was er ook geen druk meer op het systeem, over duidelijk op 1 plek nog aanwezig.
Nu heb ik dus nieuwe airco ringen besteld om het zelf op te lossen, met wat dikkere ringen als dat garage erin heeft zitten.
Aansluitingen zijn allemaal schoon alsof ze nieuw zijn.
Airco vacuum test was -0,65 moet zijn minimaal -1,02 bar volgens handleiding.

Dus door middel van Luchtdruk wil ik weten of hij lekdicht is.
Ipv vacuum druk, dan trekt ie alles bij elkaar lijkt me.
Reply

Kijk de link eerst die ik je als eersten gaf, nu weet ik niet of olie in dat koelmiddel zit ,misschien is de boel helemaal droog en zit er geen olie in om de ringen soepel af te laten dichten.Ik heb zelf geen idee hoe dat spul werkt,is puur gokken. En als niks werkt kan je altijd nog arko gebruiken :p
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Ah dankje Biggrin
Nu wat beter gekeken, op druk zetten starten airco aan en meteen uit.. en sprayen maar.
Goed, spray is niet nodig ik weet waar het lekt.

Bedankt !3945
Reply

Ik neem dat er bij de pomp een wartel zit?Dus kijken naar O ringen. Was je erbij toen het systeem werd gevuld daar waar je de auto hebt gekocht ? Misschien naar iemand gaan die enkel airco's doet.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Jup, en hebben zelfs de airco 10 min laten lopen, maar was niks te zien volgens 2 monteurs.
Nu beweren ze dat ik op de weg een steen of tak geraakt heb, en dit dus niet vergoed krijg.
Mijn airco pomp zit achter een schutboard die rijwind tegenhoudt onder de motor door.
Deze is niet beschadigd en de pomp aansluiting zit beschermt wijzend naar radiator.
Grill is ook niets mis mee, en onder bumper is ook nog perfect.
zal er bijna kassa bij gaan halen stupid
Nou goed, O-ringen zijn al binnen al had ik op de site gelezen kan 4 dagen duren.
Morgen vervangen en druk opzetten, even sprayen, en hopelijk wel alles dicht.

Tot zover mijn korte vraag Biggrin 39

Eerst volgende bericht komt op mijn W=W.
Reply

Kan je in de suzuki ook h4 90/100w lampen doen als je de bedrading via relais schakeld? dus nieuwe kabels trekken ect.
Gaat er meer om of de koplampen dat aankunnen.
Reply

Waarom zou je dat doen?Ik had zelf in mijn vorige auto een swift xenon verlichting erin gedaan.Die waren 35 Watt. Heb die nu in mijn Baleno zitten.Ze waren van Pilot kostten me toen 12 jar geleden 225 euro, slechte kwaliteit! in garantie ballast ging kapot, kreeg een nieuwe, 2 jaar gelden bleek een module stuk te zijn, vr 35 euro nieuwe module en gaan.Wat is je doel met 90/100 W?Meer zicht?Kan je beter op xenon overstappen, heb er nooit problemen mee gehad bij apk. Vergeet niet dat plastic niet goed tegen teveel warmte kan als je 90W of zo erin stopt, bedrading mag je gaan aanpassen. Geheid dat je problemen kan krijgen. Een xenonsetje kost je rond de 4-5 tientjes, genoeg van te vinden. 6000k of zo.Ben er tevreden over nu het weer goed werkt.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Twee vraagjes:
Waar zit het brandstoffilter bij een suzuki alto en waar zit het interieurfilter?
suzuki alto 1.1 GLS 2002
Reply

Brandstof filter zit ergens naast de tank, en interieurfilter zal deze serie nog niet hebben. Volgens mij kwam dat pas bij t nieuwe model Alto.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.