Het stel een korte vraag topic
(28-01-2018, 20:10)Tomswiftswiftswift Wrote: denk waarschijnlijk kat maar idd ff uitlezen

Lijkt me sterk, hij heeft (volgens mij) geen 2e lambdasonde dus de kat wordt niet gecontroleerd. Mijn 1.6 Baleno van 2000 heeft deze niet in ieder geval.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

Ok dan heb je gelijk want ik ken de baleno niet goed. Mijn ervaring is met de mk6 swift maar die heeft er wel 2.
39



Reply

(28-01-2018, 02:09)total_recall Wrote: Mijn probleem:

Kan niet langer dan 5 min boven de 110 km rijden, tot ik die melding krijg.
Auto houdt verder niet in, ook geen vreemde trillingen of geluiden en kan gewoon doorgaan tot de top bereikt is.
De melding verdwijnt pas als ik onder de 80 km kom.
Extra dot gas geven en los laten herhaaldelijk helpt niet.
Nadat ik onder de 80 km kom kan ik gewoon weer door tot 120 / 130. voor weer 5 min tot het weer komt.
En weer pas verdwijnt als ik onder de 80 km kom.

Heb ontsteking keerring en o-Ring vervangen weer afgesteld zoals het hoort.
Maar dit probleem heb ik al voordat ik het vervangen heb.
Bougie's zijn goed, beetje koffie kleur met extra melk erin.
Gehele onsteking van accu tot bougie's bekeken, door gemeten en vernieuwd.
Probleem blijft.
Zal nu de 4e maand zijn dat dit probleem er is, ben al geswitched van euro95 naar euro98 heeft ook niet geholpen
Voor ik nog meer dingen (on)nodig ga vervangen wil ik het nu goed uitzoeken.
Vandaar ik vraag welke scanner gangbaar is Tongue
Ben die melding een beeje beu aan het worden devil

Laat hem uitlezen. Ik had precies hetzelfde met mn ex Baleno en het bleek de eerste lambda sonde te zijn. 2001 Baleno heeft wel 2 lambda sondes, 1 na spruitstuk en 1 op de kat. Uitlezen kost je een geeltje en scheelt veel onnodig vervangen van onderdelen, die fout maakte ik bij een Renault 42
Reply

Dankje Gummie heb al een OBDII scanner besteld 39

Zal morgen is kijken hoeveel ik er heb, zoiezo zie ik er altijd 1 op de spruitstuk zitten.
Op de cat zelf weet ik niet zover nooit gekeken.
Reply

Voor de Baleno-kenner;
Wat zijn de mogelijkheden om mijn interieur up te graden, van mijn 2000 Baleno Estate? Ik heb er nu een lelijk grijs stoffen interieur in zitten met weinig ondersteunende stoelen.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

Tja, Remy,heb zelf 2 ASS-stoelen erin gezet, zitten echt goed, verder heb ik dashboard masker in zilvergrijs gespoten, zal een keer foto's maken.Kofferbak weerszijden ledverlichting, 2x sig.aanstekeraansluitingen. Reversecam,Je kan A stijlen bekleden met een leren stofje of gewoon stof met een leuk kleurtje. Deurpanelen bekleden zal lastig zijn omdat je ze niet los krijgt zonder ze te mollen, heb dat al bekeken. Verder komt er bij mij nog LED sfeer verlichting met AB bij voeteind rgb-leds, dat je verschillende kleuren kunt verkrijgen of ik sluit ze aan op de verlichting met eventueel een dimmer.. Je kan de zijpanelen achter ook bekleden? Dat grijze vind ik niet echt een nadeel...
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Als ik de schokdempers vervang ben ik dan ook meteen van dat irritante geklapper/gebonk af van de toplagers?
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

snap je vraag niet goed, toplagers? omschrijf eens duidelijker welk en wat voor geluid je hebt, en waar komt het geluid vandaan?Schokbrekers vervangen kan je doen, heb je een betere wegligging, moet je wel rondom doen.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Achter is al vervangen onlangs. Voor klapperen ze heel erg. Over elke drempel of oneffenheid een hoop gebonk. Komt van de bovenkant van de schokdempers af. Ik weet dat je die toplagers (top mount) los kunt vervangen, maar als ik gewoon nieuwe dempers monteer ben ik ook klaar toch?
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Ligt eraan of nieuwe schokbrekers met topmounts komen ja of nee.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

Ik raad je Sachs Touring te bestellen bij Mister Auto aan, heb ze rondom, zijn top!
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

(13-02-2018, 12:46)swift16vrules Wrote: Ligt eraan of nieuwe schokbrekers met topmounts komen ja of nee.

Dat staat alleen nergens bij voor zover ik kan zien?
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

topmounts zitten er niet bij, bij mij is alles overgezet van de oude, heb overigens nergens last van. Je zou ook alleen topmounts kunnen vervangen, maar dan blijft de wegligging nog steeds belabberd bij je Baleno. Toen ik alles verving,had ik eerder moeten doen kreeg ik een heel andere auto voor terug. Welk merk heb je achter ?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Achter heb ik Sachs. Bevalt super hoor, maar vind ze veel te duur voor mijn auto. Wegligging kan me niet veel schelen, ik wil van dat geklapper af. Topmounts zijn specifiek voor een merk schokdemper?
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

moet ik wel of niet de injektor vervangen voor een die ik van aliexpress heb?? ik heb laatst een andere cas of cps er in gezet van de sloop maar ik weet nog niet of dat mijn probleem verholpen heeft. ik kan ook de injektor en gereedschap meenemen en dan onderweg vervangen als de auto nog steeds raar doet, want het gebeurt pas na bijna 2 uur rijden??
Reply

(14-02-2018, 12:20)Nothingmatters Wrote: Achter heb ik Sachs. Bevalt super hoor, maar vind ze veel te duur voor mijn auto. Wegligging kan me niet veel schelen, ik wil van dat geklapper af. Topmounts zijn specifiek voor een merk schokdemper?

Hoezo is Sachs duur?Ik was rond 400 kwijt rondom bij Mister Auto, bij Brezan en andere autozaak waren ze 50% duurder?Topmounts lijken me niet specifiek voor een bepaald merk schokdemper. Ik neem aan dat je veerspanners hebt?En zijn het wel je topmounts die klapperen en niet iets anders?J

(14-02-2018, 13:04)Swift-Vriend Wrote: moet ik wel of niet de injektor vervangen voor een die ik van aliexpress heb?? ik heb laatst een andere cas of cps er in gezet van de sloop maar ik weet nog niet of dat mijn probleem verholpen heeft. ik kan ook de injektor en gereedschap meenemen en dan onderweg vervangen als de auto nog steeds raar doet, want het gebeurt pas na bijna 2 uur rijden??

Heb je de injectoren van je auto al gecontroleerd schoongemaakt?Wat bedoel je dat met raar doen van je auto na 2 uur rijden?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Bij Autodoc koop je een setje Monroe dempers voor €110,-. Vind ik op een auto van €600,- nogal een verschil. Ze overleven de auto toch wel.

99% zijn het de topmounts en veerspanners heb ik ja Wink
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

110 is idd niet duur. ik zou de sachs zeker eens proberen maar de mk2/3 gti staan standaard op monroes (swift sport volgens mij ook ). ivm originaliteit zou ik dan als doorgeslagen liefhebber voor monroe gaan Smile Smile
39



Reply

(14-02-2018, 16:40)Leibniz Wrote: Heb je de injectoren van je auto al gecontroleerd schoongemaakt?Wat bedoel je dat met raar doen van je auto na 2 uur rijden?

Dan valt gewoon de motor uit zeg maar, zonder stoten of proesten gewoon helemaal uit alsof de ontsteking weg valt. maar op dit moment kan ik niks want veel strooi zout en apk verloopt binnenkort Thumbsdown
Reply

Ik moet volgende week een bankje ophalen. Het is geen groot bankje, HxDxL = 80x85x150.

Zou dit in de Swift mk4 3deurs passen, of kan ik beter een aanhangertje regelen...?
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.