Het stel een korte vraag topic
Ik kan me herinneren dat Fluid Film op de tweede plaats kwam voor holle ruimten.. zelfde test waar Mike Sanders Vett op 1 kwam.

Dat spul heb ik ook wel eens gebruikt, ergens te bestellen via e-mail dacht ik.

te koop in een spuitbus met lange slang eraan
Reply

Ik zat laatst te denken om een gti te kopen of engine swap voor g13b maar nu is mijn vraag weet iemand toevallig hoeveel dat kost voor het omkeuren enzo? ik kan dat zo rap niet vinden. (ik kan er geen 3e auto bij nemen.)
Reply

Mijn advies. Niet doen. Kost teveel
Reply

Ik zou in dat geval je huidige auto weg doen en in plaats daarvan een GTi kopen. Dat is makkelijker en goedkoper (aangezien je eigenlijk toch een complete GTi moet kopen ivm remmen, onderstel, kabelboom enz)

Ik heb ooit een cabrio omgebouwd naar GTi (incl. onderstel en remmen) Het is niet heel moeilijk, alles was plug en play maar het was een beste klus. Ik heb ´m toen niet om laten keuren want het was een 1.3 voor en na de ombouw dus ik vond het wel goed zo.
Als je het netjes officieel wil doen moet je langs de RDW en volgens mij zijn ze niet meer zo soepel en dat kost ook weer extra.
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

het zijn maar weer van die ideeën die in me opkomen. Misschien gewoon de g13ba tunen ofzo.
Reply

Wat je ook kan doen is een Swift Sedan 1.6 kopen (die zijn meestal goedkoop) en dan alles overschroeven op jou auto. Omdat je een complete auto koopt weet je ook zeker dat je alles hebt wat je nodig hebt.
Een 1.6 Swift Sedan heeft 95pk ofzo, een GTi 101 dus dat scheelt niet heel veel, maar wel in prijs!
Dat moet zeker onder de € 1000,- lukken.
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

Het zijn meer fantasieën maar dat met de sedan is ook wel een goed idee. (Laatst kwam ik laatst op het maffe idee om op elke intake een aparte carburateur te installeren. ben ik ook gelijk van die injectie gezooi af. )[/align]
Reply

Toch weer een vraag. na een half uur zoeken kan ik niks vinden over de rubber van de achterklep. die om het raam zit is bij mij gekrompen net zoals veel andere rubbers. kan ik dit gewoon er uit halen of niet? het is best wel lelijk. ik dacht weg halen is beter zodat er geen vocht achter blijft steken?
[Image: J7JEjRz.png]
Reply

Kan je niet eruit halen. Zit met de ruit mee vast gekit. Wat je wel kan doen is boven en onder het gat wat er zit door gekrompen rubber een stukje schilderstape plakken. Vervolgens met zwarte kit het gat opvullen en met een natte vinger in vorm boetseren. Daarna tape verwijderen en klaar.
Reply

Als je Wa+ verzekerd bent kan ik je wel een tip geven, maar dan wordt het niet geplaatst. Kit gebruiken soms heb je die ookbij de Action voor vochtige ruimtes, ben je 6 euro of minder voor kwijt. Heb er 2 gekocht vorig jaar van Pattex, en afdichten.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Toch een korte vraag tussendoor maar weet iemand of de wielen van de polo niet op de swift passen? ik was toch van plan nieuwe banden te kopen en leek mij wel mooi om 165 70 r13 er op te doen ipv 155. als het wel kan koop ik bij de sloop of op marktplaats 4 wielen er voor. 39
De wieldop past wel.
https://i.imgur.com/k1x2MIM.jpg
Reply

polo is 4x100 of 5x100 afhankelijk van bouwjaar en model. 98 swift is 4x114,3 dus dat werkt niet
39



Reply

Heel fijn om te weten dat bespaar weer een hoop gedoe. in dat geval laat ik de boel maar origineel.
Reply

Weet iemand welke scanner op mijn Baleno past uit 1998 ?
Of moet dit perse via stroomdraad techniek en "checkengine" lampje uitlezen? <-- wat ik geprobeerd heb, maar niet wijs uit word stupid
Reply

is toch obd II scanner, de ene sanner kan meer uitlezen dan een ander, maar je hebt niet eentje nodig van 400 euro of zo. Wat voor probleem heb je?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Mijn probleem:

Kan niet langer dan 5 min boven de 110 km rijden, tot ik die melding krijg.
Auto houdt verder niet in, ook geen vreemde trillingen of geluiden en kan gewoon doorgaan tot de top bereikt is.
De melding verdwijnt pas als ik onder de 80 km kom.
Extra dot gas geven en los laten herhaaldelijk helpt niet.
Nadat ik onder de 80 km kom kan ik gewoon weer door tot 120 / 130. voor weer 5 min tot het weer komt.
En weer pas verdwijnt als ik onder de 80 km kom.

Heb ontsteking keerring en o-Ring vervangen weer afgesteld zoals het hoort.
Maar dit probleem heb ik al voordat ik het vervangen heb.
Bougie's zijn goed, beetje koffie kleur met extra melk erin.
Gehele onsteking van accu tot bougie's bekeken, door gemeten en vernieuwd.
Probleem blijft.
Zal nu de 4e maand zijn dat dit probleem er is, ben al geswitched van euro95 naar euro98 heeft ook niet geholpen
Voor ik nog meer dingen (on)nodig ga vervangen wil ik het nu goed uitzoeken.
Vandaar ik vraag welke scanner gangbaar is Tongue
Ben die melding een beeje beu aan het worden devil
Reply

Dus je hebt een check engine lampje dat te voorschijn komt? Heb je EGR-klep gereinigd? je kan een ELM 327 obdII scanner pakken, gaan rijden en kijken wat voor meldingen codes je krijgt. Het kan een sensor zijn, egr-klep,je katalysator.: http://scantoolcenter.com/
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Bedankt Leibniz hier kan ik wel wat mee Biggrin

Als er update's zijn over dit probleem ga ik het op mijn Wie=wie en op technische gedeelte posten 39
Zullen vast wel meer mensen zijn met dit probleem zo ik al gevonden heb op de zoekfunctie als dus ook niet echt een oplossing voor mij bij stond.
Reply

Ik ben ook benieuwd, mafsensor kan je ook schoonmaken speciaal spul voor te krijgen ook check engine maar jij hebt niet de hier genoemde symptomen: https://www.youtube.com/watch?v=jJsqq2lboDM&t=1s,
.
Ergens een vacuumlekje kan ook: https://blazerforum.com/forum/2nd-gen-s-...ase-35827/ :
Een scanner zoals deze wil ik zelf aanschaffen dollarprijs is nu erg gunstig: https://www.amazon.com/gp/product/B007XE...5JM5AF6W6N
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

denk waarschijnlijk kat maar idd ff uitlezen
39



Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.