Het stel een korte vraag topic
(19-09-2017, 10:12)Nothingmatters Wrote: Wat betekent dit rode lampje: (!)

Die gaat branden als ik bij nat weer iets harder door een bocht ga.

Remvloeistof staat laag, kijk of je geen lekkages hebt, maar waarschijnlijk zijn je remblokjes toe aan vervanging.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Blokken zit nog genoeg op. Zal de vloeistof eens nakijken.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Misschien zijn je schijven aan vervanging toe? Meestal is het een combinatie van beide.

Het is trouwens ook met droog weer en alleen bij bochtjes naar links als het goed is.
Reply

Het is inderdaad ook bij droog weer. Alleen naar links zal ik eens uittesten vanmiddag.

Schijven en blokken achter zijn recentelijk vervangen. Voor zijn de blokken in elk geval nog ruim voldoende. Schijf kan ik niet meten.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Volgens mij hangt er in mijn swift een g13ba 1,3 8 klepper ik kan niet met zekerheid de juiste kleppendeksel pakking vinden. Heeft iemand een oem nummmer of link?
Of is de motorcode van mijn auto G13a?
Op onderdelenlijn met chassisnummer ingevoerd staat dit:
1.3, Hatchback, Benzine, 1.298cc, 50kW, FWD, G13A, 1989-03 / 2001-05, SF413(AA; AB35)
En verbazend genoeg daar onder weer vermeld: Motorcode G13BA
Dan kijk ik op wikipedia en kom er daar ook weer niet met zekerheid uit: https://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_G_engine
Wie weet het?
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

g13ba 99,99% zeker maar bij de onderdelenboeren gaat wel vaker iets fout. g13a is swift mk1 (1983-1989).
39



Reply

mijn stuur zit nog altijd scheef maar ik krijg ze niet los weet iemand hoe dit los kan? heel hard trekken en een hamer helpt niks
Reply

Probeer het volgende, even wat kruipolie poosje wachten, bout die op stuur zit niet helemaal los, laat hem deels nog op zitten, anders krijg je stuur in je smoelwerk, is me ooit bijna overkomen in mijn oude swift en dan met beide handen stuur vasthouden en naar je toe wringen, komt vast los!
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Dat heb ik ook geprobeerd maar het zit echt muurvast.

Verder heb ik nog een heel domme vraag maar mag je onder je deuren led strips doen en die aan de interieur verlichting verbinden zodat de lichten aan gaan wanneer je de deur opent? een beetje zoals de video maar dan gewoon alleen licht https://www.youtube.com/watch?v=AWsiLf3U_rw
Reply

Daar zijn ook van de ledjes die bv een S symbool van Suzuki projecteren bij het openen. En duurdere auto's hebben die er ook in, zolang het naar beneden wijst zou het gewoon mogen. Ik ga bij mij RGB led inbouwen bij voeteneind voor die ik zowel met openen van deuren als met ab kan bedienen en andere sfeerkleur kan voorzien.Misschien een dimmer erbij zetten. https://www.google.nl/search?q=projector...r&ie=UTF-8 op ebay te vinden voor paar tientjes. Geinig idee misschien? En dan bij link op afbeeldingen klikken
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Ik vind het merk niet echt veel licht geven en eerlijk gezegd niet echt mooi.

In de polo heb ik soortgelijk verlichting in de kofferbak dat is echt geweldig, zoiets heeft de swift wel nodig maar dan beter afgewerkt. [Image: 11008156_833465140057065_968835598_n.jpg]
Reply

Ik heb leds gekocht en ingebouwd in lampen van de Action die een paar jaar terug verkocht worden. Ik heb ze in de Baleno in kofferbak van de station ingebouwd, heb een berg licht Heel kofferbak is het alsof er daglicht schijnt.! 'vervelend 'is dat in de herfst winter er altijd 2 of 3 lichtjes blijven branden, als klep dicht is. In de zomer is er geen probleem.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Mijn Alto start niet goed, en ik weet eigenlijk niet of het aan mij of aan de Alto ligt (doe ik het goed met de choke en zo...)

Zouden jullie even willen kijken naar de video van het starten?
http://www.suzukiclubnederland.nl/forum/...#pid536967
Reply

[Image: 1Y3qAJa.jpg?2]
Geen idee waar dat zwarte ding met twee slangetjes er op voor dient. Het zit naast de aansluiting van de kachelradiator, nu te zien als twee koperen buisjes zonder slang. (Want kachelradiator lek, slangen tijdelijk doorverbonden.)
Wie kan me vertellen wat het is en waar het voor dient?
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

Heeft er ooooit een airco ingezeten ? Idea

Groetjes, Andres








Reply

(16-10-2017, 18:39)Twenty-one Wrote: [Image: 1Y3qAJa.jpg?2]
Geen idee waar dat zwarte ding met twee slangetjes er op voor dient. Het zit naast de aansluiting van de kachelradiator, nu te zien als twee koperen buisjes zonder slang. (Want kachelradiator lek, slangen tijdelijk doorverbonden.)
Wie kan me vertellen wat het is en waar het voor dient?

Dat is het koolstoffilter van de tankontluchting, oftewel uitstootgezeik.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

En kan die koolstoffilter niet erg vervuild zijn waardoor die niet helemaal lekker loopt?Of zeg ik nu iets doms.....
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Ik meende ergens al eens te lezen hier op het forum dat die filter nooit vervangen hoeft te worden.
Overigens kan ik hem ook niet zo snel vinden op internet of er ook echt wel een nieuwe voor is.
Maar ook ik kan me vergissen. Tongue

Edit:
aansluit schema opgezocht voor de Swift. Weet alleen niet of het ook daadwerkelijk overeenkomt
Zie namelijk dat de bovenste 2 slangetjes op 1 slang word door gekoppeld.
Dit is niet bij de Baleno, daar zijn ze apart aangesloten.

[Image: 54a.gif]
Reply

Zat ik er goed naast 34

Groetjes, Andres








Reply

Oh bizar... Als ik de tankdop opendraai hoor ik altijd een sis, alsof er vacuüm op de tank staat als 'ie bijna leeg is. Is dat normaal dan?
Slot ook de vraag op of er wel iets te filteren valt, blijkbaar is de tank in voortdurende staat van over- of onder- druk.
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.