Threads: 21
Auto: Samurai
toch wel een zekering ertussen in de buurt van de accu he?!
er zijn mensen die dat niet nodig achtten, maar ik raad het je .... aan.
mocht er eens wat misgaan dan is het teminste een simpel zekeringetje dat doorbrand, en niet de auto
"Gewoon, omdat het kan"
Threads: 10
Auto: Swift MK3 GTi
ber_i Wrote:toch wel een zekering ertussen in de buurt van de accu he?!
mocht er eens wat misgaan dan is het teminste een simpel zekeringetje dat doorbrand, en niet de auto
aan de kabelset van de CV zat een zekeringhouder. Deze heb ik echter binnen in de auto geplaatst, echter lijkt mij dat niet zo'n probleem. En natuurlijk afzekeren
Threads: 4
Auto: Seat Ibiza ST 2012
Weet iemand hier toevallig waar ik het interval relais van de ruitenwissers kan vinden in me swift? Heb ff zitten zoeken maar kan em niet vinden.
Alvast bedankt...
Grtz Mike
iemand??
Viper Wrote:Weet iemand hier toevallig waar ik het interval relais van de ruitenwissers kan vinden in me swift? Heb ff zitten zoeken maar kan em niet vinden.
Alvast bedankt...
Grtz Mike
ben ook wel benieuwd  hebt vast zelfde probleem als mij dat interval ruitenwisser niet werkt, maar normaal en snel (en uit natuurlijk  ) wel gewoon
Threads: 64
Auto: SAAB/Volvo
aanzetten en luisteren, moet onder het dashboard zitten!
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Thieuke Wrote:aanzetten en luisteren, moet onder het dashboard zitten!
weet niet of hij zelfde probleem heeft als mij, maar als ik hem aanzet gebeurd er niets dus kan ik ook niet luisteren waar het vandaan komt zeg maar
boemboem Wrote:Thieuke Wrote:aanzetten en luisteren, moet onder het dashboard zitten!
weet niet of hij zelfde probleem heeft als mij, maar als ik hem aanzet gebeurd er niets dus kan ik ook niet luisteren waar het vandaan komt zeg maar 
ha das vervelend ja.
boemboem Wrote:Viper Wrote:Weet iemand hier toevallig waar ik het interval relais van de ruitenwissers kan vinden in me swift? Heb ff zitten zoeken maar kan em niet vinden.
Alvast bedankt...
Grtz Mike
ben ook wel benieuwd hebt vast zelfde probleem als mij dat interval ruitenwisser niet werkt, maar normaal en snel (en uit natuurlijk ) wel gewoon
Hahaha... hoe raad je het zo! Heb idd dat probleem... maar ik kan dat kreng niet vinden...
naja... we wachten maar ff af dan...
Threads: 13
Viper Wrote:Weet iemand hier toevallig waar ik het interval relais van de ruitenwissers kan vinden in me swift? Heb ff zitten zoeken maar kan em niet vinden.
Alvast bedankt...
Grtz Mike Ik weet het!!
Zit in je stuurkolomschakelaar-printplaat onderin in het midden aan de voorkant.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project
Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
boemboem Wrote:ber_i Wrote:toch wel een zekering ertussen in de buurt van de accu he?!
aan de kabelset van de CV zat een zekeringhouder. Deze heb ik echter binnen in de auto geplaatst, echter lijkt mij dat niet zo'n probleem. En natuurlijk afzekeren  Zo dicht mogelijk bij de accu afzekeren heeft een reden:
Stel dat je doorvoer gaat schuren en de isolatielaag van de kabel gaat eraf. Dan is het wachten op problemen met kortsluiting v
The Force Wrote:Viper Wrote:Weet iemand hier toevallig waar ik het interval relais van de ruitenwissers kan vinden in me swift? Heb ff zitten zoeken maar kan em niet vinden.
Alvast bedankt...
Grtz Mike Ik weet het!! 
Zit in je stuurkolomschakelaar-printplaat onderin in het midden aan de voorkant.
dus dan dient de gehele printplaat vervangen te worden? hmmm dan blijft het maar handmatig interval
Nou ik ga toch maar kijken of ik er wat aan kan doen... vind de handmatige interval maar irri...
bedankt in ieder geval!
Als de relais kapot is kun je die ook (laten) vervangen...
Makkelijker is idd printplaatje uitwisselen!
The Force Wrote:Als de relais kapot is kun je die ook (laten) vervangen...
Makkelijker is idd printplaatje uitwisselen!
is dat printplaatje bij de mk3 hetzelfde als bij de mk2?
Nee, is compleet anders, hoewel het princip[e van verwisselen net zo makkelijk is als bij de mk2.
kappen eraf, schroefjes van het binnenwerk los (wel accu eraf !!!) dan de printplaatjes eraf (ook schroefjes, en dan andersom de nieuwe terug) de rest wijst zch vanzelf.
Oja wel stuur eraf, en bij GS (bij mk2 iig) is het handig je stuur omlaag te stellen, dan kunnen de kappen er helemaal af.
Thieuke Wrote:Nee, is compleet anders, hoewel het princip[e van verwisselen net zo makkelijk is als bij de mk2.
kappen eraf, schroefjes van het binnenwerk los (wel accu eraf !!!) dan de printplaatjes eraf (ook schroefjes, en dan andersom de nieuwe terug) de rest wijst zch vanzelf.
Oja wel stuur eraf, en bij GS (bij mk2 iig) is het handig je stuur omlaag te stellen, dan kunnen de kappen er helemaal af.
en hoe zit het met de kabels/aansluitingen?
boemboem Wrote:Thieuke Wrote:Nee, is compleet anders, hoewel het princip[e van verwisselen net zo makkelijk is als bij de mk2.
en hoe zit het met de kabels/aansluitingen?
Kabels lopen langs je stuur omlaag, ff de kabels volgen en de juiste stekkers lostrekken bij je zekeringenkastje.
Thieuke badankt!
Heb vanmiddag de hele schakelconsole (om het maar ff zo te noemen) uit de auto gehaald. Ging heel eenvoudig inderdaad.
Gelukkig heb ik nog een andere swift (mk2) op de oprit staan die toch naar de sloop moet en waarvan de interval het wel nog deed. Daar heb ik dus ook dat hele gebeuren uit gehaald en heb ik vervolgens de relais allebei los gemaakt en de goeie opnieuw vast gesoldeerd aan de printplaat.
Het relais zit maar met 5 pinnetjes vast aan de printplaat en is bij de mk2 en mk3 gewoon hetzelfde.
Daarna weer alles ingebouwd en getest en het werkte perfect!
nogmaals hartelijk dank voor de hulp!
Threads: 3
Auto: Swift 1.3 Spark
Kort vraagje?
Ik snap de nieuwe leerplicht wet niet meer, misschien dat jullie het weten?
-Stel ik ben 16 jaar en een vmbo diploma (dat is een startkwalificatie toch)
Ben ik dan nog leerplichtig? Of mag ik dan al gewoon full-time gaan werken?
|