Turbo taal (Een topic over turbo motoren.)
dus een teklein filter kan flinke schade aanbrengen....

maar bestaat een "te groot" filter dan ook?
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

als er maar genoeg benzine geleverd word lijkt het me geen kwaad kunnen maarja we ben ik42
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

Hey allemaal,

In de kerstvakantie ga ik aan de slag met een turbosetupje op de Justy GTi. Nu heb ik ff een vraag over de olieaansluiting. Het is gewoon een journal-bearing turbo. Toen t setje draaide op de 8-klepper zat de drukzijde van de olieleiding aan de bovenkant en retour onder.
Daar heb ik n btje vreemd gevoel bij, moet de olie niet vanonderaf omhoog gestuwd worden?

Grtz, Koen
Reply

koenus Wrote:Hey allemaal,

In de kerstvakantie ga ik aan de slag met een turbosetupje op de Justy GTi. Nu heb ik ff een vraag over de olieaansluiting. Het is gewoon een journal-bearing turbo. Toen t setje draaide op de 8-klepper zat de drukzijde van de olieleiding aan de bovenkant en retour onder.
Daar heb ik n btje vreemd gevoel bij, moet de olie niet vanonderaf omhoog gestuwd worden?

Grtz, Koen

Mwa, ligt er maar net aan waar je de olie aftapt! En de afvoer zit normaal gesproken naar beneden gericht, omdat de olie niet mag blijven hangen in de turbo, dus richt je afvoer altijd naar beneden zou ik zeggen.... 39

Gr. Daniel
Reply

Daniel,
als ik het goed begrijp moet de olie van boven naar beneden door de turbo stromen. Dat zou ook kloppen met hoe mijn setje gemonteerd was.
De olie mag dus niet in de turbo blijven staan?
Reply

De olie gaat mbv zwaartekracht weer terug je carterpan in en je hierdoor creeer je weer een flow.
Vandaar dat het ook belangrijk is dat de "plug" op de carterpan je laagste punt is en niet de knik in je olieleiding.
Anders zou je een pompje moeten plaatsen in de retourleiding om de flow erin te houden.

Hier is trouwens het boek "maximum boost" te lezen: (hoofdstuk 4 gaat over smering van je turbo)
http://www.freetrust.be/piaa1/Maximum_boost.pdf
Dit boek gaat verder in op een non-turbo auto turbo'en en alle facetten die daarbij horen.
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

Thanx!

Het antwood staat er idd in. Het lager mag niet volledig in de olie staan omdat de seals dan teveel belast worden. Interessant stuk, ga t binnenkort eens helemaal bestuderen 39
Reply

Wat zou dat nou kosten? een turbo op een baleno1.8? helemaal compleet
Sorry... Ik verkoop alleen ijs!




''Winnaar: Quote van de maand November"
Reply

Met alle aanpassingen erbij, dan zou ik toch wel rekening houden met een
Reply

amai... ja want het hele zooitje zalwel gereviseert moeten worden e.d.






tis niet zo, dat doe ik even...
Sorry... Ik verkoop alleen ijs!




''Winnaar: Quote van de maand November"
Reply

Die
Reply

het is een daily driver... dus dat is dan toch lastig
Sorry... Ik verkoop alleen ijs!




''Winnaar: Quote van de maand November"
Reply

[quote=Scamp]
Die
Reply

hmm nouja wat bedoel je met zelf doen?


kijk een intercooler ophangen moet wel lukken

maar een spaghettie lassen? nee...
Sorry... Ik verkoop alleen ijs!




''Winnaar: Quote van de maand November"
Reply

Dat is de grootste uitdaging ja, een spruitstuk vinden voor de Baleno. Weet niet of je daar al eens naar op zoek geweest ben op internet?
Verder het laswerk om de turbo aan te sluiten op je uitlaat moet je de mogelijkheid toe hebben. Voor de rest is het voornamelijk montagewerk en spullen bij elkaar sprokkelen!

Heb je al eens geinformeerd bij Ruud ofzo voor een spruitstuk te laten maken?

Grtz, Koen
Reply

Hmm ik zal eens rondkijken voor een spruitstuk, maar deze kan toch ook in elkaar gebakken worden?

Het lastigste om te doen is het laswerk, kijk pijpjes aansluiten kan iedereen wel, en ja het finetunen zal ookwel ingewikkeld zijn

Vooral om dat er amper turbo balenos zijn denk

bij swift is het al bijna 13 in een dozijn
Sorry... Ik verkoop alleen ijs!




''Winnaar: Quote van de maand November"
Reply

http://www.geocities.com/balenosport/P1010002.JPG
Sorry... Ik verkoop alleen ijs!




''Winnaar: Quote van de maand November"
Reply

Dat is n aparte manier van een turbo plaatsen. Nog nooit eerder gezien!

Mijn spruitstuk ook zelf gemaakt, heeft in totaal 100 euro materiaal gekost denk. Arbeid niet meegerekend. Heb je geen kennis die kan lassen?

Grtz, Koen
Reply

ik zou de vorm nieteens weten...
Sorry... Ik verkoop alleen ijs!




''Winnaar: Quote van de maand November"
Reply

Stefanos Wrote:ik zou de vorm nieteens weten...


dan moet je er niet eens aan denken om eraan te beginnnee,
of je moet een dikke portemonee hebben
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.