Turbo taal (Een topic over turbo motoren.)
Om nog even terug te komen op de turbo slangen. Zoek de verschillet maar de gene met de dikke krimphuls is zoals het moet zijn.

[Image: 676857_285_full.jpg]
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

De rechter ziet er idd niet echt gezond uit nee lijkt wel of ze hem met een tang of bankschroef oid aan hebben geknepen ipv met zo'n speciaal apparaat
http://gtracer.net/profiles/markluitjes
Check out my carlot at GTRacer
Reply

die slangen lijken beide gewoon goed geknepen hoor.... :S btw die jess aan mij heeft geleverd ben ik erg over te spreken... die zijn ook volgens het goede voorbeeld... prijzen hecht ik geen waarde aan... als ik de slangetjes op bestelling laat maken afhankelijk vd koppelingen door een fitter... industriele kwaliteit ben ik vanaf zon 20 euro per slang kwijt....
Reply

Mwa, qua kwaliteit weet ik het nog niet, want ik heb het spruitstuk nog niet binnen. Maar nu het spruitstukje geld/verstuur kwestie gebeurd is beantwoord hij geen 1 mailtje meer van me!!!? Vindt het wel vaag om eerlijk te zijn. Ik bestel er iniedergeval nooit meer wat...
Reply

over wat voor tijdsbestek praat je dan?
Reply

edit: Ik neem mijn woorden terug. 42 Als je het over de duivel hebt mailt hij net terug! 34 Maar moet wel zeggen met weinig belovende woorden. Unhappy
Reply

Sebaszz ik heb het een beetje met die Jess rotzooi gehad hoor. Ben nu bezig met een TD-04 van hem nou pomp bij 0,7 bar al Mn koelvloeistof uit het systeem omdat de turbo koeling aan de kook gaat.
Dat word bij jou ook nog lachen als je wat meer boost gaat draaien met je turbo koeling.
Zelfde geld voor die leuke olie restriktors. Heb wel een verrotte turbo doordat denk ik.
Olie komt aan alle kanten uit de turbo boven de 0,8 bar.

Over de slangen, dat is gewoon troep ander had het niet lek gegaan in het nekje van de kriphuls.

Zou maar zeggen dat Mn haar niet goed zit of te wel een OFF day. AAAAAAAAAAAA

Reply

rvengineering Wrote:Zou maar zeggen dat Mn haar niet goed zit

Welk haar Puzzled Puzzled Puzzled Puzzled

devil
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

hmm ok, koken van de waterkoeling is algemeen probleem heeft niks met de spullen van jess te maken maar de manier waarop jij en ik zelf ook de koeling aansluit.... we pakken allemaal de makkelijke route die niet echt effectief is....

restrictors heb ik hetzelfde gezeik mee gehad gelukkig, wel kunnen voorkomen... ik heb hele kleine restrictor er in zitten aangezien de mijne gekogelagerd is...toch blijft de olieretour hier ook een heel belangrijk punt maarja dat hoef ik jou niet te vertellen....

puntjes moet je zelf op de i zetten, toch blijven alle materialen die door hem geleverd zijn vakwerk, past perfect, degelijk en robuust vervaardigd, en alles is te leveren naar wens van de klant... je moet er scherp op zitten bij hem maar daar buiten heb ik niks te klagen...

dat is mijn ervaring...
Reply

Hij kan goed ijzer werken maar of het technies allemaal klopt, nee dat niet.
We bouwen uit het oogpunt van betrouwbaarheid en dat je ook daad werkelijk gas kan geven met het spul zonder dat overal vloeistoffen uit komen zetten.
90% WOT is gewoon mogelijk met de turbo motoren die we nu bouwen met 0,85 bar boost. Laat Jess dat maar een na doen met zijn watergekoelde turbo

Reply

Hoe knal ik Mn turbo in 2 en.

Er zijn veel manieren waardoor een turbo beschadigd kan worden. 1 daarvan is wat minder bekent en dat is een te klein luchtfilter en een te groot luchtvolume wat er verpompt moet worden.
Hoe gek het ook klinkt lucht heeft een massa dichtheid en als je de luchtdruk verlaagt dan krijg je ijlere lucht met een lager lucht massa. We weten allemaal als iets zwaar is dat je veel kracht nodig hebt om het in beweging te zetten en als het niet veel weegt het weinig moeite kost om het in beweging te zetten, zo is het met lucht ook als je de druk verlaagt.

De compressor van de turbo neemt vermogen op van de turbine omdat deze een lucht massa verpompt. Door een te klein of verstopt luchtfilter daalt de lucht massa waardoor de compressor harder moet gaan draaien om een gelijke lucht massa te verpompen.
Nu komt de moraal van het verhaal als je het te gek maakt dan komt het toerental van de turbo boven zijn ontwerp grens uit en krijg je te veel warmteontwikkeling in de lagers waardoor deze vast kan lopen waarbij het kan gebeuren dat de as die tussen de turbine en compressor zit gewoon afgedraaid word en breekt.
Bij grotere turbo

Reply

Kijk, dat is nog eens de tip van de week 39

Ik vroeg me wel een ding af, als ik me niet vergis heeft Jasper nu een k&n GTI filtertje op ze swift zitten, geeft die -even uitgaande van bovenstaand verhaal- niet teveel restrictie dan?

En is hier nog een makkelijke berekening voor om te controleren of je luchtfilter "geschikt" is, aangezien je meestal toch een aftermarket openlucht filter plaats?
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

[quote=rvengineering]
Hoe knal ik Mn turbo in 2 en.

Er zijn veel manieren waardoor een turbo beschadigd kan worden. 1 daarvan is wat minder bekent en dat is een te klein luchtfilter en een te groot luchtvolume wat er verpompt moet worden.
Hoe gek het ook klinkt lucht heeft een massa dichtheid en als je de luchtdruk verlaagt dan krijg je ijlere lucht met een lager lucht massa. We weten allemaal als iets zwaar is dat je veel kracht nodig hebt om het in beweging te zetten en als het niet veel weegt het weinig moeite kost om het in beweging te zetten, zo is het met lucht ook als je de druk verlaagt.

De compressor van de turbo neemt vermogen op van de turbine omdat deze een lucht massa verpompt. Door een te klein of verstopt luchtfilter daalt de lucht massa waardoor de compressor harder moet gaan draaien om een gelijke lucht massa te verpompen.
Nu komt de moraal van het verhaal als je het te gek maakt dan komt het toerental van de turbo boven zijn ontwerp grens uit en krijg je te veel warmteontwikkeling in de lagers waardoor deze vast kan lopen waarbij het kan gebeuren dat de as die tussen de turbine en compressor zit gewoon afgedraaid word en breekt.
Bij grotere turbo
Reply

Zo ziet de inlaatdruk er uit met een te klein filter, na de max druk duikt de druk als een kaartenhuis in elkaar. Nadat de druk op zijn hoogte punt is mag hij niet veel meer afnemen.
Ik denk dat de curve wel voor zich speekt.

[Image: 676857_308_full.jpg]

Reply

met een klein fitler bedole je neem ik aan het orginele luchtfilter?

of zou het met een kleine turbo nog wel werken zo'n orgineel GTi filter?
misschien bij niet te veel toeren (redline van 6500)
(deze zou ik namelijk het liefst willen gebruiken in mijn setup)
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

200Pk+ aan lucht gaat niet makkelijk door een rietje, daar mag je wel een fatsoenlijk luchtfilter op zetten omdat het eens zo veel nodig heeft dan een standaard motor.

Reply

en nu snap ik dus ook waarom bij mijn green storm tot 150pk stond en bij de green twister filter(stuk groter) 200+ Idea
Reply

Mwah ik heb dus een filmpie gemaakt, en daar is het oplopen van het toerental wel redelijk te horen, als ik mijn hand voor de inlaat hou.

Klik

Eigenlijk gaat de turbine gewoon in zijn eigen vacuum draaien.

Groeten Johnny.
Reply

en wat doet een garret gt2052?
is het verstandig om zo een op een swift te plaatsen?
ik wou eerst vragen kan, maar alles kan lijkt mij, met een beetje aanpassen.
maar is het te doen of zeggen jullie nee laat het maar bij een 1549?
[Image: kentekenplaatroadkingis6.jpg]
Exotic Silence Tuning

fast car's, fast food and fast women
Reply

We weten nu dat je een GT1749 over ze nek kan laten gaan en dat ie gewoon ploft.
Met een GT2052 heb je wat minder kans maar ook daar moet je mee uitkijken.
Je moet met een VNT dan ook een externe wategate gebruiken en alles op de Dyno af stellen om te kijken bij welke turbodruk het vermogen af gaat nemen omdat je te veel tegendruk in de uitlaat krijgt.
Ik zit zelf te denken aan een GT2259 VNT die moet met gemak 250Pk aan kunnen.

Wat we gisteren ook ontdekt hebben is dat je problemen kan gaan verwachten als je meer dan 1.3 bar turbodruk gaat draaien met de ontsteking.
We hebben de elektrode afstand wat kleiner gemaakt en dat verbeterde de boel wel.

Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread:
1 Guest(s)