Turbo taal (Een topic over turbo motoren.)
turbo moet gewoon op een g13b, veel sterker blok.....al meerdere malen besproken begin er niet aan, zonde van het geld... 1.6 is maar een suf blok...
Reply

Met onderstaande vragen ga ik uit van een low boost setup tot max 0.6 bar icm een smt6 en een Garett GT1549

Ik ben me wat aan het verdiepen in de turbo techniek.(o.a. teamswift aan het doorspitten)
Nu had ik nog wel een aantal vraagjes, het eea is me nog niet duidelijk.

Het verschil tussen een bleedvalve en zo
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

We zijn als het gaat om boostcontrol kleppen weer terug op de bleedvalve die we gebruiken op ball bearing turbo
Reply

Heb een leuk turbo/compressor-topic op internet gevonden waar vast wel iemand wat aan heeft.

druk met muisknop
Reply

MK3 drijfstangen.

Vandaag samen met Jasper (NOX6) zijn martel werktuig genaamd turboblok weer gerepareerd en de drijfstangen en zuigers ge
Reply

Heey tof, ik heb ook een G13 motor (alleen geen B voor zover ik weet)

Een Wagon met een turbo, haha, en scheuren Smile
Reply

jij hebt een g13bb.. 1.3l 16v enkele nokkenas..
of een g13ba.. een 1.3l 8v
Reply

Even een hersenspinsel.
Stel: twinturbo, 2 kleine turbo's of 2 gemiddelede turbo's?
Je hoeft niet te denken dat je een F1 coureur moet zijn om snel te zijn.
Reply

Die vraag had ik ook al voorbij zien komen op de eerste pagina in dit topic Wink

Twin turbo, s klinkt leuk maar gezien het werk en extra geld wat daar in gaat zitten en het kleine beetje extra wat het op kan leveren denk ik dat het geen goed idee is.
Een GARRETT GT1549 is een turbo maarmee je laag in toeren letterlijk je blok mee op kan blazen zo snel komt hij op druk.
Waar we nu al een beetje achter zijn is het hoge koppel van pak weg 240 a 250Nm wat problemen gaat geven met de koppeling.
En denk NOX6 en Sebaszz net als wij ook tegen dit soort problemen aan gaan lopen dat de koppeling het vermogen niet of nauwelijks aan kan.
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

Maar wel uniek, leuk om te proberen.
Maar stel, koppeling kan het hebben (stel), het vermogen kan ik op de weg krijgen, dan 2 'grote' of 2 kleineturbo's? Of een kwestie van proberen? Of stel de koppeling kan het hebben dan net zo goed
2 grotes erop.
Reply

De techniek van 2 turbo's kan je op 2 manieren benaderen.
Een x aantal cilinders per turbo(meestal vanaf v8 gebruikt.)

Of evt. een kleine turbo om snel op te spoelen in de lage toeren en daarna een grote turbo om het vermogen over te nemen bij hogere toeren.

Maar als je dat geld tocht hebt om die setup zo te bouwen kan je beter zo'n turbo zoals sebaszz aanschaffen, kost wat, maar spint supersnel op en geeft een flinke bak vermogen.
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

WireWess Wrote:Of evt. een kleine turbo om snel op te spoelen in de lagen toeren en daarna een grote turbo om het vermogen over te nemen bij hogere toeren.

Hoe zou je die kleine en die grote dan moeten zetten?
De kleine bv op cilinder 1 en 3 en de grote op 2 en 4?
Reply

[Image: twin%20turbo.jpg]
klikkerdeklik voor grote versie! Smile
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

E28 Wrote:Maar wel uniek, leuk om te proberen.
Maar stel, koppeling kan het hebben (stel), het vermogen kan ik op de weg krijgen, dan 2 'grote' of 2 kleineturbo's? Of een kwestie van proberen? Of stel de koppeling kan het hebben dan net zo goed
2 grotes erop.

Ben er mee bezig geweest heb 2 turbo's liggen de kleinste gt15 serie van garrett. Ik moet zeggen het past bijna niet. Het is te doen maar met een turbo krijg je meer makkelijk vermogen dan twee op een swift42
Reply

tis idd erg leuk om te hebben en je moet het er op bouwen om uniek te willen zijn.
maar voor het geld en tijd dat je hier mee bezig bent kun je heel wat moois aanschaffen.
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

gtiswift Wrote:Het is te doen maar met een turbo krijg je meer makkelijk vermogen dan twee op een swift42

Da's bijvoorbeeld ook de reden dat ze twin turbo Skylines terug bouwen naar single stage, big ass turbo. 34
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.

www.streetrides.nl
Reply

PTFE of te wel Turbo slangen die van teflon gemaakt zijn.
Deze slangen kunnen tegen een hoge temperatuur, maar als je ze te dicht bij je spruitstuk of turbo laat lopen worden ze na verloop van tijd ook hard en gaan ze lekken..

Ik nu een gevalletje turbine tech omdat ik voor een klant uit Engeland een turbo blok aan het bouwen ben.
Niet alleen loopt de slang te dicht bij het turbine huis van de turbo koeling waardoor deze is gaan lekken maar hij gebruikt ook nog eens normale krimp hulzen en fit materiaal, geen wonder dat het zo goedkoop is. (geen zin om dit op teamswift neer te zetten, heb al voldoende oorlog met jess gehad
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

En waar kan je die goede turboslangen bestellen? 42
Reply

Je kan het bij HEBU proberen maar dan moet je wel weten wat je nodig hebt, ik kan het ook regelen, maar dan moet ik een voorbeeld hebben bijvoorbeeld van benzine slang met bochten en nippels en al, niet zo makkelijk dus om het effen zelf de toen.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

idd, ik heb ook wel wat slangen bij HEBU laten maken.

wel stervens duur, maar wel GOED.
en dat is ook wat waard
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread:
1 Guest(s)