GS-tuning project: carburateurs binnen (13-05-08) foto's pag. 6
Ik heb vaker dan eens een complete swift gekocht voor 450 euro Biggrin
Maar ben benieuwd wat je ervan gaat maken 39
Reply

[quote=D-MK1]
Ola!

Beetje lassen,strak maken, kleurtje erop en op naar de volgende 17 jaar!

ol
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

Het project wordt even stil gelegd wegens overlijden van de GS (zie wie is wie).

Totdat ik een nieuwe GS gevonden heb, waarmee ik door kan ligt het even stil.

Meer volgt dus later.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

Komt goed Thieu, ben ik van overtuigd!!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

Thieuke Wrote:Het project wordt even stil gelegd wegens overlijden van de GS (zie wie is wie).

Totdat ik een nieuwe GS gevonden heb, waarmee ik door kan ligt het even stil.

Meer volgt dus later.

kzou niet voor een GS gaan. Sportstoeltjes en meegespoten bumpers (eventueel) betaal je toch extra en de kuipjes bijv heb je liggen. Gewoon een goedkope)re) gl nemen ofzo.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

@ mods:

Slotje wegens nieuwe (oude) swift
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

Zo even wat stof afblazen van dit topic.

Ben weer een stapje dichterbij.

Heb zaterdag op de A'dam Zuidoost meeting mijn carburateurs opgehaald.

Ze komen volgens de vorige eigenaar (dr. Insane) van een Suzuki GSX-R motorfiets af. Het zijn er vier, voor op de aangepaste kop.

Hoe en wat aan te sluiten is het volgende om uit te zoeken.

Net als het uitzoeken hoe het strax moet met het koelwater. Bij de GS loopt het koelwater namelijk anders dan bij de GTi.

Gaat bij de GTi het koelwater meteen de kop in via 1 aansluiting, zo loopt het bij de 8-klepper van de radiator naar het inklaatspruitstuk. Aan dit spruitstuk zit de termostaat vast, waarna het in het inlaatspruitstuk verdeeld wordt over twee koelkanalen.

Wordt dus een ingewikkelde flens met 4 gaten voor naar de 4 cilinders (via de kop uiteraard) + 2 koelkanalen tussen 1 en 2 en tussen 3 en 4. Maar of het koelwater ook naar beide zal stromen, dat weet ik dus nog niet.

Volgende stap is om een flens te ontwerpen en die te laten maken (in aluminium. Gelukkig heb ik op school gewerkt met het programma SolidWorks, waarin je dat soort dingen kan ontwerpen. E
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

ga je nu ook echt beginnen of heb je aleen die carbs gekocht ?

ik bedoel komen er nu op korte termijn nog updates?

veel succes 39
Reply

Beter Thieu, als ik moet helpen hoor ik het wel 39

Reply

@Suziforce: Thnx, ik roep wel als het zo ver is. voorlopig is het meer onderdelen verzamelen/kopen dan werkelijk bouwen.

@gifgroenswift: zoals ik al zei, ik ga eerst onderdelen verzamelen en dan zet ik straks met alk die spullen een blok in elkaar die vervolgens in de Swift komt. Het blok wordt van top tot teen nieuw, of beter gezegd: van karterpan-olie-aftapplug onderin tot olievuldop bovenop en alles wat er bij, aan of op hangt, met een gereviseeerd blok.

Dit kan ik lekker thuis op de studeerkamer in elkaar knutselen, want alles is mooi droog en schoon.

De volgende stap staat in mijn post boven de jouwe. Er zal wel regelmatig een update komen, maar in welke regelmaat hangt er een beetje van af.

Geloof me: ik ben ongeduldiger dan wie dan ook om dit project te doen, maar ben geen miljonair en kan ook niet heel mijn salaris in de auto steken. Dus rustig aan.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

Zo, eindelijk de beloofde foto's gemaakt van de carburateurs:

Met luchtfilters, deze ga ik niet gebruiken
[Image: carbs_airfilter.jpg]

Lucht inlaten. Je kan die zwarte dingen omhoog duwen, geen idee waar het voor is, maar hoop toch echt dat ze door die vacuumslangen ofzo automatisch omhoog gaan
[Image: carbs_intake.jpg]

Hier de gaskleppen
[Image: carbs_throttle.jpg]

En nog eens!
[Image: carbs_throttle2.jpg]
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

Aah nice 37

Reply

Wow das vet!....waar heb je dat vandaan dan!? 34

Je mag me best een PBtje geven omtrend de carbs hoor. Wink (voor andere vragen ook natuurlijk)
Maar die schuiven gaan idd door het vacuum omhoog.
Het zijn namelijk vacuum geregelde carbs.
Dit gebeurd trouwens niet door de slangen die je ziet. Wink
T zit in het gedeelte boven de schuif. (moet je maar eens zo'n zwart dekseltje eraf halen)
Deze schuif (die de benzine toevoegd) reageerd op het vacuum die er gecreeerd word door de gasklep die open gaat.
Hierdoor loopt de motor laag in toeren errug rustig i.p.v. het bokken,wat je vooral in 1e en 2e hebt. (met GTi)
Das vooral lekker met de snelle nokken strx. Wink

Nou,veel succes met het uittekenen,en laten maken van het spruitstuk,en ik ben benieuwd Thieuke. 39
Ga je trouwens de airbox gebruiken dan?? Puzzled
Link naar mijn oude liefde!
http://www.cardomain.com/ride/311033
Reply

Thnx,

waarschijnlijk niet, ik denk eerder aan vier pijpjes door de motorkap met schuimfilters erop en een dakje erboven (ofwel een luchthapper).

Maar moet alles nog uitwerken, eerst maar eens in de materie verdiepen.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

Ooeeiii....kijk je uit met de mega hoeveelheid stof en water die er in komt dan.
Ook al zit er een schuimfilter voor,betekend t niet dat dit genoeg tegenhoud.
Of komt de luichthapper met de inlaat naar t raam toe? Wink
Wel gaaf iig. 39 (+ dat je de herrie buiten de auto haalt)

Trouwens,voordat je lekker veel gaat Solidworks'sen,is het niet handiger om gewoon een GS spruitstuk pas te maken op het spruitstuk wat je erbij hebt?
Dus de onderplaat van het GS spruitstuk met de koelvloeistofkanalen op de runners van het spruitstuk wat erbij zit lassen?
T is maar een idee.........
Succes iig.
Link naar mijn oude liefde!
http://www.cardomain.com/ride/311033
Reply

JA heb al zitten kijken, maar je kan natuurlijk niet de carburateurs vastlassen aan het spruitstuk, dus die rubberen kanalen moeten er zoiezo tussen komen. Dur GSspruitstuk afzagen. Buizen lassen van GS-spruit naar carbs-spruit, en dan gaan.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

Thieuke Wrote:JA heb al zitten kijken, maar je kan natuurlijk niet de carburateurs vastlassen aan het spruitstuk, dus die rubberen kanalen moeten er zoiezo tussen komen. Dur GSspruitstuk afzagen. Buizen lassen van GS-spruit naar carbs-spruit, en dan gaan.

Dat zeg ik!!
Dus de runners,oftewel het begin van het alu pijpje waaraan daar weer de rubbers zitten waarin de carbs gaan,op 't GS spruitstuk/plaat lassen. Wink 39
Hoop ik wel dat je met de lengte uitkomt voor de pijpjes vanaf carbs naar filter?
Dus dat je niet met de pijpjes ergens in je dashboard uitkomt. 34
Maarja.....jij hebt zeeen van ruimte vanaf de kop naar t schutbord. Tongue
Link naar mijn oude liefde!
http://www.cardomain.com/ride/311033
Reply

das natuurlijk wel vetTongue de carbs naar binnen en op je dashboard monteren34

alleen zit je dat met je luchttoevoer
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

kop uit het raam en rijden hoor
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

Dr.Insane Wrote:Dat zeg ik!!
Dus de runners,oftewel het begin van het alu pijpje waaraan daar weer de rubbers zitten waarin de carbs gaan,op 't GS spruitstuk/plaat lassen. Wink 39
Hoop ik wel dat je met de lengte uitkomt voor de pijpjes vanaf carbs naar filter?
Dus dat je niet met de pijpjes ergens in je dashboard uitkomt. 34
Maarja.....jij hebt zeeen van ruimte vanaf de kop naar t schutbord. Tongue


Er zit idd genoeg ruimte daar.

Maar bovenal heb ik een keer een GTi gezien tijdens een rally in belgi
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.