GS-tuning project: carburateurs binnen (13-05-08) foto's pag. 6
#81
Gisteren weer wat verder gegaan met de auto leeg te halen.

Dakbekleding is eruit,de sideskirts zijn er af, de kale achterbanden even vervangen door goede banden, op stalen velgen.

Vanmiddag wil ik dan al een gedeelte van het dashboard eruit hebben, maar moet nog even kijken hoever ik daarmee kan gaan, want moet er nog heel eventjes in rijden, naar de schadehersteller.

hier dan ff de foto's:

Geen Skirts meer en de stalen velgen:
[Image: rest3foto1.JPG]

[Image: rest3foto2.JPG]

[Image: rest3foto3.JPG]

[Image: rest3foto4.JPG]

[Image: rest3foto5.JPG]

[Image: rest3foto6.JPG]

De A-stijl kaal, ook geen blussertje meer, komt wel weer terug 39
[Image: rest3foto7.JPG]

Ditkrijg je als je de bekleding van je dak af haalt, en de isolatie weg neemt:
[Image: rest3foto8.JPG]

De Kokerbalk, die nog hard is...... Ik had de skirts er in geschroefd met een parker en aan de bovenkant afgekit. Zo heb ik bijna geen roest eraan. Maar moet wel weer even netjes dicht gemaakt worden.
[Image: rest3foto9.JPG]

vanavond dus meer foto's als het goed is.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#82
Sorry dak t moe zegge Thieuke, maar alsk je swift zo zie.
Lijktie net rijp voor de sloop. Maar jouw kennende gaat dat wel goed komen 39
Suc6 met je projectje Tongue
Reply

#83
sorry hoor, maar je hebt die swift nu bijna 4 jaar ofzo en de enige keer dat ie echt af was, was de dag dat je hem kocht...

ik snap niet zo goed wat je wilt bewijzen, maar echt slim is het niet om zo veel geld in een auto te stoppen van 17 jaar oud.
en als hij nou bijzonder was ok, maar dit....Puzzled

bekijk eens de situatie rationeel, je bent al 3 jaar in een sloop swift aan het rijden en maar volhouden dat hij getuned is/wordt devil

dit zal wel weer een hele discussie aan de gang brengen over de liefde voor een auto, maar iemand moet je een keer ook de rationele kant van het verhaal vertellen...
Reply

#84
Joh... geloof me...

Toen de auto aangereden werd hebben diverse mensen tegen heb gezegd dat het niet slim was om te repareren... Thieu repareert!

Het project gaat op dit moment starten (auto is niet voor niets kaal!!) en thieu is er voor 110% mee bezig.
Dit is helemaal geen discussie over liefde voor de auto o.i.d. maar over het in de waarde laten van mensen... *zucht*

D
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#85
je hoeft ook geen dikke portemonnee te hebben, voor 500E heb je een swiftje wat er al beter uitziet Wink

en als je er niet het geld voor hebt, waarom ga je dan tunen/stylen stupid

ga liever eerst sparen Wink
Reply

#86
tsja, ik heb respect ervoor dat thieuke het elke keer gerepareerd krijgt, maar ook ik moet toch zeggen, ik zou eens voor wat anders gaan.

ok, het is je eerste auto, ik begrijp die verhouding best. maar je moet ook een keer afscheid nemen. ook zou ik zelf niet beginnen aan het tunen van een gs als je gelijk klaar bent met een gti, dat is iedereen zijn eigen keuze, en ik ben wel nieuwsgierig naar wat je ervan gaat maken.

maar die auto heeft nu al 2 keer aan de voorkant een klapper gemaakt,
en nu aan de achterkant een flinke knal gehad,
en ik zie overal roest....

zo veilig is die auto niet meer!

vind het knap dat je het aangaat om te repareren, maar ik denk ook niet dat het het waard is.

straks heb je het allemaal gerepareerd, en knalt er weer iemand op je, of je knalt zelf ergens tegenaan, OF je tuning kwam toch niet zo goed uit en je motor is aan bonken....dan baal je helemaal van al het geld dat je erin hebt gestoken.

met al het geld wat je ondertussen hierin hebt gestoken [crash 1, crash 2 en nu aangereden crash 3] en tuning, had je MAKKELIJK een degelijke GTI kunnen kopen, zonder zorgen, zonder schade, met minder kilometer, met meer vermogen, en die er beter uitziet, maar het is idd niet je 1e auto meer.

vind je doorgelaste motorkap gaaf, de mk5 achterlichten ook, misschien eraf halen, de auto in onderdelen verkopen en een GTI kopen en daar de kap en lichten in overzetten?

want welke roest kom je volgend jaar weer tegen? wat gaat dat weer kosten?

bedoeld als goed commentaar.....straks ben je over 4 jaar nog zover.
Reply

#87
Dan wil ik toch ook even mijn mening geven.

Ik heb thieu na de laatste aanrijding duidelijk aangegeven dat het financieel gezien niet verstandig is om hiermee door te gaan.

Daar is hij zelf ook van op de hoogte.

Dat hij dan toch besluit om hiermee verder te gaan is ZIJN keuze, en moet hij lekker zelf weten, zolang ik de rekening niet hoef te betalen is dat mijn zaak niet, maar die van hem.

Om deze discussie (die inmiddels al wel 100 keer voorbij gekomen is...) kort te houden:

Thieuke kiest toch zeker zelf waar hij zijn geld aan uit wil geven... Schei toch uit met het gedoe iedere keer... Hij weet zelf ook wel wat een 'nieuwe' auto kost... Het feit dat hij deze desondanks wil blijven houden is dan toch zijn keuze, laat hem dan.

Deze maand nog wordt de schade verholpen, ALLE roest verwijderd, en de auto compleet kaal gemaakt, zodat er straks een boodykit op kan. Alle afspraken hiervoor staan al, dus er zit echt wel toekomst in.

Reply

#88
grootse plannen! komt allemaal goed39
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#89
dit wordt gewoon de bruutste (echte orginele)GSjes van Nederland, punt.

respect thieuke!

enne...

[Image: Ruud_Benard.jpg]
Laat je niet gek maakuh!
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#90
Ik heb hier zelf eigenlijk niet zo veel meer aan toe te voegen. Arco heeft het eigenlijk allemaal al gezegd (waarvoor dank 39).

Tsja, laten we het erop houden dat ik Thieuke ben.

Einde discussie wat mij betreft.

Nieuws:

Vandaag toch nog even langs de Swift geweest en nog wat van eht dashboard gehaald, bedoeling was eigenlijk het hele dashboard eruit te halen, maar gezien de laatste paar ritjes die MOETEN gebeuren (aanpak schade, aanpak roest) voor ie echt uit elkaar kan, heb ik nog niet alles eraf, de klokkenwinkel zit namelijk echt in het dashboard, dus niet direct aan de auto, en die moet er toch in blijven. Dus het dashboard-kastje is weg, en het stuk middenconsole enzo zijn eruit.

Wel heb ik de laatste resten van mijn alarm eruit gesloopt (alarm was al kapot) en de light-reminder en de strobolichten (welke ik wel verkoop)) zijn er ook uit. Dat soort speelgoed komt ook niet meer terug.

Morgen afspraak staan bij de schade hersteller, want vrijdag lukte hem niet, dus morgen weet ik wat de reparatie gaat kosten van enkel de schade met een laagje grondlak, tegen het roesten.

Van de rest van de schade-uitkering wordt de roest aangepakt door GTi-swift, en die afspraak staat voor de 21e deze maand.

Ik vraag meteen of we iets kunnen doen aan het antennegat en het slot van de achterbak, maar of daar tijd voor is op 1 dag allemaal weet ik niet.

Deze keer geen foto's (camnera vergeten), maar zijn ook weer niet veel grote veramnderingen
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#91
Goed bezig Thieuke!!3939

Ennuh laat ze maar lullen en doe wat je zelf goed acht!Wink Maar jou kennende lukt dat wel39Wink
Reply

#92
Vind het wel mooi hoor, dat je ermee doorgaat.
Alleen word ie er niet mooier op Biggrin
Want elke keer gaat ie er alleen maar slechter uitzien Biggrin
No offence.

Destijds vond ik hem wel gaaf, met bumpersetje en 16'' velgen.
Maar tegenwoordig is het niet veel meer Unhappy
Reply

#93
Ik schrik er zelf ook van hoor, hoe verder ik ga met demonteren hoe minder het wordt, tis nu gewoon ehok. Maar nu moet ik er zeker mee doorgaan.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#94
aan hem de uitdaging om het tegendeel te bewijzen, let erop dat detail werk je auto mooi maakt en dat kost heel veel tijd...
Reply

#95
Als Thieu gewoon even goed nadenkt
Wat hij vast heus wel doet, krijgt hij het voor elkaar...

Ik weet zijn ideen, en die zijn erg sjiek...
Het gaat geld kosten, en dat weet hij zelf ook!
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#96
Idd, het komt helemaal goed met deze GS.

Ik ken de plannen van Thieu ook, help 'm lekker mee met waat ik maar kan en zie deze auto langzaamaan beter worden. Natuurlijk wordt het eerst slechter voordat het beter kan worden.

Iedereen die een bodykit op zijn / haar auto zet zonder aan goede voorbereiding te doen (roestvrij maken!!) is m.i. hartstikke gek!

We gaan binnenkort de basis leggen voor een van de origineelste GS'en die het de gemiddelde GTi knap lastig gaat maken!! devil


thieuke Wrote:Tsja, laten we het erop houden dat ik Thieuke ben.
PRECIES!! 39
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#97
ik wil toch ff 1 ding zegge als dat mag...



GOED BEZIG!!

succes met je project thieu als je nog onderdele nodig heb heb ik misschien nog wel (mk3 gs..)

Wink
d'r WAS er maar ééntje gek genoeg om met markeerstift groene Viperstrepen en Kever-style Harley uitlaten te gaan rijden!
Now driving: Ford Focus Wagon & Mazda RX-8
Reply

#98
tja ik zelf heb ook toen deze swift mk2 gekocht voor 300 en was verrot en achterwiel krom zijschade enzo
nieuwe dorpels moesten er ook in aan de achterkant zat ook roest , hij lekte, enzo
maar het is toch goed gekomen en er zit nu ook wel een paar duizend in .

en als thieuke het alemaal al geregeld heeft met een schade bedrijf komt het alemaal goed , dus wat zeuren mensen nou , hoe denk je dat andere knappe swiffies er kwamen meer dan 3kwart van de swiffies zijn wel nieuwe dorpels ingekomen en waaren verrot enzo .

als die daanlijk gespoten is en andere bodykit of wat hij dan ook wil erop heeft , herken je die auto al niet eens meer .

en sebaszz dan, hoezo gaan jullie dat niet vertellen tegen hem dat er teveel geld in zit en zo zijn er nog veel meer iedereen doet toch wel wat die zelf wil en we leven in een vrij land Tongue .


laat mensen gewoon hun auto verbouwen .
al die anderen knappe swiffies waaren er ook niet zomaar Wink
Reply

#99
weer wat nieuws.

Net bij de schadehersteller geweest. Niet komend weekend maar het weekend daarop breng ik de GS weg. Voor 450 euro is de deuk eruit en zit ie een een grondlaag, zodat ie niet roest, de achterklep blijft ook behouden.

Volgend weekend, gaat GTiSwift aan de gang met de uitlaat (al besteld via Stylingstuff), zodat ie niet meer onder de achterkant van de auto uitkomt (zou zonde zijn om een bumper op deze uitlaat pas te maken, als ie toch weg gaat.....)

Ik weet niet hoe lang de schadehersteller de auto houdt, maar over een goede maand hoop ik toch een kale goede harde carosserie te hebben, waarbij alleen het antennegat en het achterklepslot nog dicht gelast moeten worden. Dat komt later als we bezig gaan met de bodykit.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

Ola!

Beetje lassen,strak maken, kleurtje erop en op naar de volgende 17 jaar!

ol
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.