GS-tuning project: carburateurs binnen (13-05-08) foto's pag. 6
#21
Ik denk dat je nog een aardig end kan komen, zeker als je carburateurs gaat gebruiken en een snelle nokkenas.
ik vind het super dat je het zo aanpakt, laat ze maar zeurenSmile
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#22
Quote:Originally posted by rvengineering
Ik denk dat je mog een aardig end kan komen, zeker als je carburatours gaat gebruiken en snelle nokkenas.
ik vind het super dat je het zo aanpakt, laat ze maar zeurenSmile
Amen to that45
Reply

#23
Quote:Originally posted by rvengineering
Ik denk dat je mog een aardig end kan komen, zeker als je carburatours gaat gebruiken en snelle nokkenas.
ik vind het super dat je het zo aanpakt, laat ze maar zeurenSmile

Dat zeg ik!

Nee Thieu, gewoon lekker doorgaan met dit projectje. 45
Cupra Born Copper Edition '21 (daily)
Volkswagen Golf GTI Edition 35 '11 (family)
Suzuki Ignis Sport 1.5 '03 (hobby/trackday)
Reply

#24
blok is altijd nog over te zetten naar een andere swift mocht het nodig zijn.

er zijn mensen die al bewezen hebben dat er dik 90 pk uit te halen is met meer koppel dan een GTi.

hoe dan ook, super vet project. en het feit dat je dit doet omdat een GTi swap niet orgineel meer is, kan ik helemaal inkomen...dat is ook de reden waarom ik een 1600 16v in die van mij wil hangen. 39



maar um...nog ontwikkelingen de laatste tijd?

V R 39
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#25
het is uiteraard ook gewoon een leuk hebbedingetje, een opgefokte 8klepper. Het "iets anders" hebben.
Voor mij is dat het geval met de sedan. Een sedan is gewoon wat lastiger aan te pakken dan een hatch (al zijn mijn plannen qua lak alleen op een sedan uit te voeren).

moet je wonderen gaan verwachten van het 8klepper blok wat vermogen betreft? Nee, lijkt me niet. Daar is een GTi blok gewoon veel meer geschikt voor.
Maar je hebt dan wel weer een goed blok wat je kent. En gezien de geschiedenis van de auto, denk ik dat ie nog wel een tijd blijft, anders was ie al eerder weggegaan.
Wel idd ff goed alles afwegen voor je er daadwerkelijk aan begint. En als je de auto nog een tijd wilt houden, optijd wegbrangen om te laten lassen etc en dan opnieuw spuiten op een bepaald moment.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#26
Bovendien, als Thieuke graag de makkelijkste weg wil kiezen, had hij al tot 2x toe de auto naar de sloop kunnen brengen... (2x aanrijding gehad, 2x gefixed terwijl menig andere de auto gewoon op de sloop gezet zou hebben)
Reply

#27
ECHTE Gs rijders zijn doorzetters!Biggrin
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#28
Psies!!
GS rulet!! 39

Het "voordeel" van GS is dat je er net zo gemakkelijk een andere 1.3 8V in lepelt als een GTi rijder er een andere GTi in lepelt... Alleen zijn 1.3 8V motoren iets makkelijker te vinden Idea
Kijk, wil je GTi rijden dan kóóp je een GTi. Simpel... snel... en safe...


[off topic]
Er moet me alleen wel ff iets van het hart...

Wij (ik tel me ff mee met Thieuke omdat we redelijk op dezelfde lijn liggen hiermee) vinden het juist leuk en de sport om onze 8V te kietelen... Het is gewoon een hobby, iets uit proberen... Lukt het dan is het mooi, lukt het minder goed dan is het ook mooi geweest...
Er zijn genoeg mensen hier die op een GTi van hetzelfde bouwjaar of ietsje jonger allerlei tupperware plakken er carbs op hangen, Spaghetti spruitjes, noem maar op... Dan hoor je nagenoeg geen negatieve berichten. Wat ik nou zo jammer vind is dat er zo "minderwaardig" gedaan wordt over Thieu zijn GS door sommigen hier...
Thieu is gewoon goed bezig met het (gedeeltelijk) reviseren en meteen (gedeeltelijk) tunen van mijn motor. Hij vertelt ook meteen hoe en waarom en dat is nou mooi voor de andere GS rijders hier...

Maar het is en blijft een GS... Ik hoef het niet te winnen van een GTi, meer ik heb wel veel plezier van m'n wagen!!

[/off topic]
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#29
Respect!

Ik vindt het ook wel netjes als je iets anders aan gaat pakken als "de anderen" je mag dan mischien niet (mischien ook wel) aan het vermogen van een gti komen maar je kan toch zeggen dat je alles zelf uit gedokterd hebt en dat vindt ik op zich al een hele prestatie. Ik wacht vol spanning af veel suc 6 verder
http://gtracer.net/profiles/markluitjes
Check out my carlot at GTRacer
Reply

#30
@ dimi & Ice: Ik kan best tegen negatieve kritiek hoor. Ik ben uiteindelijk ook iemand die de werkelijkheid onder ogen ziet en weet dat je met een 8v blok gewoon niet verder kan komen dan een GTi blok. Helemaal waarheid en simpel te concluderen. En toch ga ik hiermee door.

Gewoon omdat ik het leuk vind en iets anders wil hebben. Daarom rij ik bijvoorbeeld een Swift en geen eenheids golf of iets dergelijks.

Tuurlijk, de auto is 16 jaar oud, Maar 1 ding weet ik ook. Ik weet precies de staat waarin de auto is. Ik weet elk puntje roest, op onder en in de auto (en geloof me dat zijn er weinig), Ik weet hoe de motor is, ik weet wat ie heeft meegemaakt.

Jullie kritiek is terecht en onderbouwd, maar jullie vergeten gewoon een paar dingen:

1. Dat ik Thieuke ben
2. Dat ik gewoon wil weten, door zelf te doen, wat je met een 8V kan doen.

Jullie kennen mij gewoon absoluut niet, als je dat wel deed, wist je waarom ik dit doe. Ik wil gewoon iets anders dan anderen.

@ de rest:

Ik denk dat dit het idd het beste omschrijft:

Quote:puppetmaster schreef:
Het gaat 'm niet om de prestatie winst, maar om de prestatie.

Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#31
amen.....42
houdoe en bedankt!!!!!

http://gtracer.net/profiles/alfaracer
Reply

#32
Daar sluit ik mij voledig bij aan thieuke
http://gtracer.net/profiles/markluitjes
Check out my carlot at GTRacer
Reply

#33
Quote:Originally posted by Thieuke
@ dimi & Ice: Ik kan best tegen negatieve kritiek hoor. Ik ben uiteindelijk ook iemand die de werkelijkheid onder ogen ziet en weet dat je met een 8v blok gewoon niet verder kan komen dan een GTi blok. Helemaal waarheid en simpel te concluderen. En toch ga ik hiermee door.

Gewoon omdat ik het leuk vind en iets anders wil hebben. Daarom rij ik bijvoorbeeld een Swift en geen eenheids golf of iets dergelijks.

Tuurlijk, de auto is 16 jaar oud, Maar 1 ding weet ik ook. Ik weet precies de staat waarin de auto is. Ik weet elk puntje roest, op onder en in de auto (en geloof me dat zijn er weinig), Ik weet hoe de motor is, ik weet wat ie heeft meegemaakt.

Jullie kritiek is terecht en onderbouwd, maar jullie vergeten gewoon een paar dingen:

1. Dat ik Thieuke ben
2. Dat ik gewoon wil weten, door zelf te doen, wat je met een 8V kan doen.

Jullie kennen mij gewoon absoluut niet, als je dat wel deed, wist je waarom ik dit doe. Ik wil gewoon iets anders dan anderen.

@ de rest:

Ik denk dat dit het idd het beste omschrijft:

Quote:puppetmaster schreef:
Het gaat 'm niet om de prestatie winst, maar om de prestatie.

uhhhhh saurons-swift gaat ook 8v tuning doen
42 42 42
een gek die met een heftruck racet

live starts @550 bhp +

http://www.liamdoran.com

www.eqin.eu

Reply

#34
Bovendien als Thieuke iemand was die altijd de makkelijke weg zou kiezen, had hij z'n auto al 2x naar de sloop kunnen brengen... Dat heeft hij niet gedaan en de swift gewoon beide keren opgelapt, waar ik echt respect voor heb; er zijn maar erg weinig mensen die zoveel "liefde" heeft voor zijn swift 39
Reply

#35
"Zit die jongen nog steeds aan die 8V te prutsen?"

ben je een jaartje weg en die man is nog steeds bezig, 2x bijna totall los. Ik zeg petje af maar hou ut wel realistisch. Ik zou er bijv. geen optische tuning van 1000 aan spenderen... Maarja ik ben dan ook geen thieuke

Wink
[Image: swift2.jpg]
2-Tone
Reply

#36
Bij mij is er ook de nodige 8v tuning in progress!!…..

Hierover later meer!!

Ik vind het heel gaaf wat je aan het doen bent hoor! Was idd een hele goede omschrijving van Puppet!
Reply

#37
Ben weer een stapje verder met het tunen van de auto.

Als ik strax alles erin heb zitten wil ik wel zioen wat er in het blok zo'n beetje gebeurd.

En omdat ik daar nu ook al nieuwsgierig naar ben aangezien het blok al meer dan 261.000 km heeft gelopen, heb ik dit erst gekocht:

Olie druk meter:
[Image: metertjes1.JPG]

Oliedruk sensor:
[Image: metertjes15.JPG]

Olietemperatuurmeter:
[Image: metertjes2.JPG]

Metertjes met adapterring voor tussen het blok en de oliefilter:
[Image: metertjes3.JPG]

Houder voor in radiovak:
[Image: metertjes4.JPG]

Houder met metertjes:
[Image: metertjes5.JPG]

Houder met metertjes in het dashboard:
[Image: metertjes6.JPG]

[Image: metertjes7.JPG]

[Image: metertjes8.JPG]

Strax moet er nog een benzinedrukmeter bijkomen, alvast voor de carburateurs voor later.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#38
ziet er goed uit zo.

komt die meterhouder van stylingstuff?
edit:
net gezien op de site.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#39
Komt bij Arco vandaan idd, maar is gewoon van Autostyle, staat ook in hun grote boek
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#40
En vandaag ben ik bij Spawn geweest, bij Donkers, en heb ik de adapterring van de meters en een nieuwe oliefilter op de auto gezet:

[Image: metersklaar1.JPG]

[Image: metersklaar2.JPG]

[Image: metersklaar3.JPG]

[Image: metersklaar4.JPG]

[Image: metersklaar10.JPG]

En meteen de kabels getrokken. Daarbinnen was het namelijk wel droog.

En daarna naar The Force om de meters aan te sluiten.

En dat ziet er zo uit:

[Image: metersklaar5.JPG]

[Image: metersklaar6.JPG]

[Image: metersklaar8.JPG]

[Image: metersklaar7.JPG]

[Image: metersklaar9.JPG]

Strax wel ff foto's maken in het donker. Ben zelf ook benieuwd hoe dat er uit ziet.

Strax nog een benzinedrukmeter kopen en dan zijn alle drie de plaatsen bezet.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.