pink bitch2 to quad carb (van injectie naar carburateur setup)
#21
zo ik ga maandag beginnen met de kop wissel ,nou hoor ik wel eens dat de koppakking

ingesmeerd word met kopervet of een ander goedje

heb zelf altijd gewoon droog vervangen.

iemand ervaring mee of dit beter zou zijn????
Reply

#22
Volgens mij moet je gewoon droog de pakking erop knalluh!
T enige wat je kan doen is er wat gewone olie erop uitsmeren zodat ie misshien met nogmaals loshalen misschien makkelijker los komt.
Heb ik zelf altijd veel gedaan met t monteren van een snelle cylinder op mn scooter of brommer.
Maargoed.....als ik dit dan weer lees.....

toch maar met kopervet......

Maar ik zou nog ff een goede garage bellen evt. hiervoor??
Of Sebaszz of RV weet ff meer te vertellen?
Link naar mijn oude liefde!
http://www.cardomain.com/ride/311033
Reply

#23
Ik heb ook een keer de koppakking vervangen en die heb ik droog vervangen.
Geen olie of vetten gebruikt en de koppakking zit er nu nog steeds goed op en lekt niet.
Succes ermee39
....Drivin' the Rival....
Reply

#24
De aanlegvlakken goed ontvetten en er helemaal niks tussen de koppakking doen.
De koppakking van een Swift heeft een laagje grafiet en als het goed is ook een aantal dunne siliconen rubberen sporen die dan weer extra de kanalen afdichten.Idea
Een tip voor het monteren, de paspennen in de kop zetten en daar de pakking overheen leggen, dan gaat de kop er wat makkelijker op.
Probleem ze willen wel eens vast zitten, en als ze niet willen dan maar beter niet aan beginnen tenzij je nieuwe hebt liggen.Unhappy
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#25
Quote:Originally posted by rvengineering
De aanlegvlakken goed ontvetten en er helemaal niks tussen de koppakking doen.
De koppakking van een Swift heeft een laagje grafiet en als het goed is ook een aantal dunne siliconen rubberen sporen die dan weer extra de kanalen afdichten.Idea
Een tip voor het monteren, de paspennen in de kop zetten en daar de pakking overheen leggen, dan gaat de kop er wat makkelijker op.
Probleem ze willen wel eens vast zitten, en als ze niet willen dan maar beter niet aan beginnen tenzij je nieuwe hebt liggen.Unhappy

ok bedankt voor de goeie tips39

zitten bij mij alleen niet van die siliconen sporen op
(zal wel wezen omdat het immitatie is)Puzzled
Reply

#26
dat zijn die dunne zwarte randjes die er op zitten.

p.s. goed bezig 39 39
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#27
Quote:Originally posted by nox6
dat zijn die dunne zwarte randjes die er op zitten.

p.s. goed bezig 39 39

kweet het,maar niet op deze koppakking


Smile
Reply

#28
zo niet stil gezeten deze week

maandag middag oude kop er af lekker warm in de woonkamer gezet(koste bijna een echtscheiding)

dinsdag middag inlaat+sensoren overgezet

woensdag spul terug gebouwd en starten ......shitt start niet alleen ploffen in uitlaat.
had wel 100x gekeken of ie op tijd stond. verstandig alles weggelegt en ben effe gaan trainen(kon ik effe de stress kwijt hahaha)

donderdag rustig alle punten na gelopen en wat denk je...blijkt dat bij de snelle nokkenas de sleuf voor de ontsteking op de kop er op zit dus de rotor stond niet op de 1e cylinder(domme koe ikke)
dus effe het asje iets aangepast en de rotor een halve slag gedraaid.
sleutel omgedraaid en lopen.

jeetje wat loop dat beroerd stationair lijkt het wel een harley,maar in de hoge toeren jankt ie het uit.

VRAAG:hoe het beste afstellen??
hij gast 1x na(dus als je optrekt en de koppeling intrapt loopt ie wat op en gat weer naar normaal)
hoe dit het beste afstellen bij snelle assen(onsteking,tps,stroboscooplamp???)
hoor het graag hoe jullie het gefixt hebben met snelle assen

en moet ik de kopbouten nog 1x natrekken als ie warm is geweest??


[Image: 766731_102_full.jpg]
[Image: 766731_103_full.jpg]
[Image: 766731_104_full.jpg]
Reply

#29
Damn dat ziet er dik uitDrewl Drewl Drewl

Suc6 met oplossen van de problemen / probleempjes... Maar hij loopt iig al, is iig al wat tochSmile45 (Niet dat ik neit verwachtte dat die dat zou doen hoorWink)
Reply

#30
Dat slecht stationair lopen kun je verhelpen om verstelbare nokkenastandwielen erop te zetten maar volgens mij krijg je het nooit helemaal weg.
Vraag even aan RvEnginering...die kan ze zelf maken geloof ik.
Ziet er iig dik uit39 Ben benieuwd42
Succes.
....Drivin' the Rival....
Reply

#31
sjoow.. gaat de goeie kant op man Biggrin 39

ben benieuwd of je m perfect afgesteld krijgt..
suuk 6 man
gr Cotjuh

Volvo 4 Life
[Image: onder.JPG]

Cotjuh zijn home page
Reply

#32
[Image: 766731_102_full.jpg]

Heej!! zo staat ie van mij er nu ook bij hahaha (port polish)

Bij mij liep ie ook slecht stationair toen me snelle nokkies gemonteerd waren.
Dus +/- 500 rpm,en dan loopt ie soms wat op en weer terug.
De hele auto schud dan.......
Dit was verholpen toen ik naar Ringsleutel was geweest.
Die kan ook t stationair afstellen en ook ontsteking.
Nu loopt ie super.
Maar ik weet niet of je dit wil laten doen daar aangezien je alles zelf wil doen?
Maar ik zou t doen niet alleen om t statioair gebeuren,maar ook kreeg mn Suz in lage toeren te veel benzine en dat kan ie dus ook afstellen.(krijgt nu nog teveel,maar kreeg m niet lager)
Misschien dat ie daarom ook slecht stationair loopt??(en dat hoger nalopen?)
Nou succes verder.
Gr

Richard
Link naar mijn oude liefde!
http://www.cardomain.com/ride/311033
Reply

#33
Chippen zou voor hem echt weggegooid geld zijn aangeezien hij gaat overstappen op carburateurs die helemaal geen ecu nodig hebbenTongueWink

En dan kand ie zelf stationair vast ook wel met de hand wat omhoog schroeven42
Reply

#34
Quote:Originally posted by Snelle Jelle
Chippen zou voor hem echt weggegooid geld zijn aangeezien hij gaat overstappen op carburateurs die helemaal geen ecu nodig hebbenTongueWink

En dan kand ie zelf stationair vast ook wel met de hand wat omhoog schroeven42

Hahaha......Biggrin
Ja idd,maar t is gewoon een antwoord/oplossing op de vraag. Wink
Ik had trouwens ook al verw8 dat deze erop zouden zitten ondertussen??
Maar ik zou als ik hem was gewoon zo ff blijven rijden.(niet te lang hoop ik)
Alleen misschien ontsteking vervroegen o.i.d. om t lekkerder te laten lopen.
En verstelbare nokkenwielen om de in en uitlaat te finetunen.
En dan snel de carbs erop........
Link naar mijn oude liefde!
http://www.cardomain.com/ride/311033
Reply

#35
Quote:Originally posted by Dr.Insane
Quote:Originally posted by Snelle Jelle
Chippen zou voor hem echt weggegooid geld zijn aangeezien hij gaat overstappen op carburateurs die helemaal geen ecu nodig hebbenTongueWink

En dan kand ie zelf stationair vast ook wel met de hand wat omhoog schroeven42

Hahaha......Biggrin
Ja idd,maar t is gewoon een antwoord/oplossing op de vraag. Wink
Ik had trouwens ook al verw8 dat deze erop zouden zitten ondertussen??
Maar ik zou als ik hem was gewoon zo ff blijven rijden.(niet te lang hoop ik)
Alleen misschien ontsteking vervroegen o.i.d. om t lekkerder te laten lopen.
En verstelbare nokkenwielen om de in en uitlaat te finetunen.
En dan snel de carbs erop........

zeker de bedoeling
wil eerst de boel weer draaiend , en gewoon alles op zijn tijd
kan ik rustig inlaatspruitstuk klaar maken voor carbies

39
Reply

#36
Ja zo is t maar net mn jong! Biggrin
Rustig aan zodat t super zit strx.
Hoe ga je strx je ontsteking laten werken op de carbs trouwens??
Aangezien t nu (als ik mij niet vergis) via je ECU loopt??
Link naar mijn oude liefde!
http://www.cardomain.com/ride/311033
Reply

#37
Ontsteking van de mk1 als ik me niet vergisWink
Reply

#38
Ja ik zag dit in zn 1e post.

Quote:4)onsteking met een Crane Cams Electronic Ignition Module

Maar dat zegt me niks?? Puzzled
Althans,dat dit volgens mij een sterkere bobine o.i.d. is die meer stroom leverd voor je ontsteking.
Moet je toch nog steeds iets aftappen van de orgi kabelboom.
Oftewel een leuk klussie denk ik? (mits je er alles vanaf weet?)
Link naar mijn oude liefde!
http://www.cardomain.com/ride/311033
Reply

#39
Weet iig wel dat als ik aan een motorswap ga dat ik mn huidige kabelboom lekker bewaar voorals ik er later carbs op wil gaan zettenTongue

(Heb mk2 GS die nog een carb heeft, dus kan ik dan zo weer terug zetten lijkt mij 42, naja zo.... zal ook best een karweitje zijn denk ik...)
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.